Rinox Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Hei! Har dere noen forslag til noen kule ting som jeg ka lage ut av vanlige ting som pleier å finnes i hjemmet? F.eks. laget en i klassen min et luftgevær ved å pumpe inn trykk i en flaske ved hjelp av en sykkelpumpe, for så å slippe ut trykket i enden. I klassen laget jeg en pistol ut av delene i en penn og en kraftig strikk. Jeg har også tenkt på kanskje å lage et blåserør med magasin. Har dere noen forslag til morsomme ting jeg kan lage? Endret 2. september 2007 av Rinox Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Etter posten din å dømme er morsome ting skytevåpen. Har du prøvd å lage en potetkanon? Søk på youtube å se om du finner noen filmer der (søk på 'spudgun'). Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Helautomatisk trykkluft drevet pingpongball kanon. Man finner vell ikke akkurat tingan man trenger i et helt normalt hjem. Men hva med en erte skyter som skyter ERTER og ikke stein med et orntlig magasin som kan lade løpet automatisk for hvert skudd. Bare å tenke på hva som kan være kult og løse problemene Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 http://www.instructables.com/ er vel siden for deg Lenke til kommentar
-hauken- Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Helautomatisk trykkluft drevet pingpongball kanon.Man finner vell ikke akkurat tingan man trenger i et helt normalt hjem. Men hva med en erte skyter som skyter ERTER og ikke stein med et orntlig magasin som kan lade løpet automatisk for hvert skudd. Bare å tenke på hva som kan være kult og løse problemene 9439533[/snapback] hørt om softgun? omtrent det samme --- Lag en pistol som slår ut alt det elektroniske den skyter på Endret 8. september 2007 av -hauken- Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Det skal gå an å lage en brukbar katapult med helt alminnelige sløydgjenstander. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Helautomatisk trykkluft drevet pingpongball kanon.Man finner vell ikke akkurat tingan man trenger i et helt normalt hjem. Men hva med en erte skyter som skyter ERTER og ikke stein med et orntlig magasin som kan lade løpet automatisk for hvert skudd. Bare å tenke på hva som kan være kult og løse problemene 9439533[/snapback] hørt om softgun? omtrent det samme --- Lag en pistol som slår ut alt det elektroniske den skyter på 9453322[/snapback] Var ikke vitsen å lage det sjøl?? Dessuten så blir neppe en pingpongball kanon noe lignende en softgun Spess siden vi snakker om trykk på 8 bar og pneumatiske ladere og sikte systemer Lenke til kommentar
varmit Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Noe som hadde vært veldig stilig var en jernpenn man skudde opp på miden, og på en eller annen måte skjøt 22lr skudd! Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 og på vanlig norsk er 22lr ?? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 .22LR eller "salongrifle kaliber" Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 det er .22 Caliber Long Rifle .... Da må amn finne på en rar måte å få en liten pinn til å utløse skuddet på som omd e tskulle vært et gevær, men sånt har vi vel ikke lov å lage i norge Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 ahh 22 kaliber er artig det. Selv om jeg liker 6,5 bedre Men å prøve å lage noe sånt er FARLIG Ikke bare ulovlig, men også livsfarlig å skyte og bli truffet Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Minner meg om en "kanon" jeg lagde da jeg var yngre og man fremdeles fikk kjøpt kinaputter i sverige. Var ei jernstang med "skrukort i ene enden, men hull i korken til lunta på en kinaputt. Fyllte på et par-tre klinkekuler inn i andre enden og BOOM. Huhei hvor den fløy klinkekuler Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 How to build a catapult Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Minner meg om en "kanon" jeg lagde da jeg var yngre og man fremdeles fikk kjøpt kinaputter i sverige.Var ei jernstang med "skrukort i ene enden, men hull i korken til lunta på en kinaputt. Fyllte på et par-tre klinkekuler inn i andre enden og BOOM. Huhei hvor den fløy klinkekuler 9456051[/snapback] Har gjort det samme, men jeg brukte spiker.. Røret passa akkurat til en tigerscott og med en litt "modda" spiker funka det bra.. Spikern sto 4-5 cm inn i tree på 6-7 meters avstand. Røret revna/eksploderte i hånda til broren min.. Det gikk heldigvis bra, brukte hansker! Blir rimelig hett det røret.. Livsfarlig men gøy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Min fetter ødela nettopp hånda si på samme vis, en hjemmelaget kobber-kanon som gikk av både for fort og på feil måte. Etter en god del sting og litt kirurgi går det heldigvis bra. Det smalt visst godt. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kobberrør og fingenen på en oppvaskhanske og skyte erter. Skyter mye hardere enn alt av fjærbelasta softgunere, mye gøy. Eller klinkekule kanon, av samme kobberrør. Forsegle røret i den ene enden, putte finaputt oppi, så en klinkeklue. Skyter hardt nok til at klinkeklula pulveriserer når den treffer noe hardt. Også mye gøy. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Billigere version av ertekanonen er en tom dorull med en ballong på enden. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Billigere version av ertekanonen er en tom dorull med en ballong på enden. 9474881[/snapback] Ja, men rør med hanske er jo en million ganger kraftigere... Man kan også skyte røde bær som man finner i busker i hagene til folk, når de treffer så exploderer de som en painball kule, og etterlater seg røde merker som er vanskelige å vaske vekk når det tørker, gøy å skyte på hus Endret 11. september 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
varmit Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Gasskanon med piezotenning er gøy. Mye kraftigere en ballong og hanskespretterter:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå