Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den smartmobil linken din moskus var nyttig. Spesielt den Attention.wav filen som låg nedi forumet der. Den har nå erstattet alarmen på mobilen min og BØR få meg opp om morningen fra nå av :)

 

 

Over til noe annet, finnes det et gratis alternativ til Contactbreeze som er linket til på første siden ? Ved hurtig oppringinger sliter jeg ved at jeg ikke treffer bokstavene i kontaktliste sorteringen, dette syns jeg contactbreeze løste på en veldig bra måte.

Lenke til kommentar
Den smartmobil linken din moskus var nyttig. Spesielt den Attention.wav filen som låg nedi forumet der. Den har nå erstattet alarmen på mobilen min og BØR få meg opp om morningen fra nå av :)

Over til noe annet, finnes det et gratis alternativ til Contactbreeze som er linket til på første siden ? Ved hurtig oppringinger sliter jeg ved at jeg ikke treffer bokstavene i kontaktliste sorteringen, dette syns jeg contactbreeze løste på en veldig bra måte.

 

Hei gOlden. Hvis du vil ha et gratis program som det er lett å ringe hurtig fra så prøv den grønne telefon tasten på din TyTN II. Her bruker man T9 ordliste tasting og det fungerer. F.eks: Vil du ringe kontakten " Netcom " så taster man bare 6(mNo) + 3(dEf) + 8(Tuv) + 2(abC) + 6((mnO) + 6(Mno) =Netcom :yes:

Lenke til kommentar
Over til noe annet, finnes det et gratis alternativ til Contactbreeze som er linket til på første siden ? Ved hurtig oppringinger sliter jeg ved at jeg ikke treffer bokstavene i kontaktliste sorteringen, dette syns jeg contactbreeze løste på en veldig bra måte.

Ikke for og være frekk, men her har du kjøpt en telefon til 6500 kroner og har ikke råd til og kjøpe et genialt programm til $9,90 (55,- NOK)

Lenke til kommentar

Når jeg fikk tenkt meg om syntes jeg egentlig ikke contactbreeze var så genialt. Man kan gjøre som hh70 sier eller man kan legge inn Voice Hurtignummer for de kontaktene man bruker mest (aner ikke hvor mange man faktisk kan lage). Jeg syntes Voice Hurtignummer fungerer ganske så utmerket egentlig. Har lagt inn på de mest brukte kontaktene.

Lenke til kommentar
Når jeg fikk tenkt meg om syntes jeg egentlig ikke contactbreeze var så genialt. Man kan gjøre som hh70 sier eller man kan legge inn Voice Hurtignummer for de kontaktene man bruker mest (aner ikke hvor mange man faktisk kan lage). Jeg syntes Voice Hurtignummer fungerer ganske så utmerket egentlig. Har lagt inn på de mest brukte kontaktene.

Viss du vil gjøre det på 100-150 kontakter så er det sikkert greit....

Jeg har en hel bråte med forskjellige firmakontakter osv som jeg alt fra ofte til nesten aldri kontakter.

 

Har ikke brukt Voice Hurtignummer selv, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer...

 

contactbreeze er ikke noe avangserte greier da, finnes sikkert noe som er bedre..

Lenke til kommentar
Hei gOlden. Hvis du vil ha et gratis program som det er lett å ringe hurtig fra så prøv den grønne telefon tasten på din TyTN II. Her bruker man T9 ordliste tasting og det fungerer. F.eks: Vil du ringe kontakten " Netcom " så taster man bare 6(mNo) + 3(dEf) + 8(Tuv) + 2(abC) + 6((mnO) + 6(Mno) =Netcom :yes:

 

Dette har vel ikke noe med saken å gjøre ?

For å si det på en annen måte, dersom det hadde var to forskjellige TYTN2, den ene kostet penger, men den andre var gratis. Så hadde jeg selvfølgelig valgt den som var gratis.

 

Det er software markedet hvor ting finnes gratis, er klart jeg undersøker litt før jeg eventuelt kjøper et program. Jeg "forsøker" vertfall ikke å sløse penger, selv om jeg aldri har noe igjen etter lønning :)

 

Skønner poenget ditt, men jeg liker ivertfall å undersøke om det finnes gratissoftware der ute som kan være like bra/bedre (selv om jeg tviler) før jeg kjøper.

Endret av g0lden
Lenke til kommentar
Hver har vi vel vårt bruk. Jeg har ikke 100-150 personer som jeg ringer ofte, så det går helt greit. :)

Ofte var kanskje litt drøyt å si, men men...

 

en helt annen ting...

 

Prøvde å sette opp en synkronisering mot min exchange server, det fikk jeg ikke til i det hele tatt....

 

Nå har jeg Outlook-e-post i menyen meldinger...

Noen som vet hvordan jeg får denne fjernet?

