Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når jeg installerte winamp så vil ikke winamp ta seg av musikkavspillingen. Virker som at media player 11 overstyrer winamp. I winamp har jeg valgt at denne spilleren skal ta seg av alt utenom filmer. Alikevel så tar altså media player seg av alt. Jeg bruker vista. Noen som vet hvordan jeg kan få winamp til å ta seg av audio? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Huk vekk filtypene i innstillingene til media playeren for de filene du ikke vil media player skal spille av. Eventuellt velg winamp som standard program for filtypen, høyreklikk på filen og velg åpne med: velg program. Der har du ihvertfall mulighet til å huke av for standard program for filtypen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Det gikk ann når jeg valgte winamp som standard program for filtypen, men jeg fant ikke en instilling for å hake bort musikk typer i media player 11. Noen som vet hvor jeg finner dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du kan ikke velge vekk noen filtyper for et program, du kan fremdeles spille alle media filer i begge (alle) programmer. Spørsmålet er bare hvilket program som skal starte når du dobbeltklikker på en mediafil (assosiasjoner). Det siste programmet du installerer vil gjerne ta over alt. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Når jeg installerte winamp så vil ikke winamp ta seg av musikkavspillingen. Virker som at media player 11 overstyrer winamp. I winamp har jeg valgt at denne spilleren skal ta seg av alt utenom filmer. Alikevel så tar altså media player seg av alt.Jeg bruker vista. Noen som vet hvordan jeg kan få winamp til å ta seg av audio? 9409777[/snapback] I xp kan man jo angi hvilke programmer man vil bruke til hva, i kontrollpanel.. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) høyre klikk på en musikk fil>egenskaper>endre...>velg winamp. bruk >ok! så skal winamp være satt til standard da Endret 2. september 2007 av 1915 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du kan ikke velge vekk noen filtyper for et program, du kan fremdeles spille alle media filer i begge (alle) programmer. Spørsmålet er bare hvilket program som skal starte når du dobbeltklikker på en mediafil (assosiasjoner). Det siste programmet du installerer vil gjerne ta over alt. 9410612[/snapback] Det siste programmet jeg installerte var winamp, det var derfor jeg syns det er så rart at media player fortsatt spiller av filene mine. I xp så tok winamp over etter jeg installerte det. Men M$ vil tydeligvis presse brukerne i større grad ved å gjøre det vanskeligere å bruke andre programmer Når jeg installerte winamp så vil ikke winamp ta seg av musikkavspillingen. Virker som at media player 11 overstyrer winamp. I winamp har jeg valgt at denne spilleren skal ta seg av alt utenom filmer. Alikevel så tar altså media player seg av alt.Jeg bruker vista. Noen som vet hvordan jeg kan få winamp til å ta seg av audio? 9409777[/snapback] I xp kan man jo angi hvilke programmer man vil bruke til hva, i kontrollpanel.. 9410785[/snapback] Det er mulig i Vista også, men å gjøre finne hvert enkelt fil etternavn og for å så velge program er en smule tungvindt i forhold til hva jeg er vandt til. Ikke noe stort problem dette, jeg har jo fiksa mp3 filene til at winamp spiller av disse, men jeg skjønner bare ikke hvorfor wmp 11 overstyrer winamp.. Det er vel bare slik det er i vista sin verden høyre klikk på en musikk fil>egenskaper>endre...>velg winamp. bruk >ok! så skal winamp være satt til standard da 9410897[/snapback] Jeg har allerede fikset dette for .mp3 Men det er vel 20-30 forskjellige fil etternavn som winamp kan ta seg av. Det jeg lurer på her er hvorfor jeg ikke winamp tar seg av alle filene (20-30 fil etternavn) når jeg installerte winamp nylig, og jeg finner ikke noen steder i wmp hvor jeg kan velge bort at wmp skal spille av mp3 filer. Har igrunn fått den hjelpen jeg trenger Hvis noen ikke har samme problem med at wmp 11 overstyrer winamp i vista så skriv det gjerne her Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Det siste programmet jeg installerte var winamp, det var derfor jeg syns det er så rart at media player fortsatt spiller av filene mine. 9412569[/snapback] Winamp er et veloppdragent program som spør om du vil bytte assosiasjoner, tror ikke det tar over uten at du aktivt ber om det. Hvis jeg husker rett. Endret 2. september 2007 av hårek Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har allerede bedt winamp (gjennom installasjonen) at den skal ta seg av alle audiofiler Har hatt pc siden win 95 og kan aldri huske at jeg har hatt lignende problemer.. Ikke før jeg havnet i vista. Mulig wmp 11 er satt til å overstyre selv om andre programmer er satt til å spille av disse filtypene som mp3 og lignenden...? Selv om det høres veldig merkelig ut for meg.. Kanskje en re-installasjon hadde hjulpet.. Jaja.. Ingen big deal, flesteparten av filene mine er mp3 =) Bare litt irriterende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå