Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

I SIM kortet ligger det vel bare et tlf nummer pr kontakt? Så jeg vil tro alle kontakter med mer enn et nummer vil ligge i selve telefonen og ikke på sim-kortet. Må ta forbehold om at jeg ikke har brukt kontakter på sim-kort på flere år, så om mulighetene på sim-kort er anderledes i dag kan jo være.

 

Jeg overførte mine kontakter på den tungvindte måten da jeg fikk min første WM-telefon. Da overførte jeg fra en SE W810i og det gikk nesten helt fint. Måtte justere litt på noen av kontaktene etterpå.

Samme skjedde her..

F.eks på SE-mobil: Christian B blei B;Christian/1 å vist jeg hadde et nummer til ble det slik: B;Christian/2.

Stress og gå over fra operativ system til operativ system :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her på forumet med Tele2 abbonemang?

Min GPRS/WAP har sluttet å fungere..

Har forsøkt å laste inn nytt oppsett med konfiguratoren fra smartmobil.no, men til ingen hell.

 

Tele2 har selvsagt stengt kundeservice nå...

 

JA! "Flott" at det er flere som har det problemet. Min sluttet å virke for ca 5 dager siden, så for 2 dager siden gikk jeg inn via wlan på www.smartmobil.no og valgte "operatøroppsett" linken på forsiden. Så la jeg inn Tele2 på nytt. Vips fungerte alt igjen. Har fungert bra lørdag og søndag. MEN nå fungerer det ikke igjen! Kan ikke laste ned værdata, og får egentlig bare feilmeldingen "kan ikke finne værdata" eller i IE står det "finner ikke siden".

 

Har ikke bestilt automatisk oppsett enda en gang, for det er ikke et müst for meg at det fungerer. Men jeg sliter i hvert fall med det samme som deg! Og Tele2s kundeservice kunne på fredag bare si at internett skulle fungere som normalt, og at automatisk oppsett måtte hentes på smartmobil.no.

Lenke til kommentar
Altså:

 

gammel telefon -> outlook

outlook -> ny telefon

 

?

Jepp, ikke værre enn det. ;)

Jeg skifter ofte telefoner, men de aller fleste går det fint å synkronisere mot Outlook. (har lagd en skikkelig kontaktliste der, så i tillegg til navn og telefonnummer har jeg e-postadressen.

Bare å krysse av i ActiveSync at man synkroniserer kontakter.

Lenke til kommentar
Det beste tipset for dem som bytter telefon ofte er: Hosted Exchange! :D

Bruker www.mysmartphone.no og kommer ikke til å slutte. :)

 

Kan ikke være lenge før vi ser en slik tjeneste integrert i f.eks. Gmail. Mangler vel kanskje bare en tag i html for å starte telefonsamtale fra en webside om det ikke allerede finnes....ala....mailto: som f.eks talkto:

Lenke til kommentar
Fikk mobilen idag! :D

 

Noen som vet hvor jeg kan finne 3G/GPRS-oppsett for One Call? Onecall.no har bare automagisk konfigurering, og HTC står ikke i listen.

Du sender bare en sms til one call sitt nummer med f.eks wap htc p4550 (Ikke sikker på om det er sånn emd one call)

Men på min ble det automatisk satt opp av mobilen.

Men telehor ligge kanskje fra før (Hvis du lure på om jeg skrev feil skrev jeg h med vilje for jeg hater telehor (selvom jeg har det nå :p ))

Men du kan jo sende epost til one call og spør de.

Lenke til kommentar
Er det noen her på forumet med Tele2 abbonemang?

Min GPRS/WAP har sluttet å fungere..

Har forsøkt å laste inn nytt oppsett med konfiguratoren fra smartmobil.no, men til ingen hell.

 

Tele2 har selvsagt stengt kundeservice nå...

 

JA! "Flott" at det er flere som har det problemet. Min sluttet å virke for ca 5 dager siden, så for 2 dager siden gikk jeg inn via wlan på www.smartmobil.no og valgte "operatøroppsett" linken på forsiden. Så la jeg inn Tele2 på nytt. Vips fungerte alt igjen. Har fungert bra lørdag og søndag. MEN nå fungerer det ikke igjen! Kan ikke laste ned værdata, og får egentlig bare feilmeldingen "kan ikke finne værdata" eller i IE står det "finner ikke siden".

 

Har ikke bestilt automatisk oppsett enda en gang, for det er ikke et müst for meg at det fungerer. Men jeg sliter i hvert fall med det samme som deg! Og Tele2s kundeservice kunne på fredag bare si at internett skulle fungere som normalt, og at automatisk oppsett måtte hentes på smartmobil.no.

Har snakket med "kundeservice" hos Tele2 i dag.

Etter 30 minutter i kø fikk jeg snakke med en svensk dame, som lot meg vente i 10 minutter mens hun "undersøkte" problemet.

 

Etter mye forklaringer fikk jeg forklart at jeg ville ha det manuelle opsettet, siden smartmobils ikke virket lengre, og hun hadde funnet ut at alt var i orden med abbonemanget.

(Hun ville sende meg et Nokia oppsett, og mente det skulle virke...)

 

Her er instillingene hun sendte meg på epost:

 

Generelt om WAP/GPRS/MMS

WAP terminal settings:

IP address: 130.244.196.90
Port: 9201/8080
Homepage: wap.tele2.no
APN: internet.tele2.no

MMS terminal settings:

IP address: 193.12.40.14
Homepage: http://mmsc.tele2.no
Username: wap
Password: wap
Port: 9201/8080
APN: mms.tele2.no

WAP - Gateway:

IP address: 130.244.196.90/91/92
GPRS terminal settings: (used for all kinds of internet and media connections)
APN: internet.tele2.no
Login name: wap
Password: wap

 

Etter og ha testet med de forskjellige portene og IP'er, og problemet fremdeles er et faktum, bestilte jeg like godt flytting til Telenor.

(Har testet Telenor og det fungerer)

 

Makan til tullball...

Svenske tullemuser som ikke hvet opp ned på en telefon, har ingen ting på kundeservice å gjøre!

Lenke til kommentar
Du sender bare en sms til one call sitt nummer med f.eks wap htc p4550 (Ikke sikker på om det er sånn emd one call)

Men på min ble det automatisk satt opp av mobilen.

Men telehor ligge kanskje fra før (Hvis du lure på om jeg skrev feil skrev jeg h med vilje for jeg hater telehor (selvom jeg har det nå :p ))

Men du kan jo sende epost til one call og spør de.

 

Funker ikke sånn med One Call. Kan jo ringe/maile de, men skulle helst hatt infoen nå. :yes:

 

 

Har akkurat installert Mr. T sin stemme i TomTom, skal bli interessant å kjøre til jobb i morgen. :D

Noen som har sett Homer Simpson eller Apu's stemmer for navigasjon?

Lenke til kommentar
Ganske fiffig det der. Men vet du/noen hvordan jeg kan bytte ut en av "soft" knappene med "ny sms"? Kunne f.eks. tenkt meg å byttet ut "kalender" med "ny sms". Konvoluttknappen vil jeg nemlig gjerne beholde slik den er.

 

Prøvde dette og det funker som bare det. :)

 

http://www.modaco.com/You-re-Gonna-Love-t235546.html

 

Ingen som har noe "stable" ssh programvare som jeg kan bruke? Har ikke lyst å installere noe som ikke er stable på mobilen min :p

 

Som denne?

 

http://www.pocketputty.net/

 

Har ingen server å teste mot, men virker ok så langt som jeg kommer...

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
Det beste tipset for dem som bytter telefon ofte er: Hosted Exchange! :D

Bruker www.mysmartphone.no og kommer ikke til å slutte. :)

 

Kan ikke være lenge før vi ser en slik tjeneste integrert i f.eks. Gmail. Mangler vel kanskje bare en tag i html for å starte telefonsamtale fra en webside om det ikke allerede finnes....ala....mailto: som f.eks talkto:

Jo, det kan være lenge til vi ser en slik tjeneste i Gmail. Windows Live Hotmail derimot har dette nå, men dessverre ikke med synkronisering av kontakter, kalender og oppgaver...

Lenke til kommentar

Jeg er bare nødt til å vise et par "screenshots". Det første er remote desktop client og det andre er bare en bonus med hvordan putty ser ut.

 

Remote Desktop fant jeg her:

http://www.modaco.com/Paul-s-FREE-Kaiser-a...html&st=20#

 

Enkelt og greit å sette opp. Og det er litt humor å kunnet styre en pc fra mobiltelefonen. :)

Det blir nok mest for show, men putty er jo faktisk litt nyttig da.

post-19859-1192525603_thumb.jpg

post-19859-1192525864_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...