Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har brent Ubuntu iso'n på en CD-R. DvD leseren har jeg satt som master i biosen. På bios oppstarten så trykker jeg på F12 for å komme til boot screen, og velger DvDl-leseren som cd'n er satt i, og trykker på ENTER. Jeg hører at DvD-leseren begynner å laste inn noe, men så kommer det bare XP-oppstart. Jeg pakka it ISO'en først og brente de filene på en CD-R Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har brent Ubuntu iso'n på en CD-R. DvD leseren har jeg satt som master i biosen. På bios oppstarten så trykker jeg på F12 for å komme til boot screen, og velger DvDl-leseren som cd'n er satt i, og trykker på ENTER. Jeg hører at DvD-leseren begynner å laste inn noe, men så kommer det bare XP-oppstart. Jeg pakka it ISO'en først og brente de filene på en CD-R 9409921[/snapback] Du har altså gjort feil. Du skal ikke pakke ut en ISO-fil, en ISO-fil er et image av et CD-filsystem. Du skal velge "Burn Image" eller tilsvarende i brenneprogrammet ditt, finne ISO-fila, også brenne den ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Skal det se slik ut? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Aner ikke hvordan det skal se ut, da jeg ikke har en ubuntu-CD her, men jeg vet at hvis du pakker ut en ISO og brenner filene til CD, er det umulig å boote fra den CDen, siden du ikke får med det som gjør CDen bootbar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Da skal jeg prøve det du har sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå