Thor. Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har endelig fått igang pc en men jeg fant ut at strømforsyningen jeg bruker mangler 6 pins kontakt for skjermkortet. Kan jeg da bruke en slik en? Og hvor i Molde kan jeg finne det? (Ikke nettbutikk, småhast) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) http://www.microplex.no/search.aspx?query=pci-e+adapter edit; ikke nettbutikk nei da har du vel kanskje et lite problem Endret 2. september 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Trenger en 6 pins 2x4 pins for å drive nok strøm? Hvor mange volt bruker da en 6 pins da? 24? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg vet at denne tråden er gammel, men den reddet meg likevel! Takk til trådstarter som hadde et bilde av akkurat det jeg trengte! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI? Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et GTX280. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI?Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et GTX280. Det står i guiden til kortet mitt at det ikke supporteres, men ikke at man ikke må gjøre det. Et 9800GTX+. Har en MIST 500W strømforsnyning, som i følge papirene skal ha 2 stk 6pin molex, men min har vitterlig bare en. Men kan det skade? Endret 21. januar 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI?Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et GTX280. Det står i guiden til kortet mitt at det ikke supporteres, men ikke at man ikke må gjøre det. Et 9800GTX+. Har en MIST 500W strømforsnyning, som i følge papirene skal ha 2 stk 6pin molex, men min har vitterlig bare en. Men kan det skade? Bare pass på å koble hver av de to kontaktene til hver sin "gren" ut fra psu'en, så burde det gå bra. Pass på å ikke koble masse annet på disse grenene. (altså ikke koble de til 2 stk 4 pins kontakter etterhverandre på samme kabel). Så lenge PSU er stor nok ser jeg ingen hindring for at dette skulle gå bra.. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Anbefales det egentlig å bruke den løsningen til PCI?Mener bestemt at dette ble frarådet...riktignok på et GTX280. Det står i guiden til kortet mitt at det ikke supporteres, men ikke at man ikke må gjøre det. Et 9800GTX+. Har en MIST 500W strømforsnyning, som i følge papirene skal ha 2 stk 6pin molex, men min har vitterlig bare en. Men kan det skade? Bare pass på å koble hver av de to kontaktene til hver sin "gren" ut fra psu'en, så burde det gå bra. Pass på å ikke koble masse annet på disse grenene. (altså ikke koble de til 2 stk 4 pins kontakter etterhverandre på samme kabel). Så lenge PSU er stor nok ser jeg ingen hindring for at dette skulle gå bra.. Hmm, da må jeg finne på noe annet, fordi jeg har ikke flere kabler enn den ene med 3 utganger på... Takk for innspillet Endret 21. januar 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Utsnik Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg kjøpte for en liten stund siden SLI sertifisert strømforsyning, en OCZ 700w med 2 stk 6 pins. Har også et ATI 4870 kort, dette bruker 2 6 pins, hvordan blir dette om jeg kjøper et til? kan jeg da bruke en molex splitter? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Jeg har endelig fått igang pc en men jeg fant ut at strømforsyningen jeg bruker mangler 6 pins kontakt for skjermkortet. Kan jeg da bruke en slik en? Og hvor i Molde kan jeg finne det? (Ikke nettbutikk, småhast) Jeg låner denne tråden litt.. PSUen min tok kveld, og jeg har ikke annet valg enn å sette inn den gamle som da selvfølgelig mangler 6pins til skjermkortet. Det må jo være mulig å trikse dette til på et vis, ved å bruke den gamle 6pins + 2stk. 4 pins og en loddebolt. Noen som har forsøkt dette før? Endret 1. februar 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Om du skal gjøre det selv kan du ta utgangspunkt i en 4-pins med flere ledninger ut fra, som går inn i en 6-pins, bare pass på at kontaktene havner på samme sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå