sjoeroever Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Heisann. Visste ikke om jeg burde legge denne på Maskinen fungerer ikke eller Nettverk, men here it goes. Kjøpte meg nettopp en splitter ny Dell Inspiron 1720 laptop, som forsåvidt funker bra. Eneste problemet er at internett-loading, streaming og nedlasting går så forbanna tregt! Jeg sitter på en ganske kraftig linje fra Lyse, og tviler på at det er noe feil der, ettersom alle andre Pc'er i huset fungerer knirkefritt. Det må da være noe med Nettverksinstillingene på dataen som er feil? Er ikke spesielt flink med data, så tenkte jeg skulle søke litt hjelp her. :-) Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 bruker du trådløst? Lenke til kommentar
sjoeroever Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 bruker du trådløst? 9411057[/snapback] --- Nei, bruker ikke trådløst. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 kan hende du har et NAT problem Lenke til kommentar
sjoeroever Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 kan hende du har et NAT problem 9412251[/snapback] Hva er NAT? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Natural firewall. Gå inn på ruteren så på NAT se om det er noe feil. Lenke til kommentar
sjoeroever Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Beklager hvis jeg er litt "dum/dårlig" osv, men hvordan går jeg inn i routeren og sjekker det? EDIT: Har ikke hatt problemer med de andre dataene i huset eller som jeg har hatt før og brukt samme internett/router. Er det noen forskjell på dataene i nettverket når det gjelder router-instillinger? Igjen, beklager hvis jeg spør dumt. :-p Endret 3. september 2007 av sjoeroever Lenke til kommentar
sjoeroever Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Kan forøvrig legge til at jeg har lastet ned både Limewire og Frostwire osv, og et fåtalls ganger kobler den til nettverket, uten at jeg får virkelig god connection. Dog de fleste gangene kommer det opp feilmelding hvor det står noe slikt som "Det ser ikke ut som du har internettilkobling, eller så sperrer en brannmur for programmet". Jeg har prøvd å deaktivere både McAfee (virusprogrammet mitt) og windowsbrannmuren, uten hell. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hmmm har du prøvd å bruke en annen kabel? Lenke til kommentar
B0P Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 McAfee har vært kjent for å skape problemer for nettverkstilkoblinger, jeg ville anbefalt deg å fjerne McAfee helt (ikke bare deaktivere) for å forsikre deg om at dette ikke er problemet. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Bruk heller nod32 antivirus system Lenke til kommentar
sjoeroever Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Takk for svar, begge to :-) er nod32 bra? EDIT:: Ville bare si tusen takk! :-D Avinstallerte McAfee, var nok det som var problemet, nå gjenstår det bare å finne meg et nytt virusprogram. Thanks again! Endret 4. september 2007 av sjoeroever Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Nod32 er vel et av de beste tror nå jeg er selv veldig fornøyd og elsker dette programme Koster jo litt men er selvfølgelig verdt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå