Gå til innhold

Autmatisert utpakking av rar-arkiver?

JaneATaber

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om et program som automatisk pakker ut filer.

eks:

Jeg laster ned en eller flere komprimerte filer(f.eks r01, r02, osv) til en katalog og denne blir f.eks automatisk pakket ut i f.eks en underkatalog... Jeg vil helst at utpakkingen skal starte automatisk når den første filen er lastet ned, og så fortsetter den å pakke ut når neste filen finnes i katalogen osv.

Håper ikke dette ble altfor kronglete skrevet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen på dette så langt som jeg kan se er at du skriver deg et script som sjekker filendelsen for hvert N'te sekund, og så utfører kommandolinje-versjonen av Unrar på disse filene.

Løsningen forutsetter at du benytter et program som f.ex uTorrent som lar filene ha en annen filendelse før de er ferdig nedlastet.

Alternativt kan du jo la scriptet forsøke å rename denne filen (helt til det får lov). Husker ikke pr nå om det lar seg gjøre i XP, ikke testa det ut.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Er det noen  som vet om et program som automatisk pakker ut filer.

eks:

Jeg laster ned en eller flere komprimerte filer(f.eks r01, r02, osv) til en katalog og denne blir f.eks automatisk pakket ut i f.eks en underkatalog... Jeg vil helst at utpakkingen skal starte automatisk når den første filen er lastet ned, og så fortsetter den å pakke ut når neste filen finnes i katalogen osv.

9410447[/snapback]

tror winrar fins til command line ogås altså cmd så kan du laget et eneklt scirpt i en bat fil. :)

Lenke til kommentar
Er det noen  som vet om et program som automatisk pakker ut filer.

eks:

9410447[/snapback]

Hvis du laster ned .rar filer som ender på .r01, .r02 osv, så kan du ikke pakke ut dette arkivet før alle filene er lastet ned. Dette er samme .rar fil som er delt opp i flere deler.

Lenke til kommentar

man kan jo begynne å pakke opp filene før alle filene er der men man blir promptet med filnavnet som mangler, og når denne filener på plass så er det bare å trykke ok eller noe i den duren der så pakker den videre. Det er akkurat denne prosessen jeg ønsker automatisert...

flere forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...