Gå til innhold

DVI-D eller VGA til vanlig TV?

John-Holmes

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å kjøpe meg en flatskjerm. Har en CRT no, og har alltid hatt CRT. Men saken jeg lurte på var om jeg kan bruke dataskjermen til tv sending? Jeg har ikke det største av gutterom, og det hadde spart både penger og plass om jeg kunne bruke LCD skjermen til både TV og Data. Finnes det en overgang mellom SCART til eks. DVI-D eller VGA? Noen som har noen linker eller formeninger når det kommer til dette?

Hadde satt stor pris på feedback.

Mvh,

Christian.

post-135211-1188743959_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LCD TV: HDMI == DVI + Lyd

bedre far du det ikke

mange har ogsa PC inngang, noe jeg regner med er VGA

9411216[/snapback]

Jeg er ikke så stødig på dette med kabler og inganger. Men si jeg kjøpte meg en syncmaster 226BW og ville kjøre TV på denne via en tunder som har SCART utgang. Vil dette være mulig på noen måte?

Lenke til kommentar

Det er to forskjellige RGB-signaler som kjøres over VGA og Scart, så det er ikke mulig. Dvs. det finnes kabler med innebygget konvertering på markedet, men jeg har ikke sett de her i landet, og jeg mener å huske at de koster litt.

Det enkleste for deg er nok enten et TV-kort i PC-en, eller en skjerm med innebygget tuner. Førstnevnte gir deg muligheten for å bruke PC-en som videospiller. Det andre alternativet gir deg muligheten for å se TV uten at PC-en er på.

Lenke til kommentar
Det er to forskjellige RGB-signaler som kjøres over VGA og Scart, så det er ikke mulig. Dvs. det finnes kabler med innebygget konvertering på markedet, men jeg har ikke sett de her i landet, og jeg mener å huske at de koster litt.

Det enkleste for deg er nok enten et TV-kort i PC-en, eller en skjerm med innebygget tuner. Førstnevnte gir deg muligheten for å bruke PC-en som videospiller. Det andre alternativet gir deg muligheten for å se TV uten at PC-en er på.

9414306[/snapback]

Ok. Det høres fornuftigt ut. :)

Men hvis jeg skaffer meg et TV-kort til PCen min. Kan jeg då koble tuneren rett i det kortet via S-Video å få bilde opp på data-skjermen? Uten at PCen har noen formening om hva som vises?

Lenke til kommentar

Men hvis jeg skaffer meg et TV-kort til PCen min. Kan jeg då koble tuneren rett i det kortet via S-Video å få bilde opp på data-skjermen? Uten at PCen har noen formening om hva som vises?

9415498[/snapback]

Den funksjonaliteten har jeg ikke sett før. Det normale er å bruke et avspillingsprogram på desktoppen som da selvfølgelig vises på skjermen :) Vi har en egen kategori for TV-kort her. DU kan jo spørre der.

Lenke til kommentar

9415498[/snapback]

Den funksjonaliteten har jeg ikke sett før. Det normale er å bruke et avspillingsprogram på desktoppen som da selvfølgelig vises på skjermen :) Vi har en egen kategori for TV-kort her. DU kan jo spørre der.

9415809[/snapback]

Will do! Takk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...