dabear Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Heisann. Jeg har en form, Form1 som har en Browser-control. Når bredden på formen endres ved resizing, ønsker jeg å endre bredden på browsercontrollen tilsvarende. Hvordan gjør jeg dette med kode? Følgende kode gir feilmelding: Public Sub Form1_Resizing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Resize Browser.Size.Width = Me.Size.Width End Sub "Expression is a value and therefore cannot be the target of an assignment" Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Browser.Width = Me.Width løste problemet. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Browser.Width = Me.Width løste problemet. 9411099[/snapback] En mye bedre løsning vil være å bruke Dock eller Anchor propertiene. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hvis du anchorer den til alle fire kantene får du den ønskede effekten. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Takk for det, valgte å gjøre slik som Manfred sa Kan noen forklare forskjellen mellom dock og anchor? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kan noen forklare forskjellen mellom dock og anchor? 9421355[/snapback] Det er ganske intuitivt hvis du prøver selv.... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Jeg spør jo ikke med mindre det er en grunn til det. Jeg så at dock bare holdt seg til enten venstre, høyre, opp eller ned, mens anchor kunne du feste controlleren til alle sidene. Var det noe mer forskjell mellom de? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Jeg spør jo ikke med mindre det er en grunn til det. Jeg så at dock bare holdt seg til enten venstre, høyre, opp eller ned, mens anchor kunne du feste controlleren til alle sidene. Var det noe mer forskjell mellom de? 9421694[/snapback] Unnskyld. Dock = Fylle en container med kontrollen din. Anchor = Kontrollen din er alltid X piksler unna container kontrollen. Hovedpoenget er at med Anchor kan du få til det samme som dock, uten at kontrollen din trenger å gå helt ut i sidene på kontrollen den står i. Du kan også få kontroller til å alltid være nederst til høyre ved å sette anchor Bottom Right. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Og hvis du skrur av anchor, vil den alltid holde seg i midten av formen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå