Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant noen interessante ting man kunne gjøre i registeret på xda-dev forumet og på internetwideworld. Det krever at man legger inn f.eks Total Commander. Den er gratis. Gå til http://www.ghisler.com/pocketpc.htm. Her velger du arm/xscale/pxa.

 

Etter man har installert TC starter du programmet. Øverst i listen over mapper finner du "\\". Dobbelklikk på denne og dobbelklikk på registry. Her finner du "HKCR", "HKCU" og "HKLM". Det er i "HKLM" du finner alle mapper og filer.

 

GPS foto:

HKLM\SOFTWARE\HTC\Camera\P9\Enable - bytt ut 0 til 1

 

Øke sensitiviteten på displayet:

HKLM\Drivers\TouchPanel\PressureThreshold og sett til 200 eller mer. Jeg har satt min til 220 siden jeg synes skjermen er lite responsiv til tider. Usikker på om det hjelper. :)

 

Hindre at skjermen skrur seg av under en samtale:

HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplay DuringCall

bytt fra "1" to "0"

 

Skru av advarsel ved installasjon av usignerte programmer:

HKLM\Security\Policies\Policies000101a = bytt fra 0 til 1

 

Skru av Windows animasjoner:

HLKM\System\GWE:Animate til 1 for å skru på.

HLKM\System\GWE:Animate til 0 for å skru av.

 

Hvordan få Opera 8.65 til å virke:

 

Last ned Resco explorer. http://www.resco.net/pocketpc/explorer/downloads.asp. Trykk på download og ikke Buy (du må gjerne kjøpe det, men det er ikke nødvendig hvis du kun skal ha Opera) og velg download CAB, deretter basic CAB.

 

Installer Opera på enheten eller lagringskort og lag en mappe som heter Program files i rota. Gå til Instillinger->Menyer og ta bort huken for Opera. Du skal lage en ny snarvei som kopieres til start menyen.

 

Så kopierer du hele Opera-mappen fra Program filer til Program files som skal ligge i roten på enheten eller lagringskort (Alt etter hvor du har installert Opera).

 

Nå holder du stylusen på Operalaunch og velger duplicate i menyen. Deretter gjør du det samme igjen, men velger rename. Bytt navn til Opera.

 

Da er siste steget å holde stylusen på filen Opera og velg Send to->Start menu as shortcut.

 

Edit: fjernet lenker og skrev inn hele addressen i stedet. Jeg får ikke lenker til å virke... :blush:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Når kommer Opera med en fix som får alt til å funke "out-of-box"?

 

Ikke godt å si, men fremgangsmåten som jeg beskrev er ikke så vanskelig. Jeg har ingen erfaring med pocket pc fra før.

 

Så over til dagens duste spørmål...

 

hvorfor bør jeg legge inn Opera?

Lenke til kommentar
Når kommer Opera med en fix som får alt til å funke "out-of-box"?

 

Ikke godt å si, men fremgangsmåten som jeg beskrev er ikke så vanskelig. Jeg har ingen erfaring med pocket pc fra før.

 

Det er jo greit nok, men jeg synest det er dustete å måtte gjøre det på den måten. Synest Opera bør fikse dette, siden det ikke er så vanskelig liksom.

Lenke til kommentar
Så over til dagens duste spørmål...

 

hvorfor bør jeg legge inn Opera?

 

Tja, det er en bedre nettleser enn pocketIE vil jeg påstå. :)

 

Jeg trenger uansett Opera for å koble meg til det trådløse nettet på skolen. PocketIE er ubrukelig for meg fordi det ikke er mulig å skru av SSL3.

 

Synes Opera er lettere å bruke med fingerscrolling i enn IE. Vet ikke om det har noe med at jeg økte sensitiviteten på skjermen.

 

IE vil inn på wap-sider der det er mulig og jeg får ikke forandret på det. Dette har irritert meg noe sinnsykt!

Lenke til kommentar
Er det noen her på forumet med Tele2 abbonemang?

Min GPRS/WAP har sluttet å fungere..

Har forsøkt å laste inn nytt oppsett med konfiguratoren fra smartmobil.no, men til ingen hell.

 

Tele2 har selvsagt stengt kundeservice nå...

 

JA! "Flott" at det er flere som har det problemet. Min sluttet å virke for ca 5 dager siden, så for 2 dager siden gikk jeg inn via wlan på www.smartmobil.no og valgte "operatøroppsett" linken på forsiden. Så la jeg inn Tele2 på nytt. Vips fungerte alt igjen. Har fungert bra lørdag og søndag. MEN nå fungerer det ikke igjen! Kan ikke laste ned værdata, og får egentlig bare feilmeldingen "kan ikke finne værdata" eller i IE står det "finner ikke siden".

 

Har ikke bestilt automatisk oppsett enda en gang, for det er ikke et müst for meg at det fungerer. Men jeg sliter i hvert fall med det samme som deg! Og Tele2s kundeservice kunne på fredag bare si at internett skulle fungere som normalt, og at automatisk oppsett måtte hentes på smartmobil.no.

Har snakket med "kundeservice" hos Tele2 i dag.

Etter 30 minutter i kø fikk jeg snakke med en svensk dame, som lot meg vente i 10 minutter mens hun "undersøkte" problemet.

 

Etter mye forklaringer fikk jeg forklart at jeg ville ha det manuelle opsettet, siden smartmobils ikke virket lengre, og hun hadde funnet ut at alt var i orden med abbonemanget.

(Hun ville sende meg et Nokia oppsett, og mente det skulle virke...)

 

Her er instillingene hun sendte meg på epost:

 

Generelt om WAP/GPRS/MMS

WAP terminal settings:

IP address: 130.244.196.90
Port: 9201/8080
Homepage: wap.tele2.no
APN: internet.tele2.no

MMS terminal settings:

IP address: 193.12.40.14
Homepage: http://mmsc.tele2.no
Username: wap
Password: wap
Port: 9201/8080
APN: mms.tele2.no

WAP - Gateway:

IP address: 130.244.196.90/91/92
GPRS terminal settings: (used for all kinds of internet and media connections)
APN: internet.tele2.no
Login name: wap
Password: wap

 

Etter og ha testet med de forskjellige portene og IP'er, og problemet fremdeles er et faktum, bestilte jeg like godt flytting til Telenor.

(Har testet Telenor og det fungerer)

 

Makan til tullball...

Svenske tullemuser som ikke hvet opp ned på en telefon, har ingen ting på kundeservice å gjøre!

 

Hei,

 

Såvidt jeg kan se er det ikke oppsettet det er noe i veien med. Det endrer seg jo ikke fra ett øyeblikk til et annet såfremt det ikke er noe galt med telefonen. Har ikke tatt bryet med å ringe Tele2 igjen, men hvor feilen ligger er jeg sannelig ikke sikker på. Har en K800i jeg kunne testet med, men er ikke avhengig av nett på telefonen akkurat nå. Og ICE gir mye bedre fart på hytta, så da blir den ikke brukt der heller.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan skru på zoom i kameraet?

 

Jeg har aktivert Geotagging i kameraet, men jeg finner ikke bildene. Flere som har samme problem?

 

Edit: Fant bildene. De ligger under \lagringskort\my documents\my poi

 

Edit2: Opera er en kjempe bra nettleser. Den viser siden i dens fulle form og man bruker fingeren for å scrolle nedover og sideveis. Jeg synes pocketIE gjorde det "vanskelig". Man må jo scrolle og scrolle og scrolle osv, men nå går det som en lek.

 

Opera anbefales! :thumbs:

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar

DER kutta N95`n min ut!! Pokker! Skjermen ble svart... (/%=&%#"!) Men da var det supert å lese i denne Informative tråden..

 

TyTN II er herved bestilt... Det ble 1-0 til teknofriken her oxo :p

 

Blir vel så jeg leser hele tråden her etter hvert... Men den er da så laaang! På god tur til å ta igjen N95-tråden nå;)

 

MEN: Kan det summeres opp noe viktig eller "need 2 know" info til nye brukere av TyTN II? Slikt som holdere til bilen, kabel for tilkobling av 3.5 jack, software, osv....

Sorry om dette kanskje er litt mye å be om, da det jo selvfølgelig er skrevet tidligere.................. :blush:

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Når kommer Opera med en fix som får alt til å funke "out-of-box"?

 

Notice: A patch release for Windows Mobile Opera 8.65 has been updated on our Web site, which now fixes the installation issue on non-English devices. We encourage all customers to upgrade with the new releases. To upgrade, please click on the same corresponding download links on the left side. If you have upgraded to the latest releases, and you find your copy is not registered, or that your current registration code results in a warning saying: "invalid registration code" please do the following:

1. Start Opera, go to "Menu > Register Opera" and find the 15-digit Device ID.

2. Log in to your Premium Support account here, or contact us via this form with your new Device ID.

 

Er det noen som har forsøkt å laste ned denne patchen?

 

Edit: lagt til bilde av GPS modus i kameraet

sshot002.bmp

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
ico_explorer.gif Kaiser Notifications

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- Overta styringen over LED lampene på telefonen.

- Velg blått blinkende lys ved mottatt sms.

- Velg grønt blinkende lys ved mottatt epost.

- Velg rødt blinkende lys ved tapt anrop.

- Ta bort blinkende lys for å indikere dekning.

- Freeware!!</span>

[*]

 

Jeg får beskjed at jeg ikke har tilgang til nedlasting fra denne siden, og når jeg prøver å registrere meg får jeg aldri aktiviseringsmailen for forumet...

 

noen som har mulighet til å laste filen opp ett sted, kan vel ikke være ulovlig siden det er freeware?

Lenke til kommentar
Nei, det er pocket pc versjonen du skal ha. Smartphone er for mobiler uten touchskjerm.

Du nevnte rett over her at det var kommet en ny patch av Opera...

 

Forstår jeg det da riktig at jeg bare kan laste ned Opera til Pocketpc og fyre løs ?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Nei, det er pocket pc versjonen du skal ha. Smartphone er for mobiler uten touchskjerm.

Du nevnte rett over her at det var kommet en ny patch av Opera...

 

Forstår jeg det da riktig at jeg bare kan laste ned Opera til Pocketpc og fyre løs ?

 

Jepp, det kan du da. 30 dagers prøvetid før du må kjøpe det. Kos deg, du vil ikke angre :)

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med trådløsen?

HVER gang jeg slår WLAN på slåes den automatisk uansett om jeg tilkoblet et nettverk eller ikke.

Slår på i Comm Manager og i i Trådløst LAN under innstillinger (Og WiFi programmet er også borte under Innstillinger)

Har just tatt en hard reset (Virket ikke før siste hard reset heller (Men har funket før))

Må en ny reset til? :ermm:

 

 

Edit: Fant ut man ikke kunne bruke WLAN når man var tilkobldet active sync (Eller bare til PC-en) :p

Endret av JoHNxD
Lenke til kommentar

Har testet TyTN II noen dager nå, stort sett fornøyd, litt av en overgang fra K700 til TyTN II :!:

 

En ting som irriterer meg er at all lyd deaktiveres når jeg setter den i vibrasjonsmodus. Jeg må ha lyden avslått når jeg er på jobb, men liker å høre på musikk med ørepluggene, noe som ikke er mulig siden all lyd er mutet.

 

Finnes det en vei rundt dette? Altså bare slå av ringetoner/varslingslyder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...