Gå til innhold

Både xbox 360 og ps3, er det noen vits?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Selv mener jeg Wii og Xbox 360 er en fantastisk kombo, men det er vel fordi jeg mener at PS3 mangler gode spill (ser ikke ut til å komme så mye heller), samt at jeg ikke liker kontrollen. Personlige preferanser altså. Er ingen ulempe å ha alle selvsagt. :)

Xbox 360 har utrolig mange flotte titler som er ute og kommende. Jeg ville absolutt ha anskaffet en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er liii redd for at hvis jeg får meg en 360 så blir ikke ps3 så mye brukt, og det er jo litt synd siden den koster hele 6000 kr

9416254[/snapback]

Så hva med å selge den, kjøpe 360 + noen spill og enda sitte med noen tusenlapper til gode?

9416714[/snapback]

jojo det er jo å en mulighet, men jeg er nå ganske glad i ps3 min å da

Lenke til kommentar

Du får X360 permium på Elkjøp nettbutikk til vel 2500, om du tør å handle derfra vel og merke. Kjøpte min 360 på Siba's nettbutikkern, tok 3 dager så var den fremme.

Anbefaler deg å spare opp slik at du har begge 2 i hus. Begge konsollene er sterke kanditater og tror du kommer til å få meget god underholdning på å gjøre det på en slik måte.

Jeg for min del skal nå spare litt penger og se om PS3 går ned å pris slik at jeg får den og i hus. Slik går man ikke glipp av noen perler.

Lenke til kommentar

Du trenger 360 med hd dvd addon og ps3 sånn at du kan se film.

For meg har ps3 vært nesten utelukkende en blu-ray spiller, men det kommer til å endre seg når mgs4, FF13, GT5, God of war3, ICO 2? SotC2? og de andre gode oppfølgerne kommer.

Xbox360 er et must for spill akkurat nå. Du kan slenge deg tilbake i sofaen og reise ned til havets bunn for å hilse på alle de koselige og hyggelige menneskene som bor der. Etter at du har vært der en stund kan du komme opp til overflaten og leke litt med masterchief før du reiser til fjerne galaxer med geniene fra bioware. Skulle ikke dette falle i smak kan du grisekjøre i Gotham eller gå tur med din indre blå drage i fri natur. Kort sagt så er det deilig i ms land for tiden med godsaker rundt hvert hjørne.

Så tilbake til spørsmålet ditt så ja du bør kjøpe en 360 og ja det er det vits i.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si JA! Har den ordningen selv at jeg har 360 og PS3. Begge er veldig gode konsoller meg solide eksklusive titler. 360 er en veldig gøy konsoll å ha for tiden da den har en del gode spill akkuratt nå. Storspill som Gears of War, Bioshock og Forza er grunner alene til å anskaffe seg konsollen.

Nå vil jeg ikke råde deg til å kjøpe Elite med mindre du skal ha stor harddisk. Siden Premium konsollene snart kommer med HDMI utgang de og. Så da er det ikke mye å betale en lapp ekstra for.

PS3en er for fremtiden og den er lys og fin på PS3. 360 er noe å bedrive tiden med frem til fremtiden/høsten våren.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg ikke råde deg til å kjøpe Elite med mindre du skal ha stor harddisk. Siden Premium konsollene snart kommer med HDMI utgang de og. Så da er det ikke mye å betale en lapp ekstra for.

Vel HDMI bryr jeg meg ikke om siden jeg ikke har hd-tv, men selfølgelig kjekt å ha for fremtiden.

Men jeg har hørt at Elite bråker mindre enn Premium, stemmer ikke dette da kanskje?

Lenke til kommentar
PS3 får jo MGS4, Killzone 2, Tekken 6, de spillene er det sjuk grafikk på.

9420336[/snapback]

Gears of war 2, Mass effect 2, Bioshock 2, Halo 5 1/2 og Crackdown 3 kommer også til å ha fet grafikk. :)

PS! Kanskje greit å vise til spill som faktisk er ute og spillbare, enn potensielle pene spill som kommer en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
PS3 får jo MGS4, Killzone 2, Tekken 6, de spillene er det sjuk grafikk på.

9420336[/snapback]

Gues what, både Gears of War og Bioshock er ute, og der har du hærlig grafikk, i dag.

Men for å spille med din tone, Mass Effect har sjuk grafikk.

9422106[/snapback]

Joa, drit nice grafikk på de to spilla, men grafikken på de 3 jeg nevnte ser mye bedre/kulere imo. Synd jeg ikke får gleden av disse spillene siden jeg har bare 360 atm.

Men ang. Mass Effect så er jeg enig med deg, spillet har sjuk sjuk grafikk, men jeg tror seriøst gameplayet kommer til å suge, men det er bare min mening da.

Lenke til kommentar

Men ang. Mass Effect så er jeg enig med deg, spillet har sjuk sjuk grafikk, men jeg tror seriøst gameplayet kommer til å suge, men det er bare min mening da.

9422401[/snapback]

Har du spilt noen Bioware spill? Hva får deg til å tro at gameplayet kommer til å suge ut i fra hva man har sett hittil av gameplay videoer? Alt av previews (minus 1 shady suspekt ett) har foreløpig bare hatt positivt å si om spillet.

Lenke til kommentar
At elite bråker mindre har jeg ingen referanser for. Men tror ikke det helt er tilfellet. Muligens den har et annet DVD drev som sikkert og kommer i premium til slutt. Men for elite så betaler man rett og slett mer for mindre så vidt jeg ser det.

9418815[/snapback]

Elite bråker ikke nevneverdig mindre enn premium. Dette selv om det er den nye Benq-spilleren i boxen.

Elite bråker dog litt forskjellige. Litt mer susete enn brummingen til premium, men det er enda ett saftig lydnivå når man putter inn ett spill.

Så å forvente at man får stillere box med Elite eller falcon(ny cpu etc) vil jeg påstå er å gjøre seg selv en bjørnetjeneste. Det er enda dvd-spilleren som bråker mest og den blir ikke forbedret i falcon ser det ut til.

Elite per dags dato gir dette ekstra: HDMI, sort farge(for meg er dette meget positivt) og 120gig disk.

Prisen akkurat nå gjør at Elite er den beste dealen hvis man skal ha 120gig disken. Denne disken er ikke veldig nødvendig akkurat nå, men blir nok meget kjekk å ha når videomarketplace inntar europa i løpet av høsten/vinteren. Skal man laste ned en full-size tv-episode eller film i HD så blir kjappt 20gig disk litt vel smått. Må heller ikke glemme at MS har klarlagt for samarbeid med kabel-selskaper slik at man i teorien faktisk kan bruke X360 som PVR-box en gang i fremtiden også.

Og som svar på selve spørsmålet i tråden:

Har du råd så er det så absolutt vits med begge maskinene. Mye morro med begge.

Lenke til kommentar
Joa, drit nice grafikk på de to spilla, men grafikken på de 3 jeg nevnte ser mye bedre/kulere imo. Synd jeg ikke får gleden av disse spillene siden jeg har bare 360 atm.

9422401[/snapback]

Vil ikke si at grafikken i de nevnte spillene er noe top of the art akkurat, og Tekken serien i det siste fokuserer mer på japansk anime med store pupper enn grafikk ser det ut som.

Jeg stoler heller ikke noe på de såkalte "ingame" filmene til Sony, for de har trikset 1 gang for mye med resultatet til at jeg kan stole på dem igjen.

Bioware er en av de store innenfor RPG sjangeren. Neverwinter Nights f.eks er en klassiker. Der er noen få selskap jeg sperrer øynene opp for, for deres navn står for veldig mye. Lionhead, Blizzard og Bioware er 3 av dem, gudene skal vite det vet hva det jobber med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...