vallente_82 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvor mange muligheter finnes det normalt i Norge for denne type tilkobling(dvs brukbare og beregnet på dagens flatskjerm tver)? Bilde og Lyd: HDMI, scart, RBGscart Bilde: DVI, (s-video) Lyd: komponent, RCA Hvilke utganger trengs på både tv og pc for disse type tilkoblinger? f eks ved bruk av HDMI trenger du, enkelt nok, bare HDMI kontakter. På min pc har eg bare ein slik "com"type utgang for bilde-ut(hva heter den egentlig, er det VGA?), og kva kabel kan eg bruke her? dvs, kva type signaler sender ein slik utgang? Takker for svar Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) "COM" type utgang = VGA. VGA utgangen sender VGA signaler, analoge RGB video signaler. For å få denne tilkoblet TVen din, kan du enten bruke en standard VGA (D-Sub 15 terminering) kabel, om TVen din ikke har VGA inngang, kan du bruke en VGA til DVI overgang. Endret 4. september 2007 av wilbur626 Lenke til kommentar
vallente_82 Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Finnes det mange forskjellige DVI kontakter? (iallefall DVI-I og DVI-D) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå