Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Da har jeg hatt min Kaiser i en uke. Et av de programmene jeg har lastet inn og vil anbefale er

FRING. Med det programmet kan du chatte og ringe fra et grensesnitt til :

Skype, MSN Messenger, ICQ, Google Talk,& SIP!

Jeg har innstallert mitt iPLINK-nummer på SIP og kan dermed ringe gratis til fasttelefoner i en rekke land i verden fra trådløse soner. Har foreløpig bare testet det fra hjemmet. Da snakket jeg i 10 minutter å hørte kameraten min bra, men han hadde noe ekko på sin side.

Lenke til kommentar
Jeg installerer Tomtom direkte på telefonen, ja... :)

 

Jeg er helt fersk med smarttelefoner (min mest avanserte telefon før tytn II var en nookia 1101) å dette er kanskje et dumt spørsmål, men er ikke tomtom et typisk program man are kjører fra tid til annen? Betyr det at det egentlig anbefales installere alle programmer internt?

 

Når det gjelder hastighet på minnekortet, hvor raskt er det noen vits å ha?

 

Ellers så så jeg i anmeldelsen av tytn I at den visstnok hadde problemer med en eller annen blåtannstandard, er det noen som vet om tytn II har tilsvarende problemer? Drev å kikket på dette headsettet anbefalt av amobil:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=59080

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg installerer faktisk alle programmer direkte på telefonen (blir så lettere å holde orden når man tar en hard reset), men det er ikke nødvendig. Tomtom er litt spesielt, og personlig erfaring tilsier at det arbeider noe raskere (med å f.eks. liste alle gater i en by) når det er installert på selve telefonen.

 

Har selv en TyTN (1) og merker ikke noe feil med en blåtannstandard. Brukte vanlig bluetooth headsett og et A2DP headsett med den uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg får fremdeles ikke tomtom til å virke. I dag har jeg latt mobilen stå ute lenge, men den finner ikke mer enn 6-9 satellitter. Jeg skjønner ikke hvorfor den ikke vil finne flere.

 

Noen andre som har samme problem?

 

Her gjetter jeg på at du ikke har brukt TomTom spesielt mye? 6-9 satelitter er ganske bra dekning her i Norge. Du klarer nok ikke å få max antall satelitter da jeg ikke tror det er "synlig" så mange over Norge. Testet navigasjonen litt her i går og det fungerer utmerket her hos meg. Husk at man må ha kart for det omerådet du er i - og velge riktig kart inne på "velg kart".

 

Har brukt bluetooth handsfree en del nå. Virker som det er litt svak bluetooth antenne i telefonen. Den er litt følsom når jeg kommer for langt unna. Lyden varierer litt fra håndsett til håndsett (ja, jeg har flere), men det er nok håndsettene som har varierende lyd. Et billig Motorola HS820 er det beste håndsettet jeg har prøvd på den så langt.

 

Ellers har telefonen slått seg helt av to ganger uten at jeg forstår hvorfor. Plutselig er den bare helt uten liv. Ene gangen måtte jeg ta ut og sette inn igjen batteriet for å få liv i den. Den andre gangen holdt det med en reset. Håper det ikke blir et problem.

Lenke til kommentar
Her gjetter jeg på at du ikke har brukt TomTom spesielt mye? 6-9 satelitter er ganske bra dekning her i Norge. Du klarer nok ikke å få max antall satelitter da jeg ikke tror det er "synlig" så mange over Norge. Testet navigasjonen litt her i går og det fungerer utmerket her hos meg. Husk at man må ha kart for det omerådet du er i - og velge riktig kart inne på "velg kart".

 

Jeg har byttet kart. skandinavia kartene er jo bare en fil, så det er umulig å velge bare Norge. Det er jo rart at den virket i Arendal, og ikke i Telemark. Jeg kjørte opp uten gps, byttet til skandinavia kartet. Nå får jeg bare opp meldingen: Intet brukbart sted nær gps-posisjonen. Når jeg kjører, finner jeg POI ikke så langt unna der vi bor.

Lenke til kommentar

Finner du stedet du er hvis du går inn og ser på kartet? (se på kart)

 

Om det ligger inne en rute, så anbefaler jeg å trykke "slett rute" og se om det bedrer seg da. Fordi om utgangspunktet ditt ble lagt inn for langt fra en vei på kartet, så mener jeg du kan få en melding som det der.

Endret av Andy156
Lenke til kommentar
Det er ikke uten videre å få tak i 8 GB, de er nesten rykende ferske på markedet. 6 GB går det noe enklere med...

 

Det finnes andre programmer, men som med mye annet i verden er det snakk om smak og behag. Jeg bruker Tomtom fordi jeg vet at det fungerer og hvordan det fungerer... ;)

 

Ok, får se om jeg venter da, klarer meg vel med internt minne et par uker skulle jeg tro.

 

AtW

Lenke til kommentar
Finner du stedet du er hvis du går inn og ser på kartet? (se på kart)

 

Fordi om utgangspunktet ditt ble lagt inn for langt fra en vei på kartet, så mener jeg du kan få en melding som det der.

 

Jeg finner posisjonen min på kartet. Det er ingen rute jeg kan slette. Jeg får ingen annen melding enn den jeg har beskrevet. Jeg finner veien her(Tyrivegen, 3825 Lunde), men det hjelper ikke. Huset ligger rett ved veien, men husnummer finnes ikke for Tyrivegen. Siden jeg ikke har tilgang til datan min kan jeg ikke legge tomtom inn på nytt.

 

AtWindsor: I følge en test utført av amobil, så har ikke lese og skrivehastigheten særlig mye å si for bruk i mobiltelefon. Kjøp heller et med stor kapasitet.

 

Er det noen som har fått til opera? Av en eller annen irriterende grunn vil IE helst inn på wap-sider der det er mulig. Det er sinnsykt irriterende.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Støtter det ÆØÅ?

Ikke i utgangspunktet, men en nordmann på forumet har laget en norsk versjon. Ta et søk på "Norwegian layout" eller lignende inne på forumet så finner du et IPhone theme som funker med ÆØÅ. Det ble ikke helt perfekt på TyTN II. Samme karen (lalu) har laget en annen layout som jeg bruker nå. Den heter GrayIphone og funker fint. Holder du nede "o" et øyeblikk får du opp "ø" som et alternativ osv.

 

 

Jeg er helt ny innen pocketpc, og trenger tydeligvis en teskjeforklaring for å få lagt inn f.eks dette programmet.

Har fått til gps og slikt, men akkurat den delen med å laste ned en fil og installere den til telefonen får jeg bare ikke til.

Eller bruker dere ikke data, men laster direkte ned med telefonen?

Lenke til kommentar

Har brukt TyTN i 1 dag nå og instalert opera fra opera.com (Bare instalert>avinstalert>instalert) og funker IKKE.

Når jeg åpner programmer og dobbel klikker (Trykke noen ganger OK knappen) men åpnes ikke likevel.

Noen ganger kommer den runde tingen som viser at programmet lastes men etter veldig lang tid er den fortsatt på programmer :thumbdown:

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Har brukt TyTN i 1 dag nå og instalert opera fra opera.com (Bare instalert>avinstalert>instalert) og funker IKKE.

Når jeg åpner programmer og dobbel klikker (Trykke noen ganger OK knappen) men åpnes ikke likevel.

Noen ganger kommer den runde tingen som viser at programmet lastes men etter veldig lang tid er den fortsatt på programmer :thumbdown:

Hva kan være galt?

 

Hvis du har norsk utgave som meg så funker det for øyeblikket ikke. Men det kommer en løsning.

Dette står det på Opera sine sider:

 

Notice: A bug causing problems on non-English devices (Opera 8.65 WM) has been discovered. We are working to correct this, and expect to have a new build out shortly.

Endret av tyttebar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...