 

Alternativet Slett er ikke tilgjengelig

Lenke til kommentar

Har nå fått satt opp synkronisering av e-post, kalender og ToDo mot vår Lotus Domino server :dribble: . Replikeringen fungerer som den skal ved både WiFi og ActiveSync, men den kobler seg ikke automatisk opp via 3G/GPRS/etc... i henhold til replikeringsskjemaet... Kan jeg ha skrudd av dette noen plass? :whistle:

Lenke til kommentar
Over til noe annet, finnes det et gratis alternativ til Contactbreeze som er linket til på første siden ? Ved hurtig oppringinger sliter jeg ved at jeg ikke treffer bokstavene i kontaktliste sorteringen, dette syns jeg contactbreeze løste på en veldig bra måte.

 

Jeg har også vært på utkikk etter noe bedre. Har riktignok ikke prøvd Contactbreeze enda, men det er helt sikkert bedre enn standard. Jeg har hatt PocketCM Contacts på telefonen en ukes tid og synes det funker fint. Veldig imponerende scrolling, veldig fingervennlig. Legg fingeren på høyre eller venstre side av skjermen og dra den nedover (eller oppover) så velger du bokstav i alfabetet. Det fine er at du ikke velger bokstav før du slipper fingeren, og dette løser en del problemer. Jeg tror PocketCM passer bedre for de med ikke alt for mange kontakter, iom du kun kan velge første bokstav. Jeg har nærmere 300 kontakter på telefonen, og må scrolle noe nedover hvis andre bokstav er litt nedi alfabetet. Enn så lenge er den scrollingen så imponerende, at jeg lar det gå :!:

 

Programmet er ikke feilfritt og et par ting irriterer meg litt, men jøss så imponerende det er på andre områder.

 

Link HER

 

Forresten; Du er klar over hurtigoppringingen? Grønn tast på telefonen, og hold nede et tall for ønsket hurtignummer. Dette funker jo fint for de du ringer aller mest. Har savnet det hele tiden, men fant ikke ut at det gikk an før i dag :!:

På tide å finne frem bruksanvisningen tenker jeg

Endret av Messel
Lenke til kommentar
Jeg får fremdeles ikke tomtom til å virke. I dag har jeg latt mobilen stå ute lenge, men den finner ikke mer enn 6-9 satellitter. Jeg skjønner ikke hvorfor den ikke vil finne flere.

 

Noen andre som har samme problem?

Nå har jeg jeg ikke fulgt helt med her..

Mener du at du ikke får gpsfix med 6-9 satelitter? Det skal da være mer enn nok.

Jeg fikk til min overaskelse inn 1 satelitt i natt inne på soverommet som bare har et 60x40cm vindu, som jeg har spikret et plate uttenpå glasset!

(jeg måtte bare plutslig fyre i gang tomtom og finne en adresse)

 

Fungerer TomTom aldri til deg? Er det problemer med TomTom installasjonen eller gps enheten i telefonen din?

Prøvd andre gps programmer? google har et gratis med gps funksjon til pocket pc.

 

http://www.google.com/gmm/index.html

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar
Ikke for og være frekk, men her har du kjøpt en telefon til 6500 kroner og har ikke råd til og kjøpe et genialt programm til $9,90 (55,- NOK)

 

For å være frekk, synes jeg at en telefon til 6500 kroner burde hatt et mer brukervennlig grensesnitt mot kontakt, sms og kalender. Man burde kunne bruke tommelen til alle de basis-funksjonene som forventes i en mobil (telefoni, sms/mms, kontakter og kalender)

 

Etter en liten ukes intensivt bruk av telefonen, blir jeg bare mer og mer skuffet av den. Skal ikke se bort fra at den havner på bruktmarkedet her på HW ganske snart...

Endret av spiffers
Lenke til kommentar
For å være frekk, synes jeg at en telefon til 6500 kroner burde hatt et mer brukervennlig grensesnitt mot kontakt, sms og kalender. Man burde kunne bruke tommelen til alle de basis-funksjonene som forventes i en mobil (telefoni, sms/mms, kontakter og kalender)

Vil se på de fleste av HTC sine terminaler som pda'er med telefonfunksjonalitet.

Telefondelen er på ingen måte i fokus, men er helt ok å bruke. Skal du ringe kan du jo f.eks. bare trykke på den grønne ringetasten så hopper den inn og du kan taste inn nummeret. (med tommelen til og med) :)

Lenke til kommentar
Vil se på de fleste av HTC sine terminaler som pda'er med telefonfunksjonalitet.

Telefondelen er på ingen måte i fokus, men er helt ok å bruke. Skal du ringe kan du jo f.eks. bare trykke på den grønne ringetasten så hopper den inn og du kan taste inn nummeret. (med tommelen til og med) :)

 

Telefon-delen er perfekt. Men skulle gjerne hatt samme brukergrensesnitt for kalender, sms og kontakter. HTC er inne på noe med TuchFLO, men det må bare bli utvidet. Er synd at HTC ikke har eget forum slik at man kan komme med ønsker og ha en dialog med utviklerne deres.

Lenke til kommentar
Eit lite spørsmål. Når ein overføre musikk-filer over til minnekortet, kor finne ein igjen den fila når eg setje minnekortet i mobilen?

La over ei fil tidligere, men fann ikkje den når eg satt kortet i mobilen.

Du kan jo velge selv hvor du vil plassere den. Jeg la den under "My Documents" og lagde min egen mappe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...