Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Backspace_89:

 

Ser forsåvidt poenget med det, men loven om at en kan kreve erstatningsgjenstand står:

 

7. Omlevering/reparasjon (fkjl. § 29)

Dersom det er en mangel ved produktet, gir loven kjøper anledning til å kreve at selger leverer en ny vare. I den tidligere kjøpsloven hadde selger i de fleste tilfeller en rett til kreve å få reparere mangel. Selger har fortsatt mulighet til å tilby å reparere mangelen etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser. En kjøper kan imidlertid, dersom det ikke er urimelig kostbart for selger, i stedet velge å få levert en ny vare.

 

Dersom selger skal rette mangelen, kan han ikke foreta mer enn to reparasjons- (avhjelps) forsøk. Videre kan kjøper kreve å få en erstatningsgjenstand dersom han blir avskåret fra å bruke produktet i mer enn en uke.

 

Kilde: Forbrukerkjøpsloven (oversikt http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2...&ArtKey=244 ) nærmere bestemt punkt 7 på listen på den siden.

 

Så, er det ikke ganske klart at jeg kan gå til butikken jeg kjøpte hos, tre år etter, med mine RROD og kreve det fikset. Om de må sende inn, så tar det mer enn en uke, og de må låne meg et erstatningsprodukt i mellomtiden.

 

Det høres jo ufornektelig sånn ut viss man tolker det utdraget der. Du får prøve å vise denne til din butikk når du evt leverer din in med RROD og så kreve erstatningsprodukt. Så kom her og gi tilbakemelding.

 

PS : Sorry for mye sitat, men blei litt rart å skrive det uten.

Jeg var på elkjøp idag etter at min Xbox fikk RROD idag, han sa at så fort du har fått kvittering på at microsoft har henta den så kan du få låne en her på elkjøp til du får den tilbake. Det var så klart etter at jeg klagde over at det var meningløst å ha garanti på den i elkjøp når du må sende den inn til Microsoft uansett. Da må jeg være uten den i flere uker og det finner jeg meg ikke i (I en litt hyggeligere tone). Så ja, skal ringe til Xbox support til mandag, siden de er stengt idag og imorgen og få den henta til rep, så skal jeg til elkjøp og snylte litt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor på DHL sine sider skriver jeg inn referransenummeret? Prøvde alle sporingstjenestene men er ikke noe som kommer opp. Den ble hentet denne uken, så det kommer kanskje ikke noe opp, men hadde vært fint å vite.

Du skal ikke skrive inne referansenummeret.

Du skal skrive inn tracking nummert, et ti sifret lang nummer som du får oppgitt hvist du ringer xbox suppot :)

 

Nummeret skal skrives in der det står: "Sporing flyexpress" på framsiden til http://www.dhl.no/publish/no/no.high.html

Lenke til kommentar

Vel jeg hadde visst flaks så langt, fikk det til på første forsøk. Får boksen på Fredag sa fyren på support. Så jeg får se om jeg får sendt den så fort som mulig sånn at jeg får lånt en konsoll hos Elkjøp imens. Gått smertefritt så langt, får håpe at DHL er like flinke som han fyren på support ^^

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har misforstått, Eddie1?

 

Vanlig prosedyre er da at de.. tar med boks (les: Pappeske), tar med seg din xbox 360 i denne boksen.. sender boksen til tyskland.. Prøver å fixe og trikse (Etter at de begynte med dette i tyskland tror jeg håndkle forbruket gikk betraktelig opp der) Klarer de ikke fixe.. så mixer de.. og du får enten din egen eller en ny box i retur! Dette kan ta enten 1 uke .. eller en måned.. eller flere.. Jeg ringte på tirsdag og fikk min refurb på onsdag neste uke.. (Må ha vært heldig da jeg har hørt at andre har slitt med lenger behandling)

Lenke til kommentar

Halla... noen har sikkert sport før, men gidder ikke lese igjennom alle sidene:P

 

hvor lang tid tar det fra man sender x-box 36'en inn til man får den igjen, sendte den inn for to uker siden nå på onsdag ; ) så lurer bare på om dere tror jeg snart får den igjen, savner konsollen min :'( hehe

 

mvh fphonex

Lenke til kommentar

Boxen min ligger på tollen i oslo:

 

November 12, 2007 22:36 Copenhagen - Denmark Ankommet DHL i Copenhagen - Denmark

November 13, 2007 08:01 Oslo - Norway Ankommet DHL i Oslo - Norway

November 13, 2007 09:28 Oslo - Norway Frigjort fra Tollager i Oslo - Norway

November 13, 2007 09:28 Oslo - Norway Til tollbehandling i Oslo - Norway

 

Får den vel torsdagen(eller i morra) regener jeg med, passer perfekt det, Assassin's Creed kommer da også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...