Gå til innhold

Bruker du hjelm når du sykler?

Rescue me

Bruker du hjelm når du sykler?  

307 stemmer

1. 1. Bruker du hjelm når du sykler?

• Ja
      76
    • Som oftest
      19
    • Av og til
      24
    • Sjeldent
      37
    • Nei
      151

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er klar over at jeg er dau hvis jeg tipper når jeg sykler i 50-60 km/t men det får så være.

Vet at dette er litt Off Topic, men har du syklet i 60 km/t? Min nåværende rekord er faktisk 54,3 km/t :p

9426762[/snapback]

Har syklet i 62 km/t i nedoverbakke.

Måtte bremse midt i bakken siden jeg tok igjen bilene :!:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ser nå hvor mange som ikke bruker hjelm og synes det er direkte tåpelig. Personlig har jeg et godt forhold til hjelm og jeg ser ikke problemet med å bruke en. Det skulle værdt påbudt med hjelm.

Til dere som sykler uten hjelm: Dere er noen tøffe jævler.

Lenke til kommentar

Nok en gammel tråd som er vekket til live, men like aktuelt i dag skulle jeg tro.

Jeg bruker hjelm når jeg er ute og trener spesifikt sykkel.

Når jeg sykler til og fra jobb, bruker jeg ikke hjelm.

Ser på risikoen som større at jeg kommer til å skade meg når jeg er på trening. Går ikke SÅ fort når jeg sykler til jobb.

Lenke til kommentar
Nok en gammel tråd som er vekket til live, men like aktuelt i dag skulle jeg tro.

Jeg bruker hjelm når jeg er ute og trener spesifikt sykkel.

Når jeg sykler til og fra jobb, bruker jeg ikke hjelm.

Ser på risikoen som større at jeg kommer til å skade meg når jeg er på trening. Går ikke SÅ fort når jeg sykler til jobb.

Går kanskje ikke alltid så fort, men ting skjer fort!

Å ta sjanse på at ingenting skjer DEG i trafikken eller andre plasser er idioti!

Det hender ulykker iblandt og neste gang, kanskje DU er involvert!

tenk på det...

-------------------- Bruk Hjelm til ditt eget beste---------------

Lenke til kommentar
Går kanskje ikke alltid så fort, men ting skjer fort!

Å ta sjanse på at ingenting skjer DEG i trafikken eller andre plasser er idioti!

Det hender ulykker iblandt og neste gang, kanskje DU er involvert!

tenk på det...

-------------------- Bruk Hjelm til ditt eget beste---------------

Jeg har vært involvert i ulykke mellom meg på sykkel og bil, men velger alikevel ikke å bruke hjelm til/fra jobb. Skaden jeg pådro meg var av en slik art at jeg holder fast på at hodeskade er lite sanssynlig på min vei til/fra jobb.

Lenke til kommentar

selvfølgelig bruker jeg ikke hjelm!

så lenge du lar være å krasje er jo hjelm helt unødvendig.

jeg sykler til og fra skolen hver eneste dag, og det er minst 5 år siden forje gang jeg var i nærheten av å tryne. og jeg sykler fort som faen og på en trafikkert vei deler av turen.

it's all about skills

Lenke til kommentar

bruker ikke hjelm til vanlig, men når jeg sykler på raceren har jeg det.

Har aldri vært i noen ulykke der hjelmen har reddet meg men når man passerer 70km/t i utforbakkene er det greit med hjelmen som en liten sikkerhet. Jeg føler hvertfall at jeg er tryggere når jeg har den på hodet :)

Lenke til kommentar
Er klar over at jeg er dau hvis jeg tipper når jeg sykler i 50-60 km/t men det får så være.

Vet at dette er litt Off Topic, men har du syklet i 60 km/t? Min nåværende rekord er faktisk 54,3 km/t :p

Pingle. :p Kjoere fortere enn biler er alltid morsomt. Syklet forrige helg 70 km/t.

Selv bruker jeg hjelm naar jeg trener, men ikke naar jeg sykler til skolen, butikken etc.

Lenke til kommentar

Pingle. :p Kjoere fortere enn biler er alltid morsomt. Syklet forrige helg 70 km/t.

Selv bruker jeg hjelm naar jeg trener, men ikke naar jeg sykler til skolen, butikken etc.

Landeveissykkel regner jeg med.

Sykler uten hjelm, men jeg sykler jo så og si bare til skolen og tilbake

Lenke til kommentar

Må ha vært en veldig bratt og lang bakke for den hastigheten. Selv syklet 79 km/h under ritt. Og det er FORT!

Bestandig brukt hjelm ved trening men ikke ellers.

Lenke til kommentar

Mange morsomme argumenter her for ikke å bruke hjelm. Det går ikke så fort, så lenge jeg ikke kræsjer trenger jeg ikke hjelm. En ting er hva du selv gjør på sykkelen. En annen ting man ikke kan garantere seg mot er hva andre "gjør mot" deg. Selv om du sykler sakte hjelper det ingenting hvis det kommer en bil og kjører i deg og du blir kastet i asfalten. Da kan du gjerne stå stille og fyke i bakken med hodet først eller treffe bilen med hodet. Nei, bruk hjelm selv om du synes det ser teit ut. Hvis ulykken først er ute er det en veldig billig forsikring.

Lenke til kommentar
Må ha vært en veldig bratt og lang bakke for den hastigheten. Selv syklet 79 km/h under ritt. Og det er FORT!

Bestandig brukt hjelm ved trening men ikke ellers.

Relativt bratt ja, er ett omraade som har noen skibakker. Tipper det var 4 km eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...