Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Igjen må jeg presisere at jeg snakker om en Qtek 8310, og ikke TyTN. Men det er mulig dette gjelder TyTN også. Jeg har erfart at ladingen telefonen får gjennom USB er svært dårlig. Joda, den lader men ladingen holder veldig kort. Etter å ha lada hver dag gjennom USB i en uke eller to blir batteriet brukt opp etter et døgn, selv uten bruk. Men hvis jeg da lader opp med adapteren, så blir batteriet bra igjen og holder i flere dager.

 

Jeg har ladet mobilen via USB en periode og jeg synes også kapasiteten er dårligere enn ved bruk av laderen. Nå har batteriet kommet i posten. Skal teste hvor lenge det orginale holder, og så se hvor lenge det nye holder. Telefonen ble faktisk 5 gram lettere siden batteriet er lithium-polymer.

 

Når det gjelder 3G, gprs tilkobling, kan man med advanced config 1.0 bestemme at telefonen skal koble seg av etter x antall minutter. Menybasert program som er enkelt å bruke. Det eneste er å justere følsomheten på skjermen vil jeg ikke anbefale å sette den til high(600). Min skjerm ble veldig upresis. Jeg har forsøkt noen settings, men jeg synes 2-300 gir en bedre respons og nøyaktighet enn standard.

 

Her ligger advanced config i post #2 i listen over vedlagt filer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=332438

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
......

 

Når det gjelder 3G, gprs tilkobling, kan man med advanced config 1.0 bestemme at telefonen skal koble seg av etter x antall minutter. Menybasert program som er enkelt å bruke. Det eneste er å justere følsomheten på skjermen vil jeg ikke anbefale å sette den til high(600). Min skjerm ble veldig upresis. Jeg har forsøkt noen settings, men jeg synes 2-300 gir en bedre respons og nøyaktighet enn standard.

 

Her ligger advanced config i post #2 i listen over vedlagt filer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=332438

 

Kanskje du kan legge ut filen her? Så slipper vi alle bli medlem på den siden bare for en fil liksom..

Lenke til kommentar
......

 

Når det gjelder 3G, gprs tilkobling, kan man med advanced config 1.0 bestemme at telefonen skal koble seg av etter x antall minutter. Menybasert program som er enkelt å bruke. Det eneste er å justere følsomheten på skjermen vil jeg ikke anbefale å sette den til high(600). Min skjerm ble veldig upresis. Jeg har forsøkt noen settings, men jeg synes 2-300 gir en bedre respons og nøyaktighet enn standard.

 

Her ligger advanced config i post #2 i listen over vedlagt filer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=332438

 

Kanskje du kan legge ut filen her? Så slipper vi alle bli medlem på den siden bare for en fil liksom..

 

Sorry, glemte at man må være medlem :) Måtte lagre cab fila som *.txt for å laste den opp.

AdvancedConfig_v1.0.txt

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Lurer på om noen av dere har hatt problemer med å sende mms. Telefonen min kan motta mms og surfe, men når jeg sender stopper den på 98% :mellow:

 

All hjelp mottas med stor takk :thumbs:

 

Hei, har du fått fikset MMS på HCTèn din? jeg sliter med det samme. etter 98% blir bare mmsen lagt inn i kladd mappen.

Jeg har tele2 som leverandør..

 

MVH Martin Torp

Lenke til kommentar
......

 

Når det gjelder 3G, gprs tilkobling, kan man med advanced config 1.0 bestemme at telefonen skal koble seg av etter x antall minutter. Menybasert program som er enkelt å bruke. Det eneste er å justere følsomheten på skjermen vil jeg ikke anbefale å sette den til high(600). Min skjerm ble veldig upresis. Jeg har forsøkt noen settings, men jeg synes 2-300 gir en bedre respons og nøyaktighet enn standard.

 

Her ligger advanced config i post #2 i listen over vedlagt filer.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=332438

 

Kanskje du kan legge ut filen her? Så slipper vi alle bli medlem på den siden bare for en fil liksom..

 

Sorry, glemte at man må være medlem :) Måtte lagre cab fila som *.txt for å laste den opp.

 

Hva må man gjøre for å få denne text filen til å fungerer nå da? Siden den er .txt

 

MVH Doberman83

Lenke til kommentar
Hvordan går surfing på internett med den? Er den relativt lille skjermen vanskelig å se vanlige nettsider med?

 

Hei, det spørs helt om nettsiden er programmert til å vises på en windowsmobile, noen sider fungerer greit.

Jeg lastet ned Operamini 4 beta, den fungerer veldig bra på nettsider, den har en funksjon som gjør at det er mulig å se hele nettsiden, så trykker man der man vil lese, så zoomes siden inn.

Lenke til kommentar
Lurer på om noen av dere har hatt problemer med å sende mms. Telefonen min kan motta mms og surfe, men når jeg sender stopper den på 98% :mellow:

 

All hjelp mottas med stor takk :thumbs:

 

Hei, har du fått fikset MMS på HCTèn din? jeg sliter med det samme. etter 98% blir bare mmsen lagt inn i kladd mappen.

Jeg har tele2 som leverandør..

 

MVH Martin Torp

 

Kan det ha noe med størrelsen på bildet? Hva skjer? Forsøk å sende et bilde med den laveste oppløsningen.

Lenke til kommentar
Lurer på om noen av dere har hatt problemer med å sende mms. Telefonen min kan motta mms og surfe, men når jeg sender stopper den på 98% :mellow:

 

All hjelp mottas med stor takk :thumbs:

 

Hei, har du fått fikset MMS på HCTèn din? jeg sliter med det samme. etter 98% blir bare mmsen lagt inn i kladd mappen.

Jeg har tele2 som leverandør..

 

MVH Martin Torp

 

Kan det ha noe med størrelsen på bildet? Hva skjer? Forsøk å sende et bilde med den laveste oppløsningen.

 

Bilder størrelsen er det ikke no galt med. Jeg fant en "guide" om hvordan man skulle sette opp mms med tele2. Fulgte den helt ut, alt er som det skal. men når jeg sender blir meldingen bare kastet i kladd mappen.

Lenke til kommentar
Hva må man gjøre for å få denne text filen til å fungerer nå da? Siden den er .txt

 

MVH Doberman83

 

Jeg gjetter på at du må gi den nytt navn som slutter på .cab, i stedet for .txt :)

 

Skjer ikke no forskjell når jeg skriver .cab bak AdvancedConfig_v1[1].0.

Er ikke helt inn i hvordan man gjør sånne ting. Men hadde vært moro å kunne. så jeg kan legge inn prog.

 

Takk

Lenke til kommentar
Hva må man gjøre for å få denne text filen til å fungerer nå da? Siden den er .txt

 

MVH Doberman83

 

Jeg gjetter på at du må gi den nytt navn som slutter på .cab, i stedet for .txt :)

 

Det stemmer. Som sagt måtte jeg lagre den som *.txt for å laste den opp. Hadde ikke kostet meg så mange kalorier å nevne at den må lagres som cab igjen :)

Lenke til kommentar
Hva må man gjøre for å få denne text filen til å fungerer nå da? Siden den er .txt

 

MVH Doberman83

 

Jeg gjetter på at du må gi den nytt navn som slutter på .cab, i stedet for .txt :)

 

Det stemmer. Som sagt måtte jeg lagre den som *.txt for å laste den opp. Hadde ikke kostet meg så mange kalorier å nevne at den må lagres som cab igjen :)

:) Ja må bytte navn på den igjen. men jeg er usikker på hvordan man gjør det. Dette er min første windows mobile, så jeg sliter litt :(

 

Doberman

Lenke til kommentar
:) Ja må bytte navn på den igjen. men jeg er usikker på hvordan man gjør det. Dette er min første windows mobile, så jeg sliter litt :(

 

Doberman

 

1. Lagre fila på PC-en

2. Høyreklikk på fila og velg "Rename". Eller hva nå enn det står på norsk, sikkert "Gi nytt navn" eller noe sånt. :)

3. Slett txt på slutten av fila og legg til cab

4. Koble mobilen mot PC-en

5. I activesync velg "explore" eller "utforsk"

6. Legg .cab fila et sted på telefonen eller minnekortet

7. I utforskern på telefonen, gå til katalogen hvor du lagret .cab fila.

8. Kjør .cab fila, ved å "dobbelklikke" på den (jeg regner med det er sånn man gjør det i pocket-pc?)

9. Programmet blir nå installert

Lenke til kommentar

Det jeg synes at er fantastisk (dog ikke bare HTC som synder her) er at standbytid er oppgitt til 365 timer for gsm, og 350 for utms (3g).

Hvordan i alle dager skal man få denne telefonen til å vare to uker på standby?

 

Jeg bruker ikke gps, wlan eller bluetooth. Skjermen går i svart etter et par minutter, og jeg ringer ikke mer enn 4-5 relativt korte samtaler i løpet av en dag. Jeg lader opp med strømadapter.

Tok den ut av laderen i dag morges klokken 7, og nå klokken 15 står den på 75%. I dag har jeg omtrent ikke rørt telefonen. 2 samtaler à 2 minutter er alt.

 

Altså vil den teoretisk holde 32 timer om batteriet utlades i samme tempo. Ingen applikasjoner kjører.

 

Ved normal bruk 5-6 korte samtaler og 2-3 sms i løpet av en dag går batteriet fra 100% om morgenen, til 30% om kvelden.

 

Telefonen er på 3g nettverket, men på det nettet skal den jo bare holde 15 timer mindre.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...