getit Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hva er DirectX? Jeg har hørt at man bør frakople DirectX før man kjører 3Dmark2001SE. Stemmer det, - og vil jeg da få høyere score? - og samtidig "godkjent" resultat? Jeg kjører; P4-2,26@2,5 - 2,6 Minnet på DDR PC360 - 390 Creative GF4-4200Ti 250/312@300/600 Denator 42.01 3Dmark2001SE 12.300poeng - 12.700 poeng avhengig av innstillingene. Scoren på rundt 12.500 poeng er vel bra med GF4-4200TI vel? Men så var det den derre DirectX, - hva er det og hva skjer om jeg "disabler" den? Og om ja på disable, - hvordan? Feil forum, feil postet, kutt ut a' - ikke helt idiot nå Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 ehh... har en liten misstanke om at du tuller med oss her, du er en overklokker, men vet ikke hva 3Dmark og DX er?? :-? :-? Lenke til kommentar
getit Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Nei jeg tuller ikke. Jeg vet ikke hva DX er, - men jeg vet utmerket hva 3DMark er. Jeg har llært meg å sette sammen maskiner (ikke "bygge"), lært litt om komponenter og overklokking, og syns det er en engasjerede måte å "tvangslære" meg selv en del mer om data. blablabla... Og jeg har lest i forumet her at noen har nevnt å "disable" DirectX, - og jeg finner DirectX i Windows eller i GF-Donator-drivern, - men vil gjerne vite hva det er. Så dessuten i dag en notis om noen spill som var designet for DirectX eller programert i det, - så jeg begynner å få en følelse - men håper på en forklaring: Hva er DirectX og hva med DirectX i forhold til 3DMark2001SE? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 ...Hva er DirectX og hva med DirectX i forhold til 3DMark2001SE? Tja... er vel kanskje litt naiv hvis jeg svarer her, men here goes... DirectX er i hovedsak en API, Application Programming Interface, for 3D generelt sett... Denne "snakker" med driveren. DirectX inneholder "faste funksjoner" og komponenter, slik at den som programmerer ikke behøver å tenke i stor grad på hvilken hardware den programerer sin 3D app for (Var egentlig ideén før da...) Å disable DX for 3DMark'01SE? Vel, hvis du fyrer opp 3DM2K1SE, trøkker på knappen "Change...", nederst der får du under "Rendering Pipeline" en "drop-down" meny, velg deretter "D3D Software T&L"... dette er vel det nærmeste du kommer når det gjelder å "skru av" DX i 3DM2K1SE... Uansett, det blir da CPU som tar seg av TnL "kalkuleringene"... Ellers er jo 3DMark serien skrevet for DX da Lenke til kommentar
getit Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 Vel, - da har jeg fått en forklaring. Ingen ting naivt i det. Og DirectX skal altså være der, - så jeg har lest noe jeg burde ha oversett. Takker for svaret, - som er opplysende for meg. - Men jeg forstår ikke skepsisen, man kan vel holde på med litt hardwarmontering og overklokking - lenge - uten å engasjere seg i DX da. Tror jeg. :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Vel, - da har jeg fått en forklaring. Ingen ting naivt i det. Og DirectX skal altså være der, - så jeg har lest noe jeg burde ha oversett. Takker for svaret, - som er opplysende for meg. - Men jeg forstår ikke skepsisen, man kan vel holde på med litt hardwarmontering og overklokking - lenge - uten å engasjere seg i DX da. Tror jeg. :wink: Jo du kan jo ta deg en tur til microsoft.com og så søker du etter DirecX. Der vil du nok få et bra svar? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 ...Men jeg forstår ikke skepsisen, man kan vel holde på med litt hardwarmontering og overklokking - lenge - uten å engasjere seg i DX da. Tror jeg. :wink: Joa, går fint det, men det er liksom litt snevert hvis man skal kjøpe nytt, hadde vært kjekt å vite hva skjermkortet støtter evt, og hva det gjør :google: er din venn =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå