Gå til innhold

Kulturo: Teaser: Beowulf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mjaaaa, må si meg ganske uforståelig hvorfor de animerer det hele når de tydeligvis har fått så mange store navn med i filmen som ville gjort seg mye bedre i kjøtt og blod.

9416694[/snapback]

En storfilm med mange kjente navn er intet nytt eller "spennende". Det er derimot dette konseptet og det at man kan se dataanimerte utgaver av kjente og kjære skuespiller på en såpass realistisk og fantastisk måte kan være en utmerket måte å skape blæst og PR på.

Lenke til kommentar

Som sagt, det er en fin showcase for hva de kan gjøre med CGI og diverse teknologi.

 

Vet ikke om folk vil produsere ting på denne måten i fremtiden av økonomiske hensyn eller visuelle hensyn. Problematikk som "uncanny valley" vil uansett kunne være et hinder for mye bruk av dette.

 

En kan vel etter hvert ikke trenge skuespillere, bare laste opp data av deres ansiktsutrykk og kropsspråk og animere filmen :)

 

Jeg vet ikke om jeg vil se en slik film. Film generelt er så full av dataanimasjon fra før, og det at de nå erstatter faktiske mennesker med animasjoner av dem er for meg egentlig ikke så interessant. Historie, dialog og personene som spiller rollene er hva som for meg er i størst grad avgjørende hvor godt jeg liker en film.

Lenke til kommentar

Jeg tror uncanny valley-problemene først og fremst gjør seg gjeldende i robotikk, siden man i CGI faktisk har mye større kontroll over bevegelsene. Det er gjerne bevegelsene som fremmedgjør en robot.

 

Fordelen med å helanimere en film er at det ikke blir en kontrast mellom det ekte og det animerte, som f.eks. i Ringenes Herre, der man så at Gollum skilte seg litt ut fra resten av gjengen.

 

Men jeg er også spent på hvor vanlig det blir med fullt 3D-animerte filmer fremover.

Noen som vet budsjettet til Beowulf?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...