Saykin Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Backspace_89: Ser forsåvidt poenget med det, men loven om at en kan kreve erstatningsgjenstand står: 7. Omlevering/reparasjon (fkjl. § 29)Dersom det er en mangel ved produktet, gir loven kjøper anledning til å kreve at selger leverer en ny vare. I den tidligere kjøpsloven hadde selger i de fleste tilfeller en rett til kreve å få reparere mangel. Selger har fortsatt mulighet til å tilby å reparere mangelen etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser. En kjøper kan imidlertid, dersom det ikke er urimelig kostbart for selger, i stedet velge å få levert en ny vare. Dersom selger skal rette mangelen, kan han ikke foreta mer enn to reparasjons- (avhjelps) forsøk. Videre kan kjøper kreve å få en erstatningsgjenstand dersom han blir avskåret fra å bruke produktet i mer enn en uke. Kilde: Forbrukerkjøpsloven (oversikt http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2...&ArtKey=244 ) nærmere bestemt punkt 7 på listen på den siden. Så, er det ikke ganske klart at jeg kan gå til butikken jeg kjøpte hos, tre år etter, med mine RROD og kreve det fikset. Om de må sende inn, så tar det mer enn en uke, og de må låne meg et erstatningsprodukt i mellomtiden. Det høres jo ufornektelig sånn ut viss man tolker det utdraget der. Du får prøve å vise denne til din butikk når du evt leverer din in med RROD og så kreve erstatningsprodukt. Så kom her og gi tilbakemelding. PS : Sorry for mye sitat, men blei litt rart å skrive det uten. Jeg var på elkjøp idag etter at min Xbox fikk RROD idag, han sa at så fort du har fått kvittering på at microsoft har henta den så kan du få låne en her på elkjøp til du får den tilbake. Det var så klart etter at jeg klagde over at det var meningløst å ha garanti på den i elkjøp når du må sende den inn til Microsoft uansett. Da må jeg være uten den i flere uker og det finner jeg meg ikke i (I en litt hyggeligere tone). Så ja, skal ringe til Xbox support til mandag, siden de er stengt idag og imorgen og få den henta til rep, så skal jeg til elkjøp og snylte litt! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Hvor på DHL sine sider skriver jeg inn referransenummeret? Prøvde alle sporingstjenestene men er ikke noe som kommer opp. Den ble hentet denne uken, så det kommer kanskje ikke noe opp, men hadde vært fint å vite. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Hvor på DHL sine sider skriver jeg inn referransenummeret? Prøvde alle sporingstjenestene men er ikke noe som kommer opp. Den ble hentet denne uken, så det kommer kanskje ikke noe opp, men hadde vært fint å vite. Du skal ikke skrive inne referansenummeret. Du skal skrive inn tracking nummert, et ti sifret lang nummer som du får oppgitt hvist du ringer xbox suppot Nummeret skal skrives in der det står: "Sporing flyexpress" på framsiden til http://www.dhl.no/publish/no/no.high.html Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Det nummeret jeg har er 10-siffret. Det er hvertfall nummeret jeg fikk ifra kundestøtten når jeg ringte om at den var død. Husker ikke hva han kalte det jeg. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Vel jeg hadde visst flaks så langt, fikk det til på første forsøk. Får boksen på Fredag sa fyren på support. Så jeg får se om jeg får sendt den så fort som mulig sånn at jeg får lånt en konsoll hos Elkjøp imens. Gått smertefritt så langt, får håpe at DHL er like flinke som han fyren på support ^^ Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Da har jeg fått igjen min fra support. Dessverre var det samme gamle som kom igjen Har uansett kjøpt meg en ny med HDMI utgang, så regner med jeg selger denne. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Wuhu, da var min på vei tilbake fra Tyskland. Håper den tåler litt mer denne gangen, har Orange box og CoD4 som gleder seg til å bli snurret rundt i høy hastighet. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Fett, min er fremdeles nede i øl og pølseland, men skaffet meg en ny en med HDMI. Hadde håpt det skulle være mindre lyd i den grunnet 65nm og nytt drev, men det var ikke noe nevneverdig forskjell Lenke til kommentar
PetePistola Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Så sendte jeg inn boxen min i dag. Er første gang den er inn siden jeg kjøpte den på relase, så er ikke så skuffet Lenke til kommentar
veluci Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 hei... har ring of death på min, men har ikke kviteringen lenger... hva skal eg gjøre?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Ring 800 14 174, så spør de etter serienummer + navn og adresse, og så får du en DHL-budbil på døren etter et par dager. Lenke til kommentar
eddie1 Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 ringte ms support idag og sa at min xbox er defekt og de skulle levere en ny på døra og sa det ville ta ca 1 uke.de tar med seg den defekte boksen da de leverer den nye Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 (endret) Det var de voldsomt til service på deg da Eddie1 Endret 12. november 2007 av Mala Lenke til kommentar
eddie1 Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 På elkjøp så sa de at det var noe nytt etter at det var på tv2 hjelper deg.altså du ringer inn og de kommer med en ny boks,tar med seg den gamle da de leverer den nye,var på elkjøp i fredrikstad i går Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Var ikke slik til meg... Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Sikker på at du ikke har misforstått, Eddie1? Vanlig prosedyre er da at de.. tar med boks (les: Pappeske), tar med seg din xbox 360 i denne boksen.. sender boksen til tyskland.. Prøver å fixe og trikse (Etter at de begynte med dette i tyskland tror jeg håndkle forbruket gikk betraktelig opp der) Klarer de ikke fixe.. så mixer de.. og du får enten din egen eller en ny box i retur! Dette kan ta enten 1 uke .. eller en måned.. eller flere.. Jeg ringte på tirsdag og fikk min refurb på onsdag neste uke.. (Må ha vært heldig da jeg har hørt at andre har slitt med lenger behandling) Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Halla... noen har sikkert sport før, men gidder ikke lese igjennom alle sidene:P hvor lang tid tar det fra man sender x-box 36'en inn til man får den igjen, sendte den inn for to uker siden nå på onsdag ; ) så lurer bare på om dere tror jeg snart får den igjen, savner konsollen min :'( hehe mvh fphonex Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Har sett alt fra 1 uke til 2 måneder her inne Men regner med boksen din snart er trygt hjemme igjen. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Boxen min ble hentet fredag 26.10 og ble forsøkt levert i dag. Så helt horribelt lenge var det ikke akkurat. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Boxen min ligger på tollen i oslo: November 12, 2007 22:36 Copenhagen - Denmark Ankommet DHL i Copenhagen - Denmark November 13, 2007 08:01 Oslo - Norway Ankommet DHL i Oslo - Norway November 13, 2007 09:28 Oslo - Norway Frigjort fra Tollager i Oslo - Norway November 13, 2007 09:28 Oslo - Norway Til tollbehandling i Oslo - Norway Får den vel torsdagen(eller i morra) regener jeg med, passer perfekt det, Assassin's Creed kommer da også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå