Gå til innhold

Poll: Lovforbud mot Muhammed-tegninger i Norge?

Bør det bli et lovforbud mot Muhammed-tegninger i Norge?  

179 stemmer

1. 1. Bør det bli et lovforbud mot Muhammed-tegninger i Norge?

• Ja
      8
    • Nei
      169
    • Vet ikke
      2

Anbefalte innlegg

A: JA

B: NEI

Moderatorer, sett opp en poll!

Jeg vet at dette ikke gjelder alle muslimer, men jeg må likevel si jeg reagerer med avsky på respekten disse menneskene viser for enkeltmenneskets rett til å leve som det vil og tegne det det har lyst til. Islam er en religion som forsøker å kontrollere andre menneskers levesett. De sier jo at alle mennesker faktisk også er muslimer, vi vet det bare ikke selv.

Hva synes dere om måten de reagerer på: brenner flagg og skriker om blodhevn i gatene?

Til 123-mannen: Jeg respekterer muslimer, men ikke det de tror på. Hvis de ikke klarer å skille mellom dette, er det deres problem.

Nok en gang: Jeg vet at de fleste muslimer tar avstand fra både selvmordsbombing og flaggbrenning, og sikkert heller ikke ser det som et problem at Muhammed blir tegnet (å nei, katastrofe!!).

Endret av firkantsopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok, det er teit at man skal starte kriger på grunn av tegninger, men sånn er det nå en gang i denne religionen. Det aller helligste skal ikke avbildes. Punktum.

Man MÅ ikke provosere på denne måten bare fordi man kan. Det handler om å vise andre kulturer og religioner respekt og forståelse.

Lenke til kommentar
Greit nok, det er teit at man skal starte kriger på grunn av tegninger, men sånn er det nå en gang i denne religionen. Det aller helligste skal ikke avbildes. Punktum.

Man MÅ ikke provosere på denne måten bare fordi man kan. Det handler om å vise andre kulturer og religioner respekt og forståelse.

9409380[/snapback]

Jeg mener at man ikke trenger å provosere dem for pur faen. Men det beste hadde vært om vi klarte å banke litt fornuft inn i de hjernevaskede skallene deres (gjelder ikke alle muslimer), og aller helst utryddet hele fordømte religionen.

Det er viktig å vise andre mennesker respekt, men å respektere religioner bare fordi det er religioner, synes jeg er å gå for langt. Vi respekterer da ikke ideologier som innebærer at jødene har skylda for all faenskap i verden, så hvorfor skulle vi respektere ideologier som hyller hellig krig, ekstrem avstaffing og kvinneundertrykking?

Lenke til kommentar
Det blir nok ikke like mye styr om dette, siden det er gjort på en helt annerledes måte enn i karikaturