Gå til innhold

Beste luftkjøler til socket 775?


Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Så at dere anbefalte Thermalright ULTRA120 Extreme, så er det to ting jeg lurer på:

Forsjellen på Extreme versjonen og Thermalright ULTRA120 CPU-Kjøler Link

 

og den andre tingen er hvordan vifte anbefales på disse? sitter med en godbit som jeg har hatt veldig lenge og aldri brukt fordi den viftestyringen jeg har nå støtter ikke viften (viften er en Vantec vifte, 143 m³/time, 55.2 dB(A) Link

Kan jeg bruke denne? og noen som har peiling på en viftestyring som er veldig bra og klarer å håndtere denne.

 

Har tenkt å kjøpe meg Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775 og OC den litt, så tenkte at jeg måtte ha litt god kjøling.

 

 

Hilsen André :cool:

Lenke til kommentar

Jeg tenkte også å kjøpe en Thermalright ultra 120 extreme til min E6850. Jeg har fra før TT BigTyphoon men den passet ikke fordi det var to kondensatorer i veien på hk. Så siden jeg vil ha den beste kjølinga som overhodet er mulig på luft, så da må jeg vel sette på ei vifte på den her. Men å sette på to har vel ingen positiv effekt siden de da vil blåse mot hverandre, eller? Hvor stor vifte er det plass på den? er 120mm maks.

Lenke til kommentar
Men å sette på to har vel ingen positiv effekt siden de da vil blåse mot hverandre, eller? Hvor stor vifte er det plass på den? er 120mm maks.

9493063[/snapback]

 

Joda, å sette to vifter på den har en positiv effekt. Du setter ganske enkelt en vifte til å blåse på kjøleren, og en vifte til å trekke lufta ut av kjøleren. Du får ca. 1-2 grader lavere CPU-temperatur med en ekstra vifte. Men om det er verdt det med tanke på pris, det er en annen sak.

 

120mm-vifte er både maks og standard viftestørrelse, med mindre du ikke modifiserer den litt, noe som strengt tatt ikke trengs. Den kjøler (mer enn) godt nok likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...