Mr.Anki Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hei, Jeg leter etter den beste luftkjølern som er å få tak i på det norske markedet, som passer til socket 775. Pris og størrelse spiller ingen rolle. Takker for svar! Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Pr. idag er nok Thermalright Ultra Extreme den beste luftkjøleren. Kan kjøpes hos Netshop. Link her. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Den ser lovende ut ja! Vet noen om det kommer gode nye kjølere innen kort tid? som er bedre en den fra Thermalright? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Vi har jo Thermalright IFX-14 da. (Link.) Men den er visst ikke å få tak i i Norge. Edit: Har ikke hørt om noen nye eller nei. Endret 2. september 2007 av Sagart Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Vi har jo Thermalright IFX-14 da. (Link.)Men den er visst ikke å få tak i i Norge. Edit: Har ikke hørt om noen nye eller nei. 9411445[/snapback] første tester av den ifx-14 viser faktisk at Thermalright Ultra Extreme slår den Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Noctua kjølere er og meget bra Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Denne her skal visstnok ligge rett under Ultra 120 Extreme, men den er mindre http://www.sidewindercomputers.com/thulforinso7.html Lenke til kommentar
TheBeast1590 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Gjennom min erfaring kan jeg si at den beste kjløeren er Thermalright Ultra 120 eX. Etter den kommer Thermalright IFX-14, men den er ikke verdt sin pris. Neste kondidater er Scythe Infinty og Tuniq Tower 120. Begge er meget gode kjølere etter et par mods, ligger tett mot TRU120X. Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Heisann Så at dere anbefalte Thermalright ULTRA120 Extreme, så er det to ting jeg lurer på: Forsjellen på Extreme versjonen og Thermalright ULTRA120 CPU-Kjøler Link og den andre tingen er hvordan vifte anbefales på disse? sitter med en godbit som jeg har hatt veldig lenge og aldri brukt fordi den viftestyringen jeg har nå støtter ikke viften (viften er en Vantec vifte, 143 m³/time, 55.2 dB(A) Link Kan jeg bruke denne? og noen som har peiling på en viftestyring som er veldig bra og klarer å håndtere denne. Har tenkt å kjøpe meg Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 og OC den litt, så tenkte at jeg måtte ha litt god kjøling. Hilsen André Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg tenkte også å kjøpe en Thermalright ultra 120 extreme til min E6850. Jeg har fra før TT BigTyphoon men den passet ikke fordi det var to kondensatorer i veien på hk. Så siden jeg vil ha den beste kjølinga som overhodet er mulig på luft, så da må jeg vel sette på ei vifte på den her. Men å sette på to har vel ingen positiv effekt siden de da vil blåse mot hverandre, eller? Hvor stor vifte er det plass på den? er 120mm maks. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Her er en link til en side som tester masse kjølere http://www.frostytech.com/articlesearch.cf...rch=Get+Listing Har selv den zalman cnps 9500 at og synes den er veldig stille og kjøler bra Lenke til kommentar
Frikken Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Men å sette på to har vel ingen positiv effekt siden de da vil blåse mot hverandre, eller? Hvor stor vifte er det plass på den? er 120mm maks. 9493063[/snapback] Joda, å sette to vifter på den har en positiv effekt. Du setter ganske enkelt en vifte til å blåse på kjøleren, og en vifte til å trekke lufta ut av kjøleren. Du får ca. 1-2 grader lavere CPU-temperatur med en ekstra vifte. Men om det er verdt det med tanke på pris, det er en annen sak. 120mm-vifte er både maks og standard viftestørrelse, med mindre du ikke modifiserer den litt, noe som strengt tatt ikke trengs. Den kjøler (mer enn) godt nok likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå