Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir ikke skjermen veldig stygg med slike? Er det ikke lett å få bobler under?

 

Skjermen blir styggere med den som følger med ja, og jeg klarte ikke å unngå noen små bobler under, men en ripete skjerm er jo også stygg, så jeg har foreløpig ikke tatt noen sjangser.

 

Men jeg har noen flere nybegynnerspørsmål: Når man kobler til enheten til en PC, så er det slik at man egentlig skal ha nettilkobling via PCen, jeg har ikke fått det helt til å virke, dvs enheten kommer seg ikke på nett når den er koblet til PC, er det noe jeg kan få gjort med det?

 

Og jeg installerte GPRS-monitor, men jeg finner ingen innstillinger, der jeg feks kan sett pris per MB, og heller ikke endre hvordan den ser u tpå "home"-siden, vil feks ikke ha en bar for å endre lys der. (om jeg har på GPRS-home-modulen)

 

Videre synes jeg den HTC-home saken virker bra, men litt lite fleksibel, har sett på produktene SPB Mobile Shell (http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?en) og SPB Pocket Plus http://www.spbsoftwarehouse.com/products/pocketplus/?en men jeg må innrømme jeg ikke helt skjønner hva som skiller de to, er det noen som har noen erfaring med noen av disse?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ville bare si at produktet fra Martin Field som jeg kjøpte på www.Doml.com var helt genial.

Den kan vaskes (Vet ikke helt om andre kan det men :p ) det ble nesten ingen bobler (Fikk noen bobler på siden helt i kanten men det var bare fordi jeg var litt uforsiktig med den :p )

og kamera (Front og bak) beskyttelsen var også veldig bra.

 

endre hvordan den ser u tpå "home"-siden, vil feks ikke ha en bar for å endre lys der. (om jeg har på GPRS-home-modulen)

Trykker du på en knapp med et vindu med programmer i (Vanskelig å forklare) i Home plugin (hvor du kan legge inn egne programmet) og en ting for lys er der fra før av (GPRS monitor kan også brukes)

Et annet program som heter HTC Home Customizer der du kan endre nesten ALT i Home tingen.

Søk etter HTC Home Costumizer og du finner programmet (Ligger bla. på forsiden av denne tråden)

Var det det ville ha? :roll:

Lenke til kommentar
Skjermen blir styggere med den som følger med ja, og jeg klarte ikke å unngå noen små bobler under, men en ripete skjerm er jo også stygg, så jeg har foreløpig ikke tatt noen sjangser.

 

Jeg brukte den skjermbeskytteren som ligger i pakken. Fikk masse små og store bobler med en gang og trodde jeg hadde bæsje på leggen og i skuffen. Men det viste seg at det gikk greit å klemme boblene ut mot kantene slik at de forsvant. Nå er alle borte og skjermen ser perfekt ut.

Lenke til kommentar
endre hvordan den ser u tpå "home"-siden, vil feks ikke ha en bar for å endre lys der. (om jeg har på GPRS-home-modulen)

Trykker du på en knapp med et vindu med programmer i (Vanskelig å forklare) i Home plugin (hvor du kan legge inn egne programmet) og en ting for lys er der fra før av (GPRS monitor kan også brukes)

Et annet program som heter HTC Home Customizer der du kan endre nesten ALT i Home tingen.

Søk etter HTC Home Costumizer og du finner programmet (Ligger bla. på forsiden av denne tråden)

Var det det ville ha? :roll:

 

Altås, man kan velge hva som skal ligge på "home-siden", og om jeg velger å ha GPRS-pluginen sine ting på "home-siden", så er det blant annet en slider for å stille lysstyrke, og den vil jeg ikke ha. Så jeg lurte på om det var noen måte å endre på de forskjeliige home-modulene som alle programmene har. VIdere kommer logoen til GPRS-monitoren over logoen til vesntre for mottaksforholdene hos meg (den som viser hva slags datanett man er på), er det flere som har opplevd det?

 

Ellers takk for tipset angående Home Customizer, jeg skal sjekke det ut, men jeg er fortsatt interessert i SPB-programmene om noen ahr noe erfaring, de virker litt mer kraftige.

 

AtW

Lenke til kommentar
endre hvordan den ser u tpå "home"-siden, vil feks ikke ha en bar for å endre lys der. (om jeg har på GPRS-home-modulen)

Trykker du på en knapp med et vindu med programmer i (Vanskelig å forklare) i Home plugin (hvor du kan legge inn egne programmet) og en ting for lys er der fra før av (GPRS monitor kan også brukes)

Et annet program som heter HTC Home Customizer der du kan endre nesten ALT i Home tingen.

Søk etter HTC Home Costumizer og du finner programmet (Ligger bla. på forsiden av denne tråden)

Var det det ville ha? :roll:

 

Altås, man kan velge hva som skal ligge på "home-siden", og om jeg velger å ha GPRS-pluginen sine ting på "home-siden", så er det blant annet en slider for å stille lysstyrke, og den vil jeg ikke ha. Så jeg lurte på om det var noen måte å endre på de forskjeliige home-modulene som alle programmene har. VIdere kommer logoen til GPRS-monitoren over logoen til vesntre for mottaksforholdene hos meg (den som viser hva slags datanett man er på), er det flere som har opplevd det?

 

Ellers takk for tipset angående Home Customizer, jeg skal sjekke det ut, men jeg er fortsatt interessert i SPB-programmene om noen ahr noe erfaring, de virker litt mer kraftige.

 

AtW

Dette skjønte jeg ikke helt.

Du vil fjerne den tingen for å stille lys på GPRS monitor? (Vet jeg ikke hvordan man gjør) eller HELE GPRS monitor fra Home (Isåfall åpner du innstillinger>I dag>Elementer. Der velger du hva som vises og ikke vises)

Og ja, GPRS monitor tingen står over hos meg og på nettverk tignen (Bare på Home-siden fordi der er batteri status og)

 

Men

Lenke til kommentar
Ellers takk for tipset angående Home Customizer, jeg skal sjekke det ut, men jeg er fortsatt interessert i SPB-programmene om noen ahr noe erfaring, de virker litt mer kraftige.

 

AtW

 

Jeg har ikke noen HTC-telefon, så jeg har ikke erfaringer med Home Plugin, men SPB Mobile Shell har jeg brukt i flere måneder og jeg er svært fornøyd!

 

Har alle programmer jeg bruker til vanlig lett tilgjengelig i fingervennlig format, den viser batteristatus, egen tab for vær, en for klokke med "verdensur" for 3 valgfrie steder og oversikt over neste alarm samt en frequent dialing tab for 5 nummer man bruker ofte med tilhørende bilde av personen hvis man vil ha det.

 

'Now screen" er også veldig nyttig og nesten verdt programmet i seg selv. Den kommer opp når man slår på skjermen (valgfri selvfølgelig) og viser ting man har nytte av å vite. Det den viser er batteri, om man har nye e-post/meldinger/tapte anrop, dekningsgrad med navn på nett man bruker, stor og fin klokke, været for dagen, dato og dine neste avtaler.

 

Så jeg kan i hvert fall anbefale dette programmet. Om det er noe for deg kan du jo bare teste ut da det er 15 dagers prøvetid med full funksjonalitet :)

Lenke til kommentar
Ellers takk for tipset angående Home Customizer, jeg skal sjekke det ut, men jeg er fortsatt interessert i SPB-programmene om noen ahr noe erfaring, de virker litt mer kraftige.

 

AtW

 

Jeg har ikke noen HTC-telefon, så jeg har ikke erfaringer med Home Plugin, men SPB Mobile Shell har jeg brukt i flere måneder og jeg er svært fornøyd!

 

Har alle programmer jeg bruker til vanlig lett tilgjengelig i fingervennlig format, den viser batteristatus, egen tab for vær, en for klokke med "verdensur" for 3 valgfrie steder og oversikt over neste alarm samt en frequent dialing tab for 5 nummer man bruker ofte med tilhørende bilde av personen hvis man vil ha det.

 

'Now screen" er også veldig nyttig og nesten verdt programmet i seg selv. Den kommer opp når man slår på skjermen (valgfri selvfølgelig) og viser ting man har nytte av å vite. Det den viser er batteri, om man har nye e-post/meldinger/tapte anrop, dekningsgrad med navn på nett man bruker, stor og fin klokke, været for dagen, dato og dine neste avtaler.

 

Så jeg kan i hvert fall anbefale dette programmet. Om det er noe for deg kan du jo bare teste ut da det er 15 dagers prøvetid med full funksjonalitet :)

 

Takk for innspillet, det jeg er mest instressert i er egentlig hvor mye man har mulighet til å customize ting med dette programmet, er det stor valgfrihet, eller er man relativt låst?

 

AtW

 

Altås, man kan velge hva som skal ligge på "home-siden", og om jeg velger å ha GPRS-pluginen sine ting på "home-siden", så er det blant annet en slider for å stille lysstyrke, og den vil jeg ikke ha. Så jeg lurte på om det var noen måte å endre på de forskjeliige home-modulene som alle programmene har. VIdere kommer logoen til GPRS-monitoren over logoen til vesntre for mottaksforholdene hos meg (den som viser hva slags datanett man er på), er det flere som har opplevd det?

 

Ellers takk for tipset angående Home Customizer, jeg skal sjekke det ut, men jeg er fortsatt interessert i SPB-programmene om noen ahr noe erfaring, de virker litt mer kraftige.

 

AtW

Dette skjønte jeg ikke helt.

Du vil fjerne den tingen for å stille lys på GPRS monitor? (Vet jeg ikke hvordan man gjør) eller HELE GPRS monitor fra Home (Isåfall åpner du innstillinger>I dag>Elementer. Der velger du hva som vises og ikke vises)

Og ja, GPRS monitor tingen står over hos meg og på nettverk tignen (Bare på Home-siden fordi der er batteri status og)

 

Vil fjerne bare stille lys-delen ja, ikke hele saken. Kjipt at den dekker over da, er det noe å gjøre med slikt? Litt tåpelig at et program som følger med telefonen ikke fungerer skikkelig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Vil fjerne bare stille lys-delen ja, ikke hele saken. Kjipt at den dekker over da, er det noe å gjøre med slikt? Litt tåpelig at et program som følger med telefonen ikke fungerer skikkelig.

 

AtW

Mulig de som har laget programmet kommer med en ny versjon en gang der den tingen ikke kommer nettberk's tingen (Den flytter seg som om det var med i windows)

men om man kan fjerne lys tingen vet jeg ikke.

Selvom du ikke får plass til andre ting (Plass? Ja, men mulig? Nei (?) ) men kjedeli å ha den der hvis man ikke vil.

Kanskje en gammel versjon kan rette på begge tingen (At lys greia er vekke..ikke oppfunnet da)

Men det ser du selv.

 

Noen her som har gått fra til denne mobilen fra Nokia symbian 60 mobiler? Vurderer selv gjøre dette, men litt usikker... Anbefaler vel denne mobilen dere, den ser knall ut

Jeg har mange mobiler, mest nokia og SE og en Samsung.

Siste mobilen var W880i (Ble ødelagt og hadde 3110i 20 dager :blush: ) så TyTN og jeg vil si jeg ble overasket over hvor enkelt og anderledes det var (Var litt vanskelig i begynnelsen) og jeg har bare hatt min i 2 uker nå og finner fortsatt nye kule ting jeg ikke visste fantes.

Andre som har prøvd den skjønte ikke noe av den (Men de lånte den i cirka 15 min, jeg bruker min..Veldig lenge så jeg har jo blitt vant til den)

Men symbian har jeg verken sett eller prøvd.

Men fra Nokia 3110 til TyTN gik kjempe fint :p

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar
Noen her som har gått fra til denne mobilen fra Nokia symbian 60 mobiler? Vurderer selv gjøre dette, men litt usikker... Anbefaler vel denne mobilen dere, den ser knall ut

Har hatt nokia s60 i mange år nå. Dette er min første wm- mobil. Var litt uvant i starten, og menyene virket kanskje litt rotete, men etter kun få dager ble jeg fortrolig med menyene og telefonen for øvrig! Etter å ha brukt den i noen uker nå er jeg strålende fornøyd. Det eneste jeg savner fra nokia er vekkerklokken min........

Lenke til kommentar
Oki, så den kan anbefales da uten noen form for erfaring med den egentlig?

Anbefale mobilen? Ja.

Erfaring med symbian? Nei.

Men antar at Symbiam ligger sånn cirka i mellom PPC og vanlig mobiler (SE, Nokia...)?

Men gå fra en mobil som er helt enkel og vanlig til en sinnnsykt avansert mobil var ikke noe problem.

Men det ser du selv, og å venne seg til til en ny mobil kan ikke være så vanskelig?

Folk er jo forskjellige, ville bare si at mobilen var ganske bra og enkelt for meg :p

 

Edit: Skrev du til meg eller haava?

Litt stress å ikke bruke quote når to stk skrev men :p

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar
Noen her som har gått fra til denne mobilen fra Nokia symbian 60 mobiler? Vurderer selv gjøre dette, men litt usikker... Anbefaler vel denne mobilen dere, den ser knall ut

 

Jeg anser meg selv som en Symbian fanboy, og ble nærmest påtvunget en tytnII.

Overgangen har gått greit, litt knot i begynnelsen, da ikke alt var der jeg forventet å finne det, men overgangen ble godt hjulpet ved at Windows mobile har mange likhetstrekk med Windows xp, som jeg kjenner godt.

 

Men det er en entusiast telefon, slik jeg ser det, måtte mye tweaking til før jeg fikk den slik jeg ville hadde, og litt ekstra knoting, fordi jeg kunne. Første telefon jeg har vært i registeret på, i alle fall.

 

Idag er jeg strålende fornøyd, Savner kameraet fra n95 men det er det eneste. Den presise touchskjermen gjør programmer jeg likte før, som Opera mini, til programmer jeg tilber nå.

 

For å oppsummere, så er ikke lenger E90 den drømmen den var for kun to uker siden

Lenke til kommentar

Jeg har store problemer for jeg må bytte mobil nå.Problemet er at jeg er uiq frelst og har hatt alle P mobilene til SE.Er veldig i tvil om jeg blir alt for skuffet over overgangen til TyTN ll.Er det noen som har gått fra P990 til TyTN ll som kan gi noen erfaringer.Jeg er som nevnt frelst og har alle programmer på den samtidig som det meste av muligheter til å personalisering er utført.Det er nok ingenting som er bedre enn uiq i dag,men er det TyTN ll så langt etter at en vil irritere seg ved dagelig bruk?

Lenke til kommentar
Det er nok ingenting som er bedre enn uiq i dag,men er det TyTN ll så langt etter at en vil irritere seg ved dagelig bruk?

 

Høh? jeg må ha gått glipp av noe, UIQ er vel ikke helt fantastisk, men er mulig mine erfaringer er farget av en "sur" P990.. I mine øyne overgår tytnII UIQ fullstendig, spesiellt når alternativet er P1 -sirup telefonen

Endret av Moondawg
Lenke til kommentar
Oki, så den kan anbefales da uten noen form for erfaring med den egentlig?

Anbefale mobilen? Ja.

Erfaring med symbian? Nei.

Men antar at Symbiam ligger sånn cirka i mellom PPC og vanlig mobiler (SE, Nokia...)?

Men gå fra en mobil som er helt enkel og vanlig til en sinnnsykt avansert mobil var ikke noe problem.

Men det ser du selv, og å venne seg til til en ny mobil kan ikke være så vanskelig?

Folk er jo forskjellige, ville bare si at mobilen var ganske bra og enkelt for meg :p

 

Edit: Skrev du til meg eller haava?

Litt stress å ikke bruke quote når to stk skrev men :p

 

 

 

 

Var deg jeg skrev til ja ;)

 

Er batteri kapasiteten på denne god? Fare for jeg ryker å en sånn her nå

Lenke til kommentar
Noen her som har gått fra til denne mobilen fra Nokia symbian 60 mobiler? Vurderer selv gjøre dette, men litt usikker... Anbefaler vel denne mobilen dere, den ser knall ut

 

Jeg har brukt Symbian i flere år - med litt sporadisk bruk av Windows Mobile 5 i årsskiftet 2006/07. Jeg hadde da hatt en Nokia E61 samt en N80 før jeg fikk min første Windows Mobile 5 telefon, en HP iPaqhw6915. Jeg ble aldri imponert over ytelsen til denne telefonen - den var både stor og tung og latterlig treig (spesielt med henblikk på telefonapplikasjonen), men jeg satte virkelig pris på Outlook og Office-funksjonaliteten.

 

Etter å ha brukt WM5 i noen måneder gikk jeg "tilbake" til Symbian og en Nokia E61i. Dette er en veldig god telefon (i motsetning til iPaqen), men skuffer stort når det kommer til e-postfunksjonalitet (min arbeidsgiver benytter Exchange). Denne telefonen brukte jeg i godt over en halvt år før jeg omsider mottok TyTN II forrige uke. Selv om denne er både større og tyngre (og har 1/10 av batteritiden til E61i) så er jeg glad over å ha Office samt Outlook "under the hood". Det er virkelig synd at alle Exchange-implementasjonene i Symbianverdenen suger så brutalt mye. Hadde jeg ikke trengt virkelig god støtte for Exchange (og Office-dokumenter) hadde jeg aldri valgt Windows Mobile - for E61i er en bedre telefon. Det er bare synd alternativene til Windows Mobile 6 er så dårlig (nevner ikke P1 og UIQ engang - maken til søplete Exchange-implementasjon skal man lete lenge etter).

Lenke til kommentar

Jeg prøvde noe SPB Pocket Plus og ble ikke så veldig imponert, også den mangler fleksibilitet synes jeg, dvs problemet er hovedsaklig at for å få gjort ting, så må man installere plugins, og at disse pluginsene er ganske låst i hvordan de er satt opp. Atpåtil så har programmet klart å fjerne den der oppgavebehandleren som er oppe i høyre hjørne. (jeg har avinstallert Pocket Plus nå), er det noen som vet hvordan jeg kan få tilbake den uten å hard-resette telefonen?

 

Videre: for å unngå slikt i framtiden, er det mulig å sette et restore-point, eller backe opp telefonen på et hvis slik at jeg unngår slikt i framtiden?

- Når det gjelder syncing fungerer det jo bra, men jeg vil gjerne lagre SMS på PCen også, er det mulig å få til på en gre måte?

- Videre vil jeg gjerne ta opp samtaler som ikke kommer fra utvalgte personer, til fil, og at det lagres etter dato, igjen er det noen som har noen tips om program som kan utføre dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...