Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok - mitt første spørsmål:

 

Er det mulig å skru av lyden telefonen lager når man sender en SMS (dvs. den lyden man får når den bekrefter å ha sendt meldingen) - men ikke skru av alle lyder? (Dvs. jeg vil fremdeles at den skal pipe ved innkommende SMSer).

 

Takk... :)

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Jeg er bare nødt til å vise et par "screenshots". Det første er remote desktop client og det andre er bare en bonus med hvordan putty ser ut.

 

Remote Desktop fant jeg her:

http://www.modaco.com/Paul-s-FREE-Kaiser-a...html&st=20#

 

Enkelt og greit å sette opp. Og det er litt humor å kunnet styre en pc fra mobiltelefonen. :)

Det blir nok mest for show, men putty er jo faktisk litt nyttig da.

 

 

Har litt problemer med configgen. Kan du hjelpe meg. Noe spess jeg må gjøre for å kunne logge meg på PC-en? Syns jeg er flink ellers på PC, men her var jeg virkelig blank.

 

Noen som kan forklare med tspoon til meg?

Lenke til kommentar
Jeg er bare nødt til å vise et par "screenshots". Det første er remote desktop client og det andre er bare en bonus med hvordan putty ser ut.

 

Remote Desktop fant jeg her:

http://www.modaco.com/Paul-s-FREE-Kaiser-a...html&st=20#

 

Enkelt og greit å sette opp. Og det er litt humor å kunnet styre en pc fra mobiltelefonen. :)

Det blir nok mest for show, men putty er jo faktisk litt nyttig da.

 

 

Har litt problemer med configgen. Kan du hjelpe meg. Noe spess jeg må gjøre for å kunne logge meg på PC-en? Syns jeg er flink ellers på PC, men her var jeg virkelig blank.

 

Noen som kan forklare med tspoon til meg?

 

Jeg fikk til, så ikke: "The user account must have a password to have remote control!"

Lenke til kommentar
Har litt problemer med configgen. Kan du hjelpe meg. Noe spess jeg må gjøre for å kunne logge meg på PC-en? Syns jeg er flink ellers på PC, men her var jeg virkelig blank.

 

Noen som kan forklare med tspoon til meg?

 

eeh, skal prøve :)

 

Du må gi tillatelse på PC-en din for at noen skal kunnet logge på den remote. Det gjøres slik:

 

Høyreklikk på "min datamaskin"

Velg "egenskaper"

Velg skillekortet "remote" (husker ikke hva det heter på norsk)

Hak av for at du tillater brukere å logge på remote.

 

Mulig at du må gjøre noen endringer i firewall om du kjører det. Ellers må du ha en bruker og passord på den maskinen som du skal logge på. Ctr+alt+delete dersom du ikke vet brukernavnet, så får du opp det. Om ikke du skriver inn passord når du logger på maskinen er det mulig at det er blankt.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å koble til bluetooth-handsfree til TyTN II?

Prøvde med min SE HBH-608, men det gikk bare sånn passe. Kan motta anrop med den, men mikrofonen (på handsfree`n) sender ikke lyd... ingen kan høre hva jeg sier.

 

Erfaringer noen??

 

Ellers så er det et broblem å komme seg på nett via trådløsnettet mitt..

Lenke til kommentar

Jeg har fem (!) bluetooth handsfree set som jeg har brukt på min. De funker greit alle sammen. Eneste er at det virker som om bluetooth antennen er litt svak. Kan ikke gå så langt fra mobilen. Men ellers virker det helt fint.

 

Edit: ..og alle er av forskjellig type må jeg legge til!

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
eeh, skal prøve :)

 

Du må gi tillatelse på PC-en din for at noen skal kunnet logge på den remote. Det gjøres slik:

 

Høyreklikk på "min datamaskin"

Velg "egenskaper"

Velg skillekortet "remote" (husker ikke hva det heter på norsk)

Hak av for at du tillater brukere å logge på remote.

 

Mulig at du må gjøre noen endringer i firewall om du kjører det. Ellers må du ha en bruker og passord på den maskinen som du skal logge på. Ctr+alt+delete dersom du ikke vet brukernavnet, så får du opp det. Om ikke du skriver inn passord når du logger på maskinen er det mulig at det er blankt.

 

Jeg har vista home premium, men i følge Tony Chan kan jeg få remote desktop. Jeg har forsøkt det, og port 3389 til remote desktop er åpen, men jeg får ikke koblet til.

 

Meldingen jeg får er: "Cannot connect. Likely reasons are: 1. Specified computer or ip does not exist. 2. A network error occurred while establishing the connection."

 

Noen ganger får jeg ingen melding, men det står bare status: not connected.

 

Tips anyone?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan få tak i flere av den klistresaken man foikk med for å beskytte skjermen? Eller er ikke den nødvendig? Jeg vet ikke helt hvor resitente for riper slike touch-skjermer er. Og jeg er også litt interessert i en slags "sokk", dvs en litt ettersitende tynn sak man kan ha rundt telefonen for bekyttelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
PocketCM Keyboard kan fint brukes med en hånd. Det går ikke superraskt, men med litt trening får man ok hastighet.

 

Den der hadde vært fin om den hadde hatt større knapper med "ABC" på hver knapp (altså 9 knapper totalt, likt et vanlig mobiltelefon tastatur) i stedenfor en knapp for hver bokstav... da hadde knappene blitt mye større. Finnes det noe sånt? Contactbreeze har jo sånn oppsett.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Tips til hvor man kan kjøpe screenprotectors? Vil helst unngå ebay.

 

Jeg har brukt screenprotectors på mange telefoner og den absolutt beste vil jeg si er Martin Fields. Denne kan anbefales!

 

Jeg har akkurat bestilt en 2-pack av denne selv. Blir spennende og se leveringstiden denne gangen. Forrige gang jeg bestilte en slik fra Doml/Overlayplus ble den levert på døren hos meg to dager senere, sendt fra Singapore. Slå den Posten!

 

En 2-pack med frakt havner akkurat under 200-kroners grensen til tollen.

Endret av Nirgal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...