Gå til innhold

Faen: Red Rings Of Death


Landeplagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringene indikerer forskjellige feil i de forskjellige sektorene.

Noen av dem kan fixes selv, f.eks. ved å ta ut kablene og sette dem inn igjen skikkelig (f.eks. skjermkabelen må presses inn til du hører et klikk), noen ganger er det bare overheating og maskinen må slås av en stund og plasseres et bedre ventilert sted.

 

Les dette:

 

Before we take a look at our Xbox 360’s journey to the repair center in Texas, first we must take note of why a system would have to be sent there in the first place. Flashing red lights on the Xbox 360’s normally green ring of light is a bad sign, no matter how you cut the cake, but all red lights don’t mean a visit down south is necessary. Some issues can be resolved from the comfort of one’s own home. The Xbox 360’s ring is divided into four separate quadrants. Each division turning red indicates a separate problem, all with a different way of resolving the issue. It should be noted that when gamers call the support line about their defective unit, the standard procedure of operation is to have gamers unplug all cables from the unit, reinsert them, and try booting the system again. The support worker will also have players remove their hard drive and reboot the system to check and see if that is the problem. In the hope of speeding the process along, it might be a wise thought to run through those procedures before calling the Xbox 360 support line.

 

As mentioned, each quadrant on the set of flashing red lights indicates a different issue. If all of the lights but the first section are flashing, this means a general hardware failure has occurred. There is little to be done other than trying to unhook and reattach your cables. This problem is a sure sign a visit to the repair center is in your console’s future. If the problem is indicated in the second quadrant of the system, it is merely overheating. As too many hours of GRAW will do that to a unit, the proposed cure here is to unplug the unit from the power supply, let it sit to cool down, and perhaps begin scouting for a better location to store your precious investment.

 

A problem indicated in the third quadrant of the Xbox 360 ring of light is diagnosed as a hardware failure. Once again, try re-inserting all of your cords and cables, but this problem should definitely be dealt with by the repair center. If all four lights are flashing on the front of your console, this is perhaps the easiest problem to fix. This is an issue with the AV cable not being properly inserted into the back of the console. The cure? Just make sure the cord “clicks” once it has been inserted into the unit. If that doesn’t work, of course call the repair center, but the four lights are the easiest of the problems to rectify.

Lenke til kommentar
If the problem is indicated in the second quadrant of the system, it is merely overheating. As too many hours of GRAW will do that to a unit, the proposed cure here is to unplug the unit from the power supply, let it sit to cool down, and perhaps begin scouting for a better location to store your precious investment.

9411993[/snapback]

Har denne. False alarm da eller? Den funka for ti sekunder siden, men når jeg restartet ble den slik atter en gang.

 

Må vel bare kjøle ned da?

Lenke til kommentar
Er det en nyinnkjøpt Elite dette gjelder? Virker nesten som om flere har problemer med den, enn med de gamle konsollene. Føler halve forumet har røde ringer nå. :p

9412557[/snapback]

Er snakk om en launch-date konsoll dette.

 

Sitter og spiller COD4 Betaen nå, den ordnet seg. Er vel bare varm - stått på siden 12 tiden i morges. :p

Lenke til kommentar

Har du fått 3 røde ringer skjer det før elr siden igjen. Jeg kjenner en som fikk det i dag også, så prøvde vi og skru den på igjen, da ble det plutselig masse grønne firkanter i bildet og en skvett lyd kom i anlegget hans. Første gang han fikk det var for 2 uker siden, så prøvde han å starte mens jeg var der i dag.

Trur det er lurest å sende inn maskinen, selvom jeg ikke hadde tørt det med engelsken min :p

Lenke til kommentar
To er overoppheting, tre er hardware feil, 4 så er ikke kablene i skikkelig. Så, er det to trenger du bare å la den kjøle seg ned litt.

9418279[/snapback]

Hmmm, jeg trodde det var slik at hvis det er alle fire som lyser, untatt den andre - er det overheting, mens hvis det var alle fire untatt den første var det hardware failure.

 

Lagde en illustrasjon som beskriver min 360 akkurat nå:

 

Overoppheting eller HW failure?

Lenke til kommentar

Hos meg tok det 4 uker, men jeg bor avsides. Tar sikkert noe kortere tid om du bor sentralt. Se HER for å kontakte MS. Har hørt det skal gå å etterlyse service via epost også nå, men mer vet jeg ikke.

 

Redigert: husk å noter ned serienummeret til konsollen. Og vær forberedt på å stave en del. :p

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Jeg snakket med en svensk dame og det samme gjorde en kompis. Virker som flertallet får det. Engelsk kan også forekomme. Det sitter også nordmenn der har jeg hørt, men sjansen er liten for å treffe de. Er sikkert bare en person. :p

9418803[/snapback]

Haha, så dårlig. Uff. Kommer til å bli sittende å si "HÆ?" i de neste få timene. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...