veron Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 åh, det var en ting til, for å få de norske stemmene, jørgen og liv (sjekk tomtom sine sider for å høre liv, jeg var ikke overbevist selv..), må man registrere seg? når jeg har mousehover over download blir pila til ei pil med spørsmålstegn. og btw, sjekk ut den fine og spydige nederst på sia jeg linka til. redigert: det viste seg at man måtte registrere seg. det er ikke noe som heter en gratis lunsj nei. men note: du trenger ikke å bekrefte eposten din. Bruk heller Gry Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Da er denne på vei til meg i posten, kommer nok en masse dumme spørsmål siden dette er min aller første windows mobil osv. Kan man bare legge cab filer inn på minne kortet for så putte kortet inn i mobilen igjen, eller hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Da er denne på vei til meg i posten, kommer nok en masse dumme spørsmål siden dette er min aller første windows mobil osv. Kan man bare legge cab filer inn på minne kortet for så putte kortet inn i mobilen igjen, eller hvordan fungerer dette? Ja, eller du kan laste dem ned på telefonen hvis du er på farta. Veldig greit å slippe å legge alt inn via pc. Edit: fant et nytt program for kontaktlisten. http://www.jotto.no/fff/ Endret 28. oktober 2007 av Fenriz Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Koble seg på den nettsiden det er og laste ned cab filen eks? Om jeg vil ha den iphone look alike tastelåsen går jeg bare inn og laster ned den filen, mobilen vet evnt selv hvor programmet skal lagres? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Koble seg på den nettsiden det er og laste ned cab filen eks? Om jeg vil ha den iphone look alike tastelåsen går jeg bare inn og laster ned den filen, mobilen vet evnt selv hvor programmet skal lagres? Du velger hvor du vil legge alle filene. Enten på enheten eller lagringskort og hvilken mappe. Det må gjøres for hver fil. Du kan selfølgelig velge å åpne cabfila i stedet. Da lagres den ikke på telefonen. Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Oki, men da kan det kanskje lønne seg lagre disse på minnekortet da eller? Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Oki, men da kan det kanskje lønne seg lagre disse på minnekortet da eller? En cab fil er nesten som en exe fil. Du instalerer programmet PÅ mobilen med en cab fil og du kan instalere en exe fil på PC-en så kopieres resten over på telefonen. Du kan lagre dem hvis du evnt. skal ta en hard reset (fomatere) Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ok, men da satte du lys på saken, tusen takk Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vet ikke helt hvem som spurte etter det med den irriterende tingen oppe med gprs monitor. Den oppgavebeHndlings tingen. Men jeg vet hvordan man fjerner den helt Åpne gprs monitor fra programmervelg tools>Options>Bla til høyre til du finner icon>ta å fjern den tingen i boksen på show taskbar icon. Ferdig Vil også si at Touch commander var kjempe greit. Enkelt å bruke, men vil jo teste TouchFlo fra Htc Touch hvis det en gang virker. Finger-friendly friends var jo helt genialt, BESTE kontakt-liste ting ever Begge programmene anbefales! Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du link til disse programmene? Lenke til kommentar
Andyoid Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 For å gå litt tilbake her....Jeg gikk hardt ut og påsto at man måtte ha et program som her contactbreeze. Nå har jeg faktisk endret litt syn på dette og har avinstallert dette... Enig med deg! Har i ettertid brukt dette programmet som jeg syntes var bedre: http://www.pocketcm.com/ For det første kan man dra fingeren nedover langs siden og gå rett til riktig bokstav (om man ikke forstår hva jeg mener.. se bilder på siden). Og i tillegg sorterer den faktisk sms-kommunikasjon mellom deg og en i listen som man kan se hvis man går inn på kontakten. keyboard programmet var også fett. Men merk at begge er i beta enda. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Finnes det et program der jeg kan bruke styluspennen for å skrive (dvs. som "inndatametode")? Jeg brukte Palm for mange år siden -- og etter å ha testet en P1i her om dagen og må innrømme at jeg liker å skrive med stylus. Anyone? Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg fant en tråd på xda-dev om et større batteri til Kaiser. Det er på 1600mAh og selges for totalt 28 USD på Ebay. Nå har det seg lik at jeg ikke kunne la være, så jeg kjøpte et. http://cgi.ebay.com/1600mAh-BATTERY-to-HTC...1QQcmdZViewItem Nå ser jeg at Mugen power batteries kommer med tre typer til Kaiser. Et av dem kommer med batterilokk, da blir jo telefonen enda tykkere og tyngre. Ingen dato enda... Synd at det ikke står noe om kapasitet, men er de større en 1600mAh blir det vel et batteri til så lenge jeg slipper ny batterilokk. http://www.mugenpowerbatterijen.nl/ Dette blir spennende Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Finnes det et program der jeg kan bruke styluspennen for å skrive (dvs. som "inndatametode")? Jeg brukte Palm for mange år siden -- og etter å ha testet en P1i her om dagen og må innrømme at jeg liker å skrive med stylus. Anyone? Oh well. Etter en halvtime med Googling kom jeg frem til svaret. Windows Mobile 6 skal ha denne funksjonaliteten innebygget -- men det er blitt skrudd av på ikke-engelske utgaver. Dette er det heldigvis mulig å få fikset -- trikset ligger i å gjøre en liten endring i registeret for å få aktivert Grafitti. Dersom du har en norsk språk på din TyTN II* (dette fungerer for så vidt også for Touch) så vil vedlagte fil hjelpe deg. 1. Last ned den vedlagte zip-filen og erstatt filtypen fra .txt til .reg (forumet tillater ikke opplasting .reg filer). 2. Legg .reg filen over til din telefon og importer filen til registeret ditt (jeg brukte RescoExplorer med Registry Add-on for dette). 3. Velg "Grafitti" som inndatametode så er du i gang. __ * Dersom du ikke har norsk språk så vær obs på at du må endre henvisningene til "msimno.dll" i vedlagte .reg fil. Denne filen skal ligge i Windows-katalogen på telefonen og tilsvare språket du har på telefonen, eks. "no" i vårt tilfelle. _42429691_AE04_11D0_A4F8_00AA00A749B9_.txt.zip Endret 28. oktober 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Finnes det et program der jeg kan bruke styluspennen for å skrive (dvs. som "inndatametode")? Jeg brukte Palm for mange år siden -- og etter å ha testet en P1i her om dagen og må innrømme at jeg liker å skrive med stylus. Anyone? Oh well. Etter en halvtime med Googling kom jeg frem til svaret. Kudos til Robbie for denne! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Takk! Over til neste spørsmål: I jobben min flyr jeg ofte frem og tilbake i løpet av en dag, og det er ikke alltid jeg har med iPoden min overalt (telefon + handsfree derimot er alltid med!). Finnes det en applikasjon der jeg enkelt kan streame musikken min hjemmefra (iMac m/iTunes)? Nå som HSDPA er rett rundt hjørnet så burde vel dette gå fint? Jeg har allerede funnet en applikasjon (WiFiTune), men denne ser ut til å være begrenset til WiFi... Virkelig kudos går til den som klarer å finne noe! Lenke til kommentar
ksvens1 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Finnes det et program der jeg kan bruke styluspennen for å skrive (dvs. som "inndatametode")? Jeg brukte Palm for mange år siden -- og etter å ha testet en P1i her om dagen og må innrømme at jeg liker å skrive med stylus. Anyone? Oh well. Etter en halvtime med Googling kom jeg frem til svaret. Windows Mobile 6 skal ha denne funksjonaliteten innebygget -- men det er blitt skrudd av på ikke-engelske utgaver. Dette er det heldigvis mulig å få fikset -- trikset ligger i å gjøre en liten endring i registeret for å få aktivert Grafitti. Dersom du har en norsk språk på din TyTN II* (dette fungerer for så vidt også for Touch) så vil vedlagte fil hjelpe deg. 1. Last ned den vedlagte zip-filen og erstatt filtypen fra .txt til .reg (forumet tillater ikke opplasting .reg filer). 2. Legg .reg filen over til din telefon og importer filen til registeret ditt (jeg brukte RescoExplorer med Registry Add-on for dette). 3. Velg "Grafitti" som inndatametode så er du i gang. __ * Dersom du ikke har norsk språk så vær obs på at du må endre henvisningene til "msimno.dll" i vedlagte .reg fil. Denne filen skal ligge i Windows-katalogen på telefonen og tilsvare språket du har på telefonen, eks. "no" i vårt tilfelle. Trodde dette lå inne på den jeg, håper jeg skjønner no av detta når jeg får min imorgen, min første windows mobil Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Over til neste spørsmål: I jobben min flyr jeg ofte frem og tilbake i løpet av en dag, og det er ikke alltid jeg har med iPoden min overalt (telefon + handsfree derimot er alltid med!). Finnes det en applikasjon der jeg enkelt kan streame musikken min hjemmefra (iMac m/iTunes)? Nå som HSDPA er rett rundt hjørnet så burde vel dette gå fint? Jeg har allerede funnet en applikasjon (WiFiTune), men denne ser ut til å være begrenset til WiFi... Streaming server: http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?f...960&p=48849 Nero Mobile: http://www.nero.com/eng/mobilepro-introduction.html Ellers kan vel remote desktop gjøre det. da kan du velge om lyden skal spilles av på pc eller mobil. Jeg har ikke fått det til selv enda da vista home premium ikke har remote desktop. remote desktop-fix til home premium: http://portal.tonychan.org/Blogs/tabid/58/...23/Default.aspx Remote desktop klient for wm6: http://pdaphonehome.com/forums/ppc-6700-xv...top-client.html Edit: Måtte skrive om hele innlegget for å poste. Endret 29. oktober 2007 av Fenriz Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Har du link til disse programmene? De lå her på denne tråden. Så kommenterte jeg de. Men her er de alikavel : Touch Commander - Vil ikke si at programmet er nødvendig slik som de på første post men likevel greit program. Finger-firendly Firends - Vil si at DETTE programmet er nødvendig. MYE bedre en windows kontakt listen. Endret 29. oktober 2007 av JoHNxD Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) - Videre vil jeg gjerne ta opp samtaler som ikke kommer fra utvalgte personer, til fil, og at det lagres etter dato, igjen er det noen som har noen tips om program som kan utføre dette? AtW Resco Audio Recorder Programmer som kan ta opp lyder i de fleste lyd formater, og det du ville ha: at den automatisk tar opp samtaler inn og ut. "Record and organize every incoming or outgoing call. Program startup and recording of whole phone call. Store to a special subfolder and name the recorded file with caller/callee's name. (Both sides recording is hardware dependent. If your recording contains voice of one side only, it is not due to the program's failure.)" Fant det just (Eller LESTE just at man kunne ta opp samtaler ) Endret 29. oktober 2007 av JoHNxD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå