Gå til innhold

Hjelp til valg av A4 skriver: Canon, Epson, HP?

Anbefalte innlegg

Leter etter en skriver som hovedsaklig skal brukes til utskrift av tekst, men også fotografier som blir for vanskelig for Japan Photo.

Har rundt 1000 kr å bruke, og har sett meg ut disse:

-Canon Pixma iP4500 & iP5300

-Epson Stylus Photo R360

-HP Photosmart D7160 & D7360

For meg virker Canons skrivere mest fornuftig, da jeg ikke trenger skjerm eller kortleser på skriveren.

Spesifikasjonene på de to ser for meg identiske ut, så hva er det man får for 200kr ekstra på iP5300?

Epson har litt billigere blekkpatroner, men jeg finner ingen oversikt over blekkforbruk.

HP's skrivere har jeg ikke god erfaring med fra før, men det er lenge siden jeg var borti dem, så de har vel forbedret seg.

Erfaringer og forslag tas imot med takk!

/Erling

Endret av erlingba
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det ble en Epson Stylus Pro R800!

Den var på tilbud på Datakjeden her i Trondheim til 1499, og det var nesten halv pris så da måtte jeg slå til selv om den ikke matcha stuebordet.

Utskriftene ser veldig bra ut, men tror neste investering blir kalibreringsverktøy.

Fort gjort å få noe fargefeil, så å prøve en liten utskrift er en god idé.

Blir spennende å prøve ut litt forskjellige papir.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Det ble en Epson Stylus Pro R800!

Den var på tilbud på Datakjeden her i Trondheim til 1499, og det var nesten halv pris så da måtte jeg slå til selv om den ikke matcha stuebordet.

Utskriftene ser veldig bra ut, men tror neste investering blir kalibreringsverktøy.

Fort gjort å få noe fargefeil, så å prøve en liten utskrift er en god idé.

Blir spennende å prøve ut litt forskjellige papir.

Jeg fikk hjem en Canon iP4500 i går, og må si meg veldig fornöyd.

Er noen år siden jeg har hatt en skriver så var morro se hvor sinnsykt mye man fikk for de 995 kr (.se priser).

Det som fikk meg til velge akkurat denne var stötte for full duplex (automatisk utskrift på begge sider av arket) + utskrift på cd/dvd.

Da jeg har en Canon cp710 for fotoutskrifter er bilde kvalitet ikke av betydelse(og noe jeg ikke har testet enn så lenge..), selv om jeg mistenker at også dette skal fungere utmerket på denne.

Jeg er litt spent på hvor lenge blekk patronene holder siden de er så fysisk små, men det er jo til privat bruk så blir jo ingen mengde uansett.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker orginal epson papir eller ilford papir er det vel ikke så vanskelig å få tak i riktig fargeprofil for papiret, så lenge skjermen din er kalibrert så matcher fargene ganske bra (så sant utskriftsprogrammet ditt støtter profilstøtte).

Canon leverer med 3 profiler på CD-en til skriveren, ilford tilbyr profiler til visse skrivere og det meste av sitt papir på nettsidene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...