Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp 3 ringer nå, og det var ganske kjipt. Den har hatt tendensen i de siste ukene. Låser seg titt og ofte og får ofte error pga skitten disk. Men så film på den senest i går, og da var det ingen problemer. Lurer på et par ting. Nå trenger jeg vel bare å gå ned på butikken der jeg kjøpte den og levere den? Kjøpte sånn forsikring til 300kr ekstra på den just in case, men garantien dekker vel uansett.

 

Og.. Får jeg en ny modell om denne ikke kan fikses? Altså ny modell med bedre kjøling og HDMI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk nettopp 3 ringer nå, og det var ganske kjipt. Den har hatt tendensen i de siste ukene. Låser seg titt og ofte og får ofte error pga skitten disk. Men så film på den senest i går, og da var det ingen problemer. Lurer på et par ting. Nå trenger jeg vel bare å gå ned på butikken der jeg kjøpte den og levere den? Kjøpte sånn forsikring til 300kr ekstra på den just in case, men garantien dekker vel uansett.

 

Og.. Får jeg en ny modell om denne ikke kan fikses? Altså ny modell med bedre kjøling og HDMI?

 

Du skal ikke gå til butikken hvor du kjøpte den så sant ikke den er bokstavlig talt helt ny (under 1 mnd). Det du skal gjøre er å ringe Microsoft på tlf: 800 14 174 (mandag til fredag mellom 8-17). De vill ta kontakt så noen fra DHL vill komme og hente boxen hjemme hos deg (Husk å fjern eventuelt harddisk og hvis det står noen CD-er inne i cd drevet. Reperasjonstid alt fra 10 dager til 1 mnd.

 

Nei du får ikke noen bedre utgaven av 360.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

hahaha.. var innom elkjøp og skulle hente ut en vare jeg hadde hatt på service. Foran meg stod det en tulling fra gamereactor og leverte inn boksen sin. Var så lei seg, krevde å få en boks til utlån fordi det gikk utover jobben hans. Til og med jeg kan forbrukerkjøpsloven bedre enn han. Fy så latterlig. helt utrolig at han faktisk klarte å si at han skulle skrive en sak om det også. Om hvordan elkjøp behandlet han i det tilfellet. Karen bak disken stod på sitt og kjøpsloven, og gjorde alt det riktige. Enda bedre var det da han sa: "hvis du jobber for et magasin som anmelder spill så burde det jo ikke være vanskelig å skaffe en boks for deg, de burde jo ha flere slike". Hørte bare "ja, men...." fra han duden. Som ikke virket helt oppegående.

 

Gleder meg til å lese denne artikkelen i gamereactor, som visstnok i følge personen var en av landets største spillmagasin.

Lenke til kommentar
Fikk en slags lesefeil her om dagen hvor Xboxen påsto at spillet var en DVD, som igjen sa at spillet måtte spilles i en Xbox, og ikke en DVD-spiller. Gikk fint etter restart, men kan dette være en begynnelse på noe? :/

 

Den "feilmeldingen" fikk jeg relativt tidlig på min splitter nye Xbox 360 Elite. Og etter et par uker, så kom den feilmeldingen mer og mer konstant, hvor det til slutt kom til det stadiet, hvor jeg måtte bale i 30 min, for å få konsollen til å starte opp spillet, uten feilmeldingen "To play this disc, please insert this disc into an Xbox360 system". Ringte MS kundeservice, hvor jeg OVERRASKENDE nok kom til med engang, og det med en norske kvinne, fra Nord-Norge (Som snakket flytende norsk). Hun var meget hyggelig og i møtekommende, og registrerte Eliten min, før hun fortalte meg at en kar fra DHL ville komme å hente den i løpet av et par dager, og at hele prossesen fra konsollen ble hentet, til jeg mottok den BURDE (Aldri godt å vite) ta under 3 uker. 2 dager etterpå kom DHL og hentet den (Onsdag den 24 okt). Nå håper jeg bare at jeg får den igjen, før COD4 releasen.

Lenke til kommentar

Noe jeg glemte ifra når jeg ringte kundeservice. Han sa nemlig at jeg ville få et 30-dagers prepaid card når jeg fikk tilbake Xboxen. Tror også han sa det kom til å ta 16 virkedager før jeg fikk den tilbake. Det vil si at det er over en måden før jeg får den tilbake, siden DHL kommer først på fredag. Og jeg som hadde tenkt til å skaffe meg Halo nå som eksamen er over. Kjipt.

Lenke til kommentar
hahaha.. var innom elkjøp og skulle hente ut en vare jeg hadde hatt på service. Foran meg stod det en tulling fra gamereactor og leverte inn boksen sin. Var så lei seg, krevde å få en boks til utlån fordi det gikk utover jobben hans. Til og med jeg kan forbrukerkjøpsloven bedre enn han. Fy så latterlig. helt utrolig at han faktisk klarte å si at han skulle skrive en sak om det også. Om hvordan elkjøp behandlet han i det tilfellet. Karen bak disken stod på sitt og kjøpsloven, og gjorde alt det riktige. Enda bedre var det da han sa: "hvis du jobber for et magasin som anmelder spill så burde det jo ikke være vanskelig å skaffe en boks for deg, de burde jo ha flere slike". Hørte bare "ja, men...." fra han duden. Som ikke virket helt oppegående.

 

Gleder meg til å lese denne artikkelen i gamereactor, som visstnok i følge personen var en av landets største spillmagasin.

 

 

Hvor var dette her? :p

Lenke til kommentar

Da ringte jeg support igjen og han jeg snakket med sa at boxen var fortsatt på rep, måtte regne med å få den rundt den 9 november.

Han holdt ikke ord den jeg snakket med forige da, han som sa at den skulle komme denne uken :(

Fikk beskjed om å ringe opp igjen mandagen, og da bør den være sendt!

 

....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...