Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dessverre gidder jeg ikke lese 66 sider med Tytn 2 diskusjoner, hehe.

Jeg er heelt ny i både HTC og WinMo da jeg er Linuxbruker og har hatt Nokia (og kommer alltid til å ha Nokia som primærtelefon (well, aldri si aldri)) siden jeg først fikk mobil.

 

Jeg har et slikt internettabn fra NetCom, og tenkte jeg skulle utnytte det litt ved å skaffe meg en slik mobil, men jeg kommer til å bruke den som internet-PDA, altså ikke telefoni/sms whatsoever, har Nokia'n til det!

Jeg kom over en slik Tytn 2 billig, og tenkte derfor jeg skulle prøve meg på den.

 

Jeg får den brukt, og vet ikke hva som er på den, men regner med den er ganske blank, og aner ikke hvilket system som er på den.

 

Hva gjør jeg med den? :p (Tenker på oppgradering etc før jeg tar den i bruk)

Hvilken WinMo kjører jeg på den, og hva slags apps bør/må jeg ha?

Hvilken nettleser?

Noen mods/hacks som bør utføres før den taes i bruk?

Noe jeg burde hatt på den listen her som bør gjøres?

 

Yeah. Håper noen gidder å sette en Symbianbruker inn i litt her, hehe ;)

Førsteinntrykket på dette er viktig, så kanskje en klarer å få konvertert en hardbarka Symbianbruker?! (Well, hehe) Synd Android er så fersk ennå, ellers hadde jeg hoppet rett på det.

Endret av terion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Dessverre gidder jeg ikke lese 66 sider med Tytn 2 diskusjoner, hehe.

Jeg er heelt ny i både HTC og WinMo da jeg er Linuxbruker og har hatt Nokia (og kommer alltid til å ha Nokia som primærtelefon (well, aldri si aldri)) siden jeg først fikk mobil.

 

Jeg har et slikt internettabn fra NetCom, og tenkte jeg skulle utnytte det litt ved å skaffe meg en slik mobil, men jeg kommer til å bruke den som internet-PDA, altså ikke telefoni/sms whatsoever, har Nokia'n til det!

Jeg kom over en slik Tytn 2 billig, og tenkte derfor jeg skulle prøve meg på den.

 

Jeg får den brukt, og vet ikke hva som er på den, men regner med den er ganske blank, og aner ikke hvilket system som er på den.

 

Hva gjør jeg med den? :p (Tenker på oppgradering etc før jeg tar den i bruk)

Hvilken WinMo kjører jeg på den, og hva slags apps bør/må jeg ha?

Hvilken nettleser?

Noen mods/hacks som bør utføres før den taes i bruk?

Noe jeg burde hatt på den listen her som bør gjøres?

 

Yeah. Håper noen gidder å sette en Symbianbruker inn i litt her, hehe ;)

Førsteinntrykket på dette er viktig, så kanskje en klarer å få konvertert en hardbarka Symbianbruker?! (Well, hehe) Synd Android er så fersk ennå, ellers hadde jeg hoppet rett på det.

 

Android kan du fint kjøre på tytn ii, utover det burde du faktisk ta deg tid til å lese. Er sikkert ingen som gidder å gjøre det for deg :p

 

Her er en fin plass å starte: http://forum.xda-developers.com

 

Og det er windows mobile som er på den, du har litt å sette deg inn i, men igjen er jo det mer en halve morroa ;)

Lenke til kommentar
Android kan du fint kjøre på tytn ii, utover det burde du faktisk ta deg tid til å lese. Er sikkert ingen som gidder å gjøre det for deg :p

 

Her er en fin plass å starte: http://forum.xda-developers.com

 

Og det er windows mobile som er på den, du har litt å sette deg inn i, men igjen er jo det mer en halve morroa ;)

 

Joda, det er halve moroa å utforske, men jeg misliker knot, og gjøre ting to ganger. :p

Halvgrei mobil foreløpig, men driver å leker med TF3D/Manila 3D, ser ikke ut til å kjøre noe godt. Har SPB Mobile shell på den, men det er lite "integrert". Ellers er den noe knotete å bruke med bare touch. Må liksom frem med stylusen, det liker jeg lite når jeg sitter og skal fort bruke den til navigasjon f.eks.

Hvorfor er den utrooolig treig på å finne GPS-satelitter? :\

Ellers dytta jeg inn HTC sitt siste rom på den, fra HTC sine sider.

Men det er vel ikke lett å bruke alle disse apps som ligger der ute med norsk rom? Har iaf opplevd det blir mye rart i menyene, og/eller manglende tekst.

Lenke til kommentar
Men det er vel ikke lett å bruke alle disse apps som ligger der ute med norsk rom? Har iaf opplevd det blir mye rart i menyene, og/eller manglende tekst.

Det går helt uten problemer. :)

 

Jeg syntes det bare var helt forferdelig, testet både manila 3d og 2d, begge virket alt for dårlig for bruk. Det andre er at det er totalt bedriten dokumentasjon på hvoran man får dette til å virke skikkelig. På 'det andre' forumet er det mer mas om donasjoner enn fokus på det de driver med virker det som. Pluss download-linker funker også dårlig, mange mangler mens andre går via slike teite sider som er sperret her og der.

 

Jeg tror jeg bare bruker HTC Home imens, får finne noen måter å modifisere været på bare.

Sist jeg prøvde, var N2A sin patch, men den sendte mobilen min i bootloop.

Lenke til kommentar
Nå sier du absolutt ingenting om hvilke programmer du prøver, eller det er "cooked ROMs", modifikasjoner til TouchFlo 3D eller hva det nå er. Så det er litt vanskelig å svare på...

 

Ah, sorry. Driver å forsker på diverse programmer oppå standard ROM, men alle disse pakkene som ligger hos XDA bl.a under tytn2 kategoriene.

Selvpakkede roms ligger jeg nok unna.

Jeg trenger ikke så jækla mye eyecandy, men mer innovativ måte å bruke touch-en på, da jeg hovedsaklig bruker denne i bil, navi og vil styre den deretter. Altså, ting bør jo se bra ut og, men funksjon foran utseende.

Har nå lest kjapt igjennom alle disse sidene, og det er lite der jeg ikke viste. (Om at nettbutikker i norge forskyver leveringsdatoer og at posten norge er treig :p)

Lenke til kommentar
Da er jeg fremdeles litt overrasket over at du klarer å finne programmer som ikke fungerer på norsk telefon. Det er ekstremt sjeldent (og det sier litt) jeg opplever slike problemer.

 

Har du et konkret eksempel?

 

De funker, men det er direkte snåle tekststringer på TF3D og TF2D hentet fra xda, f.eks.

Annet er at de direkte mangler mye tekst har jeg intrykk av. Ellers ser de uferdige ut, men det har jo noe med at det er uferdig.

HTC Albums fant jeg faktisk ut av nå, endre 040x til 0414, så fikk jeg engelsk på den iallefall :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann!

 

Nettopp kjøpt en brukt HTC TyTN II men har problemer med å sende meldinger. Hver gang jeg prøver å sende en SMS kommer feilmeldingen opp: "Kan ikke gjenkjenne en eller flere mottakere, eller adressen er ugyldig. Vil du sende meldingen likevel og svaralternativene "ja" og "nei", og får deretter etterhvert en melding; "Meldingsfunksjoner" "SMS kan ikke sendes."

 

Hva er galt? Jeg bruker et vanlig Netcom simkort, kontantkort. Forrige eier hadde også netcom kontantkort og hadde ingen problemer med dette.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av problemet. Etter å ha strevd sånn ca. 4 timer med ulike instillinger så gir jeg opp og putter SIM-kortet tilbake i den gamle mobilen...men så får jeg ikke sendt meldinger med den gamle heller. Så jeg tok meg en tur innom Spaceworld å kjøpte et nytt SIM-kort til 100kr også fungerte det utmerket, selvom jeg fortsatt får den rubrikken hvor jeg må svare ja eller nei...men det fungerer ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen som kunne gitt meg et terning kast på denne telefonen. Ta med hvorfor, og hva som trekker ned etc. :)

For et år siden var den en klar 6'er, men det eneste som egentlig trekker ned er at det har kommet mobiler med bedre spesifikasjoner etterhvert... Finner du et bra tilbud, og kan leve med (relativt) lav skjermoppløsning er det fortsatt en av de mest komplette telefonene på markedet!

Lenke til kommentar
Noen som kunne gitt meg et terning kast på denne telefonen. Ta med hvorfor, og hva som trekker ned etc. :)

For et år siden var den en klar 6'er, men det eneste som egentlig trekker ned er at det har kommet mobiler med bedre spesifikasjoner etterhvert... Finner du et bra tilbud, og kan leve med (relativt) lav skjermoppløsning er det fortsatt en av de mest komplette telefonene på markedet!

 

Så alt i alt er det en bra telefon? Hvordan er det med musikk avspilling på denne? , og hvor tykk er den?

Lenke til kommentar
Noen som kunne gitt meg et terning kast på denne telefonen. Ta med hvorfor, og hva som trekker ned etc. :)

For et år siden var den en klar 6'er, men det eneste som egentlig trekker ned er at det har kommet mobiler med bedre spesifikasjoner etterhvert... Finner du et bra tilbud, og kan leve med (relativt) lav skjermoppløsning er det fortsatt en av de mest komplette telefonene på markedet!

 

Så alt i alt er det en bra telefon? Hvordan er det med musikk avspilling på denne? , og hvor tykk er den?

 

Musikkavspillingen er veldig bra. Bruker gjerne windows media player. Ca. 1,3-1,4cm tykk tipper jeg. Veier rundt 200g.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...