Silfsurf Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Hallo! Som tittelen allerede avslørte så lurer jeg på hvorfor pc-en min kjører så mange prosesser med en gang jeg har fått starta pc-en. Hver gang jeg er på og trykker på Ctrl+Alt+Del så står det at jeg har 65-66 prosesser kjørende. De fleste av disse er sikkert ikke nødvendig å ha kjørende hele tida. (?) Det jeg lurer på nå er hvilke prosesser jeg bare kan avslutte eller stoppe fra starten av via msconfig. Her kommer jeg med et par bilder. Håper på kjappe svar. Takker, Silf Ps. Jeg spør om tips først i tilfelle jeg gjør noe dumt Endret 2. september 2007 av Silfsurf Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Noen som har tips, takk? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 last ned startuprun og se litt der, disable de du ser ikke trenger å starte. Pass på hva du disabler forresten. Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er det en ferdigstilt maskin/lappis fra en leverandør? Acer, f.eks? Slike maskiner pleier å komme med masse ubruklige programmer. Bundle crap for system restore, databackup osv... Er det en lappis er det sikkert noen prosesser for bl.a tastatur funksjoner, bluetooth, wireless. kan sjekke prossesene her http://exelib.com/ om du er i tvil. ellers er det vel alltid muligheten for et spyware her og der. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Skikkelig irriterende når så mange unødvendige programmer blir kjørt. Det verste er at jeg ikke vet helt om jeg trenger den eller ikke! Siden jeg kjøpte acer så har jeg fått empowering technology...vet ikke helt om det er så veldig viktig å ha den kjørende men... Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Skikkelig irriterende når så mange unødvendige programmer blir kjørt. Det verste er at jeg ikke vet helt om jeg trenger den eller ikke! Siden jeg kjøpte acer så har jeg fått empowering technology...vet ikke helt om det er så veldig viktig å ha den kjørende men... 9425966[/snapback] helt klart, opplever akkurat det samme med min IBM thinkpad (jobbpc). Ta en titt her: Guide: Dropp unødvendige tjenester Så vil du i minste ha noe kontroll over windows sine prosesser. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Det er da vel ikke noe unormalt med noen-og-60 prosesser? Klart, det tyder på at det er noen få programmer som har tjenester kjørende ved oppstart, som ikke trenger å være der, men så fryktelig ille er det jo ikke? Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 En annen ting jeg lurer på er jo hvordan det blir når jeg har bestemt meg å formatere pc-en. Jeg har ikke fått noe CD til dette da jeg kjøpte pc-en. DEt her er vel vanlig for laptop? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dell: Dell hadde mellom 10.04.05 og 23.11.06 ett prosjekt gående, MRI, Media Reduction Initiative. Allt av programmer, drivere og slikt ligger på en skjult partition på disken. Har du behov for Windows CD-en erre bare og ringe og spørre. men husk: kun 1. OEM plate perr lisens, så mister du plata må du kjøpe ny lisens. Lenke til kommentar
Silfsurf Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Dell:Dell hadde mellom 10.04.05 og 23.11.06 ett prosjekt gående, MRI, Media Reduction Initiative. Allt av programmer, drivere og slikt ligger på en skjult partition på disken. Har du behov for Windows CD-en erre bare og ringe og spørre. men husk: kun 1. OEM plate perr lisens, så mister du plata må du kjøpe ny lisens. 9619273[/snapback] OEM? Ringe hvor? Endret 3. oktober 2007 av Silfsurf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå