Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Backspace_89:

 

Ser forsåvidt poenget med det, men loven om at en kan kreve erstatningsgjenstand står:

 

7. Omlevering/reparasjon (fkjl. § 29)

Dersom det er en mangel ved produktet, gir loven kjøper anledning til å kreve at selger leverer en ny vare. I den tidligere kjøpsloven hadde selger i de fleste tilfeller en rett til kreve å få reparere mangel. Selger har fortsatt mulighet til å tilby å reparere mangelen etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser. En kjøper kan imidlertid, dersom det ikke er urimelig kostbart for selger, i stedet velge å få levert en ny vare.

 

Dersom selger skal rette mangelen, kan han ikke foreta mer enn to reparasjons- (avhjelps) forsøk. Videre kan kjøper kreve å få en erstatningsgjenstand dersom han blir avskåret fra å bruke produktet i mer enn en uke.

 

Kilde: Forbrukerkjøpsloven (oversikt http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2...&ArtKey=244 ) nærmere bestemt punkt 7 på listen på den siden.

 

Så, er det ikke ganske klart at jeg kan gå til butikken jeg kjøpte hos, tre år etter, med mine RROD og kreve det fikset. Om de må sende inn, så tar det mer enn en uke, og de må låne meg et erstatningsprodukt i mellomtiden.

 

Det høres jo ufornektelig sånn ut viss man tolker det utdraget der. Du får prøve å vise denne til din butikk når du evt leverer din in med RROD og så kreve erstatningsprodukt. Så kom her og gi tilbakemelding.

 

PS : Sorry for mye sitat, men blei litt rart å skrive det uten.

Lenke til kommentar

I forhold til utlån, må det være et behov for det. Mobiler og tver osv, det regnes som behov. SPillmaskin vil aldri falle under den kategorien, og man kan derfor ikke kreve å få låne en xbox.. Forbrukerrådet er veldig flinke til å ramse opp rettighetene, men aldri flinke til å nevne unntakene...

Lenke til kommentar

Jippi!

Ringte support nettopp og han sa at boxen var ferdig på rep i går!

Fikk også tracking nummeret, men fikk ikke fram noe på det på dhl.no..hm..er ikke sikkert den er registrert hos dem enda...var slik i Norge også, tok en dag før det kom fram info om sendingen på dhl.no.

 

Satser på å få den neste uke, fy flate som jeg gleder meg! (Bare Halo 3 plopper i post kassen å nå så)

 

Mvh,

 

En meget glad gamer :)

Endret av mX
Lenke til kommentar

Oj, oj, oj...

 

Kom på noe nå, tror jeg faktisk klarte å oppgi serienummeret til xboxn som referanse-nummer...Uupps...

 

Noen som vet om det har noe å si? skal vel ganske mye til for at det er en person som har samme ref. nr som serienummeret på 360en min..?

Og jeg fikk jo tracking-nummeret (som det ikke er registrert noe på enda...)

 

Snakk om tabbe...

Lenke til kommentar

Min ble sendt fra Frankfurt - Tyskland, kl 20.31 i dag. Så ja, det tar lengre tid enn det de sier. Det tok ca 15 arb. dager dager fra DHL hentet den til den ble ferdig på rep, så det tar nok litt over 20 dager hos meg da :) (vist ikke jeg regner helt feil da, tok jo sin tid før jeg ringte til support og jeg fikk den boksen den skulle sendes i, så i alt har jeg vært uten box i over en måned! Men den ekstra tiden det tok for å kontakte support, er vel egentlig selvforskjylt...)

Endret av mX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...