ostehøvel Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Hei! Da er det på tide at jeg kjøper meg en god forsterker og et par greie fronthøytalere. Ser en del film, så sorroundforsterker er greit å ha, men det viktigste er at den spiller bra på stereo. Har sett på bl.a disse: NAD T744 Vil ikke gi noe mer enn dette for en forsterker. Harman Kardon Her er en som passer budsjettet mitt fint, men vil den være god nok for meg? med tanke på at jeg liker å spille mye rock med høyt volum? Sorroundhøytalere får vente, men jeg trenger ett par gode fronthøytalere, helst ikke noe altfor dyrt.. har ikke allverdens med penger Spiller for det meste rock forresten. Noen tips? Jeg er ikke så veldig kresen på utseende og sånt.. Rommet er ikke så stort heller så trenger ikke noen megahøytalere! Endret 4. september 2007 av sjeefen Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 NAD T744 er nok kraftigst, og NAD lager sine forsterkeren med musikk som førsteprioritet; så du får hva du er ute etter der. Siden du vil spille med litt volum, så er nook NAD best for deg, da denne er kraftigere. Har selv en NAD forsterker på 50W, som spiller veldig bra sammen med noen B&W høyttalere. Dali Concept 6 og B&W DM602.5 S3 er gode høyttalere, som lar seg kombinere med andre rimelige modeler for å lage surround. Se Dali Concept 6 pakken for eksempel. Der har du et komplett anlegg til 10 000, som sparer deg 1900kr hvis du likevel skal ha alle de tingene. Om du vil ha mindre høyttalere, så er B&W DM601 S3 på tilbud hos Hi-Fi klubben nå, fordi de fases ut. Du får de nå for 2400kr, som er ganske billig for de høyttalerene. Dali Concept 2 er også gode høyttalere, som skal spille ganske bra. B&W DM865 er noe dyrere, men også en del bedre, så velg og vrak. B&W er generellt dyrere, men spiller veldig bra. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Takk for svar! hvordan er Dali Concept 6 høytalerne i ytelse, målt opp mot disse for eks: Cerwin vega cls 12 Cerwin høytalerne veier jo nesten det dobbelte, og ettersom jeg har erfart, så er høytalere som veier mere, ofte dem med mest trøkk i.. spesielt ettersom prisen er omtrent den samme.. da skjønner jeg selvsagt at cerwin høytalerne har mye dypere bass.. vil jeg da overleve uten en subwoofer? jeg er ikke spesielt opptatt av dyp bass, da jeg spiller rock og ser film.. bare en god og fin bass! Spiller Concept renere? Jeg hører ikke på noe form for tekno eller lignende, kun god gammal rock og litt pop.. må jo selvsagt ha bass, men trenger ikke være slik at ting faller ned fra hyllene Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Concept spiller renere men har langt fra samme trøkket. Har selv VE-15 og det er milevis mellom disse og concept 6 når det gjelder dypbass. Vil tilogmed gå så langt at jeg påstår at det er mer trøkk i disse en Concept 6 med tilhørende sub. Så vil du ha bass så går du for CV'ene. Vil du klar lyd uten samme trøkket og bassen så går du for Concept 6. Endret 4. september 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hm.. det skulle vært en mellomting Men i følge spesifikasjonene, så skal vel ikke Dali høyalerne være så gale på bassen? Jeg er som sagt ikke veeldig opptatt av bass.. så lenge den er god.. trenger ikke være verdens dypeste og med mest trøkk akkurat.. Lurer bare på om det er så forferdelig stor forskjell i klarheten på lyden.. Det er jo to basselementer i hver høyttaler, noe som burde holde til å ha litt trøkk i filmene jeg skal se og til at rock høres ut som rock? kunne jo eventuelt kjøpt en sub senere.. Men om CVene spiller veldig bra på rock.. noe de burde gjøre da de er såpass dyre, så er det jo klart et bedre valg.. Ser forresten at hifiklubben åpner ny butikk her på fredag faktisk! kansje jeg heller bare skal gå ned å se om jeg kan få sett på begge modellene der.. om ikke det er noen her inne som har erfaring med begge merker? Endret 4. september 2007 av sjeefen Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Gå ned og snakk med de på fredag du; det er det lureste du kan gjøre. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Men om CVene spiller veldig bra på rock.. noe de burde gjøre da de er såpass dyre, så er det jo klart et bedre valg..9426526[/snapback] Hvorfor skulle X høyttaler spille rock bedre enn Y høyttaler bare fordi du må punge ut mer for X enn Y? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg sier ikke at X spiller bedre enn Y.. men at X ville spilt godt nok for mine ører, med tanke på at jeg må punge ut med 5K for dem. De spiller ikke like klart som de andre høytalerne, men jeg tenker at de vil spille mer enn bra nok hvis jeg skal spille rock på dem. Derfor lurer jeg på om det er noen her med slike høytalere som kan gi meg tilbakemelding? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Er forresten ikke nødt til å kjøpe splitter nye høyttalere.. Ser en del på finn, men vet ikke helt hva jeg skal se etter.. tenker på noe i omtrent samme klasse som de concept 6 høyttalerne? takker for svar! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Om du skal søke på finn trenger du kun se etter de store merkene for å finne kvalitet. Da mener jeg merker som Dali,Klipsch,QLN,Kef,B&W osv,du finner flere gode eksempler om du tar en tur innom AVforum.no. Skjønner heller ikke hvorfor du automatisk skulle føle at en høyttaler høres godt ut for deg bare fordi du har gått ut med 5000 for dem. Selv mener jeg Concept er milevis over CV men det går veldig på smak og hva man ønsker ut av høyttalerne sine. Kanskje dra til klubben og høre på dem begge? Fant noen gode eksempler på brukte høyttalere,B&W 604 S3 til 5000, Dali 909 til 2000 og System Audio 1550 til 6000, Angående forsterker syns jeg HK stiller like sterkt som NAD,de er like kresne på spesifikasjonene og satster sterkt på rock musikk og lignende. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Gikk for NAD t744 forsterkeren, tror jeg skal ned og kjøpe dali concept 6 høyttalerne i dag.. ang kabler, vil denne være tilfredsstillende? http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler..._kabel_hvit.htm også er det vel greit med bananplugger. men det kan vel kjøpes hvor som helst? biltema har jo slike plugger. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Høres ut som gode valg det Ja,den kabelen skal nok gjøre nytten for deg og ja,bananplugger er ikke noe problem å skaffe på Biltema eller noe lignende. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. september 2007 Forfatter Del Skrevet 14. september 2007 Da er alt i boks! Ang plassering av høyttalerne.. fulgte med spikes, trenger jeg noe mer enn dette? er ikke så veldig stort rom.. de står på parkett med et svært teppe rett foran seg. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Noe mer skal du ikke behøve, med mindre du irriterer deg over skarp gjenklang fra eventuelle betongvegger eller liknende plager. Hvordan ble lyden? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 ok, da monterer jeg spikes i kveld lyden er forresten meeget bra! savner selvsagt litt kraftigere bass, men lyden er så klar og fin at jeg ikke tenker på bassen engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå