Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ny trådløs ruter til spilling!

Anbefalte innlegg

hei nå begynner jeg å bli baaais lei av lagg som følge av en 4 år gammel standard telenor ruter av type zyxel zyair g2000+! Er det mulig å få en trådløs ruter som ikke forårsaker lagg i spill!! må ha trådløs grunnet at fattern ikke gidder å legge kabel. Og er det noe vits i å kjøpe ruter selv om modemet er standard fra telenor det og eller har det ikke noe å si??

har foressten tenk å kjøpe acer 5920g, vet ikke hva den har av støtte for forskellige typer nettverkstyper, men kan også kjøpe et eksternt nettverkskort vist det er nødvendig...

håper på at prisen skall falle under 1000 for rutern men noe over går bra...

på forhånd : takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke dette først:

Wireless Zero Config (WZC) guide

WZC er et trådløs hjelpeprogram for Windows XP.

Konflikt mellom WZC og tredjeparts software (som fulgte med hardwaren) viser seg ofte som pingspikes.

Disse spikene viser seg på følgende måte om du pinger på internett i dosvindu:

ping www.uio.no –t

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=17ms TTL=248

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=1000ms TTL=248

Disse høye pingverdiene gjentar seg jevnlig (ca 1 gang pr minutt). For å fikse dette problemet må du enten slå av og disable WZC eller tredjeparts software.

Valget avhenger av hvilket som fungerer best for adapteret ditt.

Endre WZC:

Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK. Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk.

I Generelt bytter du oppstartstype til Automatisk eller Deaktivert etter behov. Start eller Stopp tjenesten.

Lenke til kommentar
Du kan jo sjekke dette først:

Wireless Zero Config (WZC) guide

WZC er et trådløs hjelpeprogram for Windows XP.

Konflikt mellom WZC og tredjeparts software (som fulgte med hardwaren) viser seg ofte som pingspikes.

Disse spikene viser seg på følgende måte om du pinger på internett i dosvindu:

ping www.uio.no –t

Svar fra 129.240.4.44: byte=32 tid=1000ms TTL=248

Disse høye pingverdiene gjentar seg jevnlig (ca 1 gang pr minutt). For å fikse dette problemet må du enten slå av og disable WZC eller tredjeparts software.

Valget avhenger av hvilket som fungerer best for adapteret ditt.

Endre WZC:

Gå til Start >Kjør og skriv services.msc og klikk OK. Scroll helt ned og finn Wireless Zero Configuration og dobbelklikk.

I Generelt bytter du oppstartstype til Automatisk eller Deaktivert etter behov. Start eller Stopp tjenesten.

9413111[/snapback]

hei takk for svar!! :yes:

jeg prøvde å pinge sida, og jeg fikk en med 518ms etter ca 5 min, men jeg fikk en melding om "forespørsel avbrutt" ganske mye oftere, er det noe av det samme??

jeg prøvde det du sa om å avbryte wierless zero config, jeg fikk ingen flere skyhøye mstider, men jeg fikke fortsatt "forespursel avbrutt hele tiden.

vist det hjelper litt med laggen i spill, er det noe negativt med å ha wzc av hele tiden??

Lenke til kommentar

Høres ut som problemet ditt ikke er WZC primært men heller dårlig trådløsforbindelse.

Hvis du pinger ipadressen til routeren din så vil du se hvor stor forsinkelse du har på selve trådløsdelen lokalt.

Dårlig ping ut på internett kan skyldes flere faktorer (bl.a. belastning av linjen).

Hvis noen makser ut linja vil du få svært dårlig ping.

Du bør derfor kryptere WLAN (trådløs) slik at ingen i nabolaget kan ødelegge ping ved å bruke linja di. Deretter bør du prøve å bytte kanal slik at du ikke ender opp på f.eks K6 eller 11 som alle i nabolaget. Sjekk også at det ikke er andre maskiner eller program som bruker båndbredde når du måler/pinger.

Når det gjelder innkjøp av router så kan du vurdere dette om du finner ut at du har for dårlig signal. De nyeste routerne (11n) er stort sett mye bedre enn de gamle på dekning innendørs. D-link DIR-655 er svært bra på de fleste områder og koster ca 1150.- pluss frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...