Talker Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har nå Flyttet hjemmefra, men ikke registrert noe flytting noe sted. Jeg lurer nå på, om jeg bestiller noe fra internett på min nåværende adresse, på mitt navn. Kommer det da fram hit, eller der jeg bodde før? Jeg tenker: Om noe sendes til meg, bare med mitt navn, så kommer det dit jeg er registrert? om noe sendes til en addresse, så kommer det dit med posten, åsså puttes det i den postkassa som stemmer overens med brevet? Stemmer dette? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvis du har navnet ditt på postkassen så skal det gå rimelig greit, tror jeg. Men tar jo ikke lang tid å registrer deg på den nye adressen heller, da. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det skal gå greit hvis du har navnet ditt på postkassa vil jeg tro, men det kan jo hende at de ikke finner den i databasen heller da.. er ikke helt sikker på hvordan dette virker, jobber ikke på posten Storleer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det går heilt fint, du er framleis registrert på den andre adressa i folkeregisteret, men posten blir sendt til den adressa som står på brevet/pakken, uavhengig av folkeregisteret. Om du av ein eller anna grunn ikkje vil endre adresse i folkeregisteret så kan du melde om varig adresseendring på Posten sine heimesider, det går ikkje gjennom folkeregisteret. Du kan då la Posten vidaresende all post som kjem til din gamle adresse til den nye i x antal månader. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ahh.. Takk for veldig god hjelp på et emne jeg ikke vet så mye om Får se hva jeg finner ut om omregistrering i folkeregisteret. Har flyttet sammen med dama nå, så planen var å finne ut om det på noen måte er negativt for meg å bli registrert boende hjemmefra/sammen med henne. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 jeg er postmann! vi skal ikke dele ut pakker å så slikt hvis navnet ikke stemmer me lista som posten har. Men hvis navnet ditt står klart og tydelig på postkassa tror jeg nok det skal gå bra. da får du sikekrt en slik liten lapp på postkassa men resten har jeg ikke peiling på hvordan det funker. kanskje du bare må varsle fra til posten? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 jeg er postmann! vi skal ikke dele ut pakker å så slikt hvis navnet ikke stemmer me lista som posten har. Men hvis navnet ditt står klart og tydelig på postkassa tror jeg nok det skal gå bra. da får du sikekrt en slik liten lapp på postkassa men resten har jeg ikke peiling på hvordan det funker. kanskje du bare må varsle fra til posten? 9563976[/snapback] Har jobbet som postbud i snart 9 år nå. Når det kommer opp nye navn på postkassene så registerer vi navnet i databasen vår. Siden det ikke alltid er alle som klarer å melde ifra selv, må vi gå ut ifra at vedkommende faktisk flytter inn der. Men ser litt an på situasjonen, kommer det annen post i tillegg antar vi at vedkommende flytter/har flyttet inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå