Arild525 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Har fått tak i en compaq evo n1020v som jeg fikk vite at den har defekt hard disk. Får starta opp windows, men etter et par sekunder så kommer det en blå skjerm med denne teksten: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appers again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. If problem continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe mode. Technical information: *** STOP: 0x0000000A (0x4FFFFFFE,0x00000002,0x00000000,0x804DC42A) Beginning dump of physical memory Physical memory dump complete. Contact your system administrator or technical support group for further assistance. Det eneste jeg får til å gjøre når dette kommer opp er å skru av maskina med power knappen. Problemet oppstod vistnok da forrige eier gikk fra maskina når den var på, og var borte hele dagen og kom hjem til denne feilmeldinga. Har formatert harddisk og installert windows på nytt. Da funka den normalt en liten stund før feilmeldinga kom igjen. Nå kommer den med en gang windows har starta opp. Setter pris på alle tips. Endret 2. september 2007 av Arild525 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du kan ta en kikk her http://support.microsoft.com/kb/314063 Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Prøv med en NY harddisk, Lenke til kommentar
Arild525 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Du kan ta en kikk herhttp://support.microsoft.com/kb/314063 9411079[/snapback] ble ikke så veldig klok på dette. mye gresk for meg Prøv med en NY harddisk, 9411107[/snapback] hvordan er det med harddisker til bærbare pc'er? finnes det drøssevis med harddisker som passer til min pc (slik som det er med stasjonære pc'er) på f.eks komplett.no eller må jeg få tak i samme som står i? er en toshiba ett eller annet som står i tror jeg. hvordan finner jeg en som passer til akkurat min pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå