Irminsûl Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har allerede en S-ATA-systemdisk med Vista installert, men har akkurat satt inn en til som er helt lik, men den kommer ikke opp i Vista -- hvorfor det? Jeg har koblet den til riktig; BIOS kjenner den igjen; men ingenting i Vista. Lenke til kommentar
Bruker-133566 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har allerede en S-ATA-systemdisk med Vista installert, men har akkurat satt inn en til som er helt lik, men den kommer ikke opp i Vista -- hvorfor det? Jeg har koblet den til riktig; BIOS kjenner den igjen; men ingenting i Vista. 9410549[/snapback] gå inn på "Control Panel" - "System and Maintenance" - "Administrative Tools" - "Computer Manager" og "Disk Management" under "Storage"... der kan du finne ut litt av hvert om hva som er galt Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Eureka! Takk for hjelpen. Hvorfor måtte jeg gå gjennom dette for å installere en disk? Er det sånn med S-ATA og/eller Vista; eller var ikke disken formatert fra produsenten (Hitachi)? Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Er det sånn at jeg burde la maskinen formatere i fred, eller kan jeg spille osv. uten at det gjør utslag? Har regnet ut at det vil ta ca. halvannen time å formatere 500GB. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Vanlige disker leveres helt blanke, så de må alltid initialiseres før bruk. Men eksterne (USB) disker er ferdig formatert. Du kan bruke PCen, men den går nok noe tregere. Det som skjer er at disken blir sjekket for feil på hver sektor. Selve formateringen tar bare et par sekunder helt til slutt. Hvis du velger Quick format så hopper du over sjekkingen. Lenke til kommentar
Irminsûl Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Vanlige disker leveres helt blanke, så de må alltid initialiseres før bruk. Men eksterne (USB) disker er ferdig formatert. Mnja, men med P-ATA har jeg alltid kunne bare plugge inn og bruke de med en gang. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Da har du fått disker som er brukt. Har selv kjøpt en god del nye disker, jeg ville blitt forbauset om jeg hadde fått noen som ikke hadde trengt initialisering. Det er ingen forskjell på PATA eller SATA der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå