Zamot Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Kan noen fortelle meg hvordan jeg får opp ytelsen på disse? (Evt sier hvor det står) Og er det trygt? Jeg vil ha en STABIL og STILLEGÅENDE PC, så jeg gidder ikke kjøpe noen diger vifte, og vil ikke overklokke for mye! Kortene mine: GeForce4 Ti4200SE Special Edition 64MB DDR Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR [email protected] Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 for radeon: http://radeonator.cjb.net/ er du førnøyd med det radeon-kortet? det er vel vifteløst, vet du om kjøleribba blir veldig varm ved belastning over lengre tid? har tenkt å kjøpe et slikt bare med 64mb ram Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Har nettopp bestillt! Skal ha en stille PC... bestillt VIA prossessor og har tenkt å kjøre kun med ribbe, uten vifte. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 men vifte i strømforsyningen? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 har en ganske stille pc selv, radeon 8500 er vifteløs (og klokket nå etter kjøleribbeoperasjon ), seagate 4+5 hdd, og 2 papstvifter på 12dB som kjøres på 7V, nesten lydløs via c3 har jeg blandet erfaring med, har hatt to, 866 og 933, utmerket til tekstbehandling og nett, men tragisk dårlig til f.eks. musikkripping (tar 10 ganger lenger tid enn med en slik cpu jeg har nå), ganske dårlig til divx også, 100% cpu bruk konstant og noe framedrops Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Hva er Papstvifter? Dyrt? kjøpes hvor? Skal ikke rippe musikk, men spille av. + Spille av DivX. Det står det jo litt om under Tester, at mange har hatt problemer, men at mange har fått det til. Så jeg satser på det siste! Men vil PCen bli mer stabil (evt raskere) av å kjøre med vifte på prossessoren? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5830&GID=5800 papst har vifter som har lav dB og vanligvis god luftflyt i forhold til billigere vifter, men det finnes selvsagt alternativer også (3dfxcool.no f.eks. har noen andre vifter) må legge til at jeg kjørte et elendig oppsett med de c3 cpuene, hadde onboard savage4 grafikk og altfor varmt kabinett (første shuttle barebone som kom, sv24). har du et microatx eller større bør det være uproblematisk å kjøre vifteløst, da overskuddsvarmen vil kunne bli sugd ut via psu hva slags hovedkort har du til cpuen? Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 MSI MS-694T Pro Hovedkort S370/FCPGA/2 Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Har lastet ned og installert Radeonator 2.0. Så lurer jeg på om noen har erfaring med å klokke dette kortet: Sapphire Radeon 9000 Atlantis 128MB DDR Har aldri vært borti overklokking før. Sitter ingen vifte på kortet. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg går frem, altså hva jeg bør stille inn?? Spiller foreløpig kun NFS Hot Pursuit 2. [email protected] Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Powerstrip er et glimrende program som fungerer med de fleste skjermkort. Finner det garantert med :google: Ellers ville jeg bytta ut driverne med Detonator 40.72 (som etter min mening er bedre). Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Ellers ville jeg bytta ut driverne med Detonator 40.72 (som etter min mening er bedre). Til POW ti4200 eller Saph R9000 ?? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Det skal ihvertfall virke til GF-kortet, men muligens det virker med begge? Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Hvilken versjon bør jeg velge av detonator? Var jo så mange å velge blandt. Vil heller ikke ha en ustabil beta. Hvilket program kan jeg bruke for å overvåke tempen på skjermkortene? ti4200 R9000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå