Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fra venner til kjærester, første date, hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kan begynne med å forklare situasjonen jeg er i. Ei jente som gikk på videregående på samme skole som meg bare 2 års forskjell på et lite tettsted. Vi ble gode venner, også var det flere følelser involvert etterhvert, men jeg måtte flytte til et annet sted laaaaangt unna for å studere på høyskolen. Vi var bare veldig gode venner som snakket om alt, stortsett msn, av og til telefon og møtes sjeldent. I påskeferien møtes vi (som venner) og senere fant vi ut at vi fremdeles har følelser for hverandre. Møtes også før sommeren og snakket om det. Jeg er forelsket i henne, og det vet hun, hun har følelser for meg, men sier det er vanskelig å si hva hun føler siden vi var langt fra hverandre hele tiden. Nå har hun flyttet til Oslo (litt utafor Oslo), og er ikke så kjent i området. Jeg bor 2,5 timer unna Oslo, og vil såklart hele tiden dra til henne. Heldigvis er det et kjærestepar jeg er god venner med som bor i Oslo hvor jeg kan overnatte. Hun studerer på et folkehøyskole som er kristen hvor det er ikke lov å ha besøk inne i selve skolen og ikke overnattingsvenner heller :nei:

Så jeg spurte henne en gang på sommeren, om jeg kunne ta henne ut på en date siden vi kommer til å bo så nærme hverandre nå (3 timer unna er overkommelig), hun sa gjerne det.

Neste helg ser ut som det kan være en mulighet, hvis ikke er det helg etter det. Som jeg allerede sa, vi kjenner hverandre veldig godt fra før av. Hva vil dere foreslå som første offisiel date i Oslo? Hvor vil dere anbefale å dra? Hva kan vi gjøre i Oslo liksom? Jeg er litt kjent der, kan komme meg frem og sånt, men har ikke vært så mange steder ennå.

Vi har lørdagskveld vi kan være sammen og hele søndagen, hvis hun ikke finner ut at det er noe annet skolerelatert som kommer opp. Så jeg tenkte kanskje en dobbeldate på lørdagskveld? Kjæresteparet jeg skal overnatte hos, og meg og veninna kunne dra på discobowling (nettopp fant det på google). På denne måten kan veninna mi og jeg tilbringe lørdagskvelden sammen, men samtidig kan hun bli kjent med de to andre vennene mine som jeg ikke vil skal føle seg forlatt. Høres det bra ut? Også har vi heeeele søndagen da, som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Hjelp?

Uff, dette ble mye, håper folk gidder å lese gjennom alt, trenger hjelp til dette her. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Discobowling i Oslo, HVOR? :dribble:

jeg har bodd i Oslo i.. *telle på fingrene*.. syv år, og vet hvor det meste er. Kanskje dere kunne ta dere en tur på Colosseum og se en film (bestill billetter helt bakerst, er ikke armlene der oppe ;)), kose dere i Frognerparken (piknik) -- eller noe sånt?

Beklager om det ble litt rotete, er litt stress her akkurat nå. Jeg kommer forhåpentligvis sterkere tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar
Discobowling i Oslo, HVOR? :dribble:

jeg har bodd i Oslo i.. *telle på fingrene*.. syv år, og vet hvor det meste er. Kanskje dere kunne ta dere en tur på Colosseum og se en film (bestill billetter helt bakerst, er ikke armlene der oppe ;)), kose dere i Frognerparken (piknik) -- eller noe sånt?

Beklager om det ble litt rotete, er litt stress her akkurat nå. Jeg kommer forhåpentligvis sterkere tilbake  :thumbup:

9411277[/snapback]

Det er vel ikke sommer lenger, ofte overskyet og piknik høres ikke så fristende lenger, vet ikke hvordan været pleier å være i Oslo, om den skifte ofte, men her jeg bor føles det som høst. Film? jaaaa, jeg vet ikke, vi har ikke vært sammen på en god stund, tror du det er en god ide å dra på kino?

Gå inn på http://www.oslobowling.no/ og klikk på discobowling, du får info du trenger om det :thumbup: er egentlig vanlig bowlinghall, bare at de har litt mere (discostyle) på fredager og lørdager :)

Men jeg vet ikke hva vi kan gjøre på denne søndagen, må sikkert spise et eller annet sted, det tror jeg ikke blir noe problem. Egon restaurant er vel et alternativ, litt dyrt kanskje. Ellers, noen forslag?

Lenke til kommentar

Egon er både vel og bra, men jeg tror jeg heller ville gått for Peppes på jernbanetorget jeg :) Det er der jeg har flest gode minner fra, for å si det sånn :)

Og ja, kino er en god idé. Dere snakker ikke, men dere får sittet nær hverandre og.. ja, suge inn filminntrykkene. Etter filmen kan dere stikke til et sted for å spise - ja, standard dateopplegg dette her, jeg vet :p

Lenke til kommentar
Egon er både vel og bra, men jeg tror jeg heller ville gått for Peppes på jernbanetorget jeg :) Det er der jeg har flest gode minner fra, for å si det sånn :)

Og ja, kino er en god idé. Dere snakker ikke, men dere får sittet nær hverandre og.. ja, suge inn filminntrykkene. Etter filmen kan dere stikke til et sted for å spise - ja, standard dateopplegg dette her, jeg vet  :p

9415027[/snapback]

Ok, skal vurdere kino også da. Hun liker ikke pizza, er det bare pizza de har på Peppes eller har de noe annet bra mat der?

Lenke til kommentar

natchos chips høres ikke ut som romantisk middag da :/ Må kanskje holde meg til Egon?

Men bortsett fra det, hva ellers kan vi gjøre hele søndagen? Jeg begynner å bli mer åpen for kino, fint med litt underholdning :)

Noe mer? ......... oh, har ikke vært på noe date på laaang stund nå, føler at dette her er mye press på meg for å underholde jenta :( Tviler at det blir noe klining første gangen nå men er uansett så nervøs :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gjentatt det i ulike tråder her på forumet, men jeg tror ikke kino er det lureste å finne på, med mindre dere kjenner hverandre veeldig godt. Kino passer dårlig hvis man skal bli kjent og tilbringe tid sammen. Finn heller på noe annet. Nå bor jeg ikke i Oslo, og vet egentlig ikke så mye om tilbudene der, men det må da være annet å finne på? Bowling høres mye artigere ut :p

Lenke til kommentar

Fridays det er tingen ;) Ligger en på aker brygge, og en i karl johans gt.

Evt Hard Rock. Syns de stedene er litt mere lørdags kos og litt "beder" (i mangel av et beder ord) til en date. Men det er jo også steder som er litt dyrer så du må nesten velge etter lommeboka di.

Bowling som en start på kvelden er jo ikke dumt, kanskje noen slag bilijard etter bowling.

Hvis dere finner ut at der skal gjøre noe på søndag kan dere jo kanskje ta båten ut til en av øyene for å gå en tur hvis det passer med været. Kanskje ta med en lett lunsj.

Lenke til kommentar

Hva med Nasjonalgalleriet?

Det høres kanskje dølt ut,men en del av maleriene der er helt rå (særlig seilskutebildene). De har også Munch og mange andre veldig kjente.

Jeg tror det passer bra for en date.

Astrup Fearnley Museet for Moderne Kunst har ofte kule utstillinger. Blant annet har de en del greier av Jeff Koons og Andy Warhol.

Du har jo også Museet for samtidskunst som ligger like ved Astrup Fearnley. Her kan det være litt mer sære greier, så det er ikke alltid det er like interessant.

Jeg tror det er gratis å komme inn alle stedene (det var det i hvertfall sist jeg var der).

Lenke til kommentar
ta båten ut til en av øyene for å gå en tur hvis det passer med været

Har du mere informasjon om det? Hvilke øyer er det snakk om?

Hva med Nasjonalgalleriet?

Nasjonalgaleriet høres spennende ut, må høre om hun har vært der før. Og det at den er åpent på søndager passer veldig bra. Takk for en glimrende idè :)

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg skjønner dere jenter :ermm:

Hun snakker hele tiden om at hun vil se meg, men sier hun ikke kan planlegge noe på forhånd fordi hun ikke vet hva som kommer til å skje på skolen, det er greit, men....

...nå fikk jeg melding at det passer veldig dårlig fordi hun skal ut i dag.

Jeg: Ut hvor da?

Hun: Vi skal sitte i frognerparken, også kanskje ut på byen etterpå :)

Så lurer jeg da på, hvor lavt på prioriteringslista hennes er jeg?

Hun kunne heller være med meg eller invitere meg å være med ut, men nei da.

Samtidig sier hun at hun savner meg og vil se meg og jadi-jadi-jada.

Noen som har noen tanker rundt det?

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg skjønner dere jenter  :ermm:

Hun snakker hele tiden om at hun vil se meg, men sier hun ikke kan planlegge noe på forhånd fordi hun ikke vet hva som kommer til å skje på skolen, det er greit, men....

9451404[/snapback]

send melding tilbake: Jeg blir med!

Lenke til kommentar

9451404[/snapback]

9453132[/snapback]

Husker ikke hva hun skrev i de andre meldinger jeg fikk av henne senere, men hun mente at jeg ikke kunne være med og at jeg kanskje kan være med ut på byen en annen gang.

Fikk nettopp melding fra henne: Er du sur?

De meldingene jeg sendte henne var ikke sure i det heletatt, til og med smileys og greier.

Lenke til kommentar

9451404[/snapback]

9453132[/snapback]

Husker ikke hva hun skrev i de andre meldinger jeg fikk av henne senere, men hun mente at jeg ikke kunne være med og at jeg kanskje kan være med ut på byen en annen gang.

Fikk nettopp melding fra henne: Er du sur?

De meldingene jeg sendte henne var ikke sure i det heletatt, til og med smileys og greier.

9453233[/snapback]

De sender alltid sånne meldinger når de får antydning til det ;):p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...