HanAndreTomaten Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 jeg skal kjøpe en hybridsykkel, og tenkte å sette på et bukkestyre. men han i butikken sa det ville være lurere å senke det styret som fulgte med, og heller sette på bar ends og snu stemmen for å få en sittestilling som på en landevei. jeg lurer på hva som vil lønne seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Hva med å kjøpe en cyclocross? Da får du både i pose og sekk. Concorde 105 Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 det var ikke så dumt det, men den koster jo vesentlig mer... jeg skal ikke bruke så mye (6000 er nok) på sykkel, men de finnes kanskje billigere. og det som er litt av pointet er at jeg skal kunne bruke den på mer enn bare landeveien, f.eks. på skogsveier, og det er ikke den sykkelen så "flink" til. det er derfor jeg har bestemt meg for hybrid; som poteten, kan brukes til alt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 En cyclocross er så og si som en hybrid med 'bukkestyre' som du ville sette på. Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 da snakker vi! men koster de mer, eller er de på samme prisen? +/- 6000 kr? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 De finnes vel i alle prisklasser, som alle andre typer sykler. Hadde sett meg om etter noe brukt, jeg. http://syklingensverden.rubrikk.no/annonse...rchitem=4451737 Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 dette er jo en racer, men hvis man setter på bredere dekk, vil det ikke da bli nesten det samme? http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=2 den koster jo ikke så mye... eller blir det noe annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 dette er jo en racer, men hvis man setter på bredere dekk, vil det ikke da bli nesten det samme? http://www.sykkelsenteret.no/shop/productD...ogDirectoryId=2 den koster jo ikke så mye... eller blir det noe annet? 9418647[/snapback] Det er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 hvis man bytter dekket på en landevei, til et hybrid dekk, må man bytte felgen også, eller holder det bare med dekket, ev. slange? så ett dekk med bredde på 3,5 cm, da må man vel bytte alt? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du må bytte dekk og slange, felgen har samme dimmensjon (622-18) Stort sett er det tre størrelser på slanger (35-47, 28-32 og 20-25mm). Enkelte variasjoner fra produsent til produsent er det, men det er en indikasjon. Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 men er ikke landeveisykkelen bygd for et smalere dekk? vil det ikke gjøre at dekket treffer gaffelen, eller er kanskje ikke marginene så små ? Lenke til kommentar
HanAndreTomaten Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 men er ikke landeveisykkelen bygd for et smalere dekk? vil det ikke gjøre at dekket treffer gaffelen, eller er kanskje ikke marginene så små ? 9425254[/snapback] glem det:P skjønte det... da er det i box! takk for hjelpen Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Det er selvfølgelig begrensninger på rammen hvor store dekk du har plass til på en racer, og dette varierer ganske mye fra ramme til ramme. Men stort sett burde en rundt 30mm gå greit ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå