Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Såvidt jeg kan se er det ikke oppsettet det er noe i veien med. Det endrer seg jo ikke fra ett øyeblikk til et annet såfremt det ikke er noe galt med telefonen. Har ikke tatt bryet med å ringe Tele2 igjen, men hvor feilen ligger er jeg sannelig ikke sikker på. Har en K800i jeg kunne testet med, men er ikke avhengig av nett på telefonen akkurat nå. Og ICE gir mye bedre fart på hytta, så da blir den ikke brukt der heller.

 

Nei jeg ser ingen feil heller, derfor det er rart at Telenor fungerer utmerket i telefonen. Så telefonen er ok.

Tele2 kan drite og dra, for ett år siden hadde jeg problemer med at samtaler ikke kom inn til telefonen selv med max dekning.

De kom rett til telefonsvareren. Jeg trodde det var feil med telefonen, da Tele2 mente alt var rett fra deres side, så jeg kjøpte ny telefon,

Samme problemet var på den nye telefonen, og da jeg ringte Tele2 igjen, fikk jeg beskjed om å deaktivere telefonsvareren.

 

I dag fungerer fremdeles ikke GPRS på TytnII men utmerket på min W880i. Merkelige greier, som "kundeservice" ikke klarer å finne ut av.

Så fikk jeg en SMS i dag fra Tele2, at jeg måtte regne med straffegebyr for brudd på bindingstiden...

 

Den kan de dra langt på landet med, når de ikke klarer å levere et fungerende produkt, samt at de snart bytter til Netcom dekning, som ikke fungerer i det hele tatt på hytta mi.

 

ico_explorer.gif Kaiser Notifications

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- Overta styringen over LED lampene på telefonen.

- Velg blått blinkende lys ved mottatt sms.

- Velg grønt blinkende lys ved mottatt epost.

- Velg rødt blinkende lys ved tapt anrop.

- Ta bort blinkende lys for å indikere dekning.

- Freeware!!</span>

[*]

 

Jeg får beskjed at jeg ikke har tilgang til nedlasting fra denne siden, og når jeg prøver å registrere meg får jeg aldri aktiviseringsmailen for forumet...

 

noen som har mulighet til å laste filen opp ett sted, kan vel ikke være ulovlig siden det er freeware?

Jeg fikk også store problemer med registreringen der, registrere meg 2 ganger for jeg trodde det hadde blitt noe feil.

Dagen etterpå fikk jeg aktivert kontoene, så bare ha tolmodighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.....Tele2 kan drite og dra, for ett år siden hadde jeg problemer med at samtaler ikke kom inn til telefonen selv med max dekning.

De kom rett til telefonsvareren. Jeg trodde det var feil med telefonen, da Tele2 mente alt var rett fra deres side, så jeg kjøpte ny telefon,

Samme problemet var på den nye telefonen, og da jeg ringte Tele2 igjen, fikk jeg beskjed om å deaktivere telefonsvareren.

....

 

Jeg hadde det problemet jeg også. At folk ikke kom frem til meg selv om jeg hadde dekning. Det løste seg ved at jeg foretok et testanrop eller sendte en melding. Da rant det plutselig inn personsvarmeldinger etc.

Første gang var jeg irritert når jeg ringte kundeservice, andre gang var jeg forbannet. Tredje gang sa jeg at om dette skjer en gang til så kommer jeg til å lage et helvete (K800i`n var t.o.m. inne til rep for dette problemet). Var på vei til å skifte leverandør, og tele2 skydte på telefonen, mobilsvar og nettet. Men bank i bordet har alt fungert siden den gang (frem til nå). Har vurdert Telenor proff, men har en kamerat som har slitt med problemer der også tidvis. Så jeg vet ikke hvor mye bedre de er?

Lenke til kommentar
Jeg er bare nødt til å vise et par "screenshots". Det første er remote desktop client og det andre er bare en bonus med hvordan putty ser ut.

 

Remote Desktop fant jeg her:

http://www.modaco.com/Paul-s-FREE-Kaiser-a...html&st=20#

 

Enkelt og greit å sette opp. Og det er litt humor å kunnet styre en pc fra mobiltelefonen. :)

Det blir nok mest for show, men putty er jo faktisk litt nyttig da.

 

Det ser stilig ut. Jeg har riktignok vista home premium (Ja! jeg angrer som en hund på at jeg kjøpte det...) og det har ikke remote desktop. Fant en side med en måte å få det til på, men brannmuren stopper trafikken. I fremgangsmåten står det at programmet bruker port 3389. Jeg får ikke åpnet denne porten i F-secure 7 beta. Noen som vet hvordan jeg gjør det?

 

Jeg forsøker å lage en regel for ip-adressen, men uansett blir det blokkert.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
.....Tele2 kan drite og dra, for ett år siden hadde jeg problemer med at samtaler ikke kom inn til telefonen selv med max dekning.

De kom rett til telefonsvareren. Jeg trodde det var feil med telefonen, da Tele2 mente alt var rett fra deres side, så jeg kjøpte ny telefon,

Samme problemet var på den nye telefonen, og da jeg ringte Tele2 igjen, fikk jeg beskjed om å deaktivere telefonsvareren.

....

 

Jeg hadde det problemet jeg også. At folk ikke kom frem til meg selv om jeg hadde dekning. Det løste seg ved at jeg foretok et testanrop eller sendte en melding. Da rant det plutselig inn personsvarmeldinger etc.

Første gang var jeg irritert når jeg ringte kundeservice, andre gang var jeg forbannet. Tredje gang sa jeg at om dette skjer en gang til så kommer jeg til å lage et helvete (K800i`n var t.o.m. inne til rep for dette problemet). Var på vei til å skifte leverandør, og tele2 skydte på telefonen, mobilsvar og nettet. Men bank i bordet har alt fungert siden den gang (frem til nå). Har vurdert Telenor proff, men har en kamerat som har slitt med problemer der også tidvis. Så jeg vet ikke hvor mye bedre de er?

Hehe, akkurat samme problemet hører jeg. Jeg måtte også ringe ut, eller sende en sms for og "aktivere" igjen.

Ganske utrolig egentlig, siden jeg har det dyreste abbonemanget fra Tele2.

 

Har nå sendt de en ganske så velformulert epost angående straffegebyr for brudd på bindingstid, får se hvordan det går ;)

 

EDIT: Om telenor er bedre vet jeg ikke, men det burde de, siden de tross alt har mest erfaring i hele Norge.

Byttet fra Chess til Tele2 i fjor pga skifte til Netcom dekning.. nå bytter Tele2 også til Netcom.. :S

Jeg må ha Telenor, ingen dekning på fjellet her i området med Netcom... Bare det burde få meg unna straffegebyr for bindingstia!

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Jeg kom over denne kontaktlisten med "IPhone-look". Er ganske behagelig å bruke!

FunContact: http://iwindowsmobile.com/contact-manager.html

 

Ser ut til at det kommer flere programmer med samme type grensesnitt på denne siden etterhvert.

 

Jeg la inn den akkurat nå, virker som løsningen på et irritasjonsmoment i vm6 :)

Det jeg ønsker nå, er å legge det til under "kontakter" knappen i today.

Noen som vet hvordan det gjøres?

Begynner nå å nærme meg et tilnærmet perfekt tytn II oppsett.

Nå trenger jeg bare noe lignende Ghost for å lage et image..

Lenke til kommentar
Har testet TyTN II noen dager nå, stort sett fornøyd, litt av en overgang fra K700 til TyTN II :!:

 

En ting som irriterer meg er at all lyd deaktiveres når jeg setter den i vibrasjonsmodus. Jeg må ha lyden avslått når jeg er på jobb, men liker å høre på musikk med ørepluggene, noe som ikke er mulig siden all lyd er mutet.

 

Finnes det en vei rundt dette? Altså bare slå av ringetoner/varslingslyder.

 

 

Lette også lenge etter disse mulighetene.

 

Når du justerer lyden er "telefonrøret" til ringelyder mens "bildet av telefonen" til varsel og resten.

Lenke til kommentar
Jeg kom over denne kontaktlisten med "IPhone-look". Er ganske behagelig å bruke!

FunContact: http://iwindowsmobile.com/contact-manager.html

 

Ser ut til at det kommer flere programmer med samme type grensesnitt på denne siden etterhvert.

 

Jeg la inn den akkurat nå, virker som løsningen på et irritasjonsmoment i vm6 :)

Det jeg ønsker nå, er å legge det til under "kontakter" knappen i today.

Noen som vet hvordan det gjøres?

Begynner nå å nærme meg et tilnærmet perfekt tytn II oppsett.

Nå trenger jeg bare noe lignende Ghost for å lage et image..

 

Den havnet på kontakter-softkey'en automatisk når jeg installerte den.

 

Jeg har også lagt inn Sprite Backup. Lite versjonen kan ta backup til minnekort mens full også kan ta backup til pc. Denne tar backup av filsystem, registry, databaser.. alt den trenger for en fullstendig restore etter ROM upgrade eller til ny telefon. På min telefon har den tatt backup av 54 MB, som resulterte i en backup-fil på 33 MB.

Lenke til kommentar
Den havnet på kontakter-softkey'en automatisk når jeg installerte den.

 

Jeg har også lagt inn Sprite Backup. Lite versjonen kan ta backup til minnekort mens full også kan ta backup til pc. Denne tar backup av filsystem, registry, databaser.. alt den trenger for en fullstendig restore etter ROM upgrade eller til ny telefon. På min telefon har den tatt backup av 54 MB, som resulterte i en backup-fil på 33 MB.

 

Det stemmer det :blush:

 

Sjekket registeret, det lå der, måtte bare lukke MScontacts først..

Så lærte jeg i alle fall litt mer om registeret :)

 

Takk for tipset om Sprite backup, tror det fulgte med på htc-CD-en. I min iver har jeg ikke sett så mye på den.

Lenke til kommentar
Det jeg ønsker nå, er å legge det til under "kontakter" knappen i today.

Noen som vet hvordan det gjøres?

 

Fremgangsmåten jeg viser til først i denne posten burde virke:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9713150

 

Selv har jeg "Ny SMS" på ene siden og "PocketCM" på andre siden.

Kan du forklare hvordan jeg instalerer?

Lastet ned SoftKeyApplet.exe....gjorde den om til SoftKeyApplet.cpl

La den over til TyTN og åpner men ingen ting skjer.

Gjorde jeg noe feil (Gjorde det det stod på modaco)

Lenke til kommentar

Du må legge inn begge filene som ligger der og de må legges i \Windows mappen.

Renamingen tror jeg det er best å gjøre FØR du legger filen over på TyTn.

 

Så resetter du tytn og når du starter opp igjen skal du ha fått et valg som heter "Soft Key" under Innstillinger\System.

 

Funker det?

 

Edit: Ehrm, mulig du ikke trenger den tnsms.exe filen.. :)

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
Du må legge inn begge filene som ligger der og de må legges i \Windows mappen.

Renamingen tror jeg det er best å gjøre FØR du legger filen over på TyTn.

 

Så resetter du tytn og når du starter opp igjen skal du ha fått et valg som heter "Soft Key" under Innstillinger\System.

 

Funker det?

 

Edit: Ehrm, mulig du ikke trenger den tnsms.exe filen.. :)

Lasta ned begge filene (Burde kanskje skrevet det :p )

Men da vil det sikkert funke (Tom for strøm nå men skal teste så fort som mulig)

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Lette også lenge etter disse mulighetene.

 

Når du justerer lyden er "telefonrøret" til ringelyder mens "bildet av telefonen" til varsel og resten.

 

Takk, men det går ikke an å ha vibratoren aktivert samtidig som lyd fra varsel og resten. :S

Prøv PhoneAlarm ;)

Tror det skal funke.

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å merke banen og slette den slik at feltet blir stående tomt?

men problemet er at ringetonevalget blir stående igjen i Innstillinger under telefonen også etter at du har fjernet filen. kan det være at du må restarte?

 

nei der funka det

Endret av tyttebar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...