Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DHL hadde vært her i dag klokka 9(!) men ingen var hjemme. Jeg trodde de skulle komme på fredag å levere esken, men naboen sa at de hadde vært her i dag. Tror også de ringte på forhånd, men jeg kunne ikke svare siden jeg satt i en forelesning. Nå lurer jeg på om de kommer i morra og.

 

 

Ring DHL så fort som mulig og avtal ny levering

Lenke til kommentar
hahaha.. var innom elkjøp og skulle hente ut en vare jeg hadde hatt på service. Foran meg stod det en tulling fra gamereactor og leverte inn boksen sin. Var så lei seg, krevde å få en boks til utlån fordi det gikk utover jobben hans. Til og med jeg kan forbrukerkjøpsloven bedre enn han. Fy så latterlig. helt utrolig at han faktisk klarte å si at han skulle skrive en sak om det også. Om hvordan elkjøp behandlet han i det tilfellet. Karen bak disken stod på sitt og kjøpsloven, og gjorde alt det riktige. Enda bedre var det da han sa: "hvis du jobber for et magasin som anmelder spill så burde det jo ikke være vanskelig å skaffe en boks for deg, de burde jo ha flere slike". Hørte bare "ja, men...." fra han duden. Som ikke virket helt oppegående.

 

Gleder meg til å lese denne artikkelen i gamereactor, som visstnok i følge personen var en av landets største spillmagasin.

 

 

Hvor var dette her? :p

 

Elkjøp carl berner. All honnør til personen som stod i kassen der. Han holdt hodet kaldt, gjorde og sa alt riktig i forhold til norsk lov (etter slik jeg kjenner den).

Lenke til kommentar
hahaha.. var innom elkjøp og skulle hente ut en vare jeg hadde hatt på service. Foran meg stod det en tulling fra gamereactor og leverte inn boksen sin. Var så lei seg, krevde å få en boks til utlån fordi det gikk utover jobben hans. Til og med jeg kan forbrukerkjøpsloven bedre enn han. Fy så latterlig. helt utrolig at han faktisk klarte å si at han skulle skrive en sak om det også. Om hvordan elkjøp behandlet han i det tilfellet. Karen bak disken stod på sitt og kjøpsloven, og gjorde alt det riktige. Enda bedre var det da han sa: "hvis du jobber for et magasin som anmelder spill så burde det jo ikke være vanskelig å skaffe en boks for deg, de burde jo ha flere slike". Hørte bare "ja, men...." fra han duden. Som ikke virket helt oppegående.

 

Gleder meg til å lese denne artikkelen i gamereactor, som visstnok i følge personen var en av landets største spillmagasin.

 

 

Hvor var dette her? :p

 

Elkjøp carl berner. All honnør til personen som stod i kassen der. Han holdt hodet kaldt, gjorde og sa alt riktig i forhold til norsk lov (etter slik jeg kjenner den).

Han kunne jo bare ha kjøpt en box og levert den inn før det hadde gått 30 dager...bare for å være jævlig!!

Lenke til kommentar

Sendte en mail til de i dag for å få vite om boxen fortsatt er på rep.(Har ringte veldig mange ganger så jeg sendte mail istedefor)

 

Her er hva jeg fikk til svar:

 

"Hei ***** !

 

Takk for din email. Vi faar ikke gi ut informasjon uten at du kan bekrefte din personlig informasjon. Vi ber deg derfor ringe Xbox kundestötte på 800 14 174 eller + 47 23162554 fra mobiltelefon."

 

eh...må vel ringe likevel da :p

 

(btw, er rimelig irritert over at det hersens kontrollpanelet som er over der du skriver aldri virker, får ikke til å quote eller noe sån...)

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å forstå dette: En kjøper en xbox 360, og den ryker (innen 5 år fra kjøpsdato), og kunden har behandlet enheten pent hele tiden. Det er da altså en fabrikasjonsfeil (og ikke følgefeil av feil bruk f.eks). Da skal man jo i følge kjøpsloven kunne ta enheten med tilbake til utsalgsstedet og kreve feilen utbedret, og om de ikke klarer å levere produktet tilbake innen en uke, så har en vel krav på erstatningsprodukt til lån i den perioden?

 

Jeg skjønner nemlig ikke hvorfor kunden selv skal måtte ta på seg ansvaret med å snakke med Microsoft om sending og retur til/fra verkstedet. Det gir kanskje mening for andre land som ikke har samme forbrukerkjøpslover som Norge, men det gjør da vitterlig ikke det her?

Lenke til kommentar

Psino: grunnen til at man skal ringe Microsoft selv tror jeg er at de vil ha statestikker osv fra de defekte produktene, og de prioriterer henting fra enkeltpersoner framfor butikkkjeder. jeg jobber på lageret på en Elkjøp-butikk hvor folk også kommer med servicer, og hvis folk prøver å levere en xbox 360 sier jeg bare at det tar mye kortere tid å gjøre det selv, men jeg kan ikke nekte å ta inn. men det tar ca 2 måneder (!) lenger hvis du leverer det på service til butikk fordi det blir et ekstra mellomledd Microsoft må forholde seg til. dette burde egentlig en skribent for et spillmagasin vite synes jeg, tilogmed jeg visste det før jeg begynte i jobben... :roll: (siste setning er rettet mot innlegget til Breiker)

Lenke til kommentar

Backspace_89:

 

Ser forsåvidt poenget med det, men loven om at en kan kreve erstatningsgjenstand står:

 

7. Omlevering/reparasjon (fkjl. § 29)

Dersom det er en mangel ved produktet, gir loven kjøper anledning til å kreve at selger leverer en ny vare. I den tidligere kjøpsloven hadde selger i de fleste tilfeller en rett til kreve å få reparere mangel. Selger har fortsatt mulighet til å tilby å reparere mangelen etter forbrukerkjøpslovens bestemmelser. En kjøper kan imidlertid, dersom det ikke er urimelig kostbart for selger, i stedet velge å få levert en ny vare.

 

Dersom selger skal rette mangelen, kan han ikke foreta mer enn to reparasjons- (avhjelps) forsøk. Videre kan kjøper kreve å få en erstatningsgjenstand dersom han blir avskåret fra å bruke produktet i mer enn en uke.

 

Kilde: Forbrukerkjøpsloven (oversikt http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2...&ArtKey=244 ) nærmere bestemt punkt 7 på listen på den siden.

 

Så, er det ikke ganske klart at jeg kan gå til butikken jeg kjøpte hos, tre år etter, med mine RROD og kreve det fikset. Om de må sende inn, så tar det mer enn en uke, og de må låne meg et erstatningsprodukt i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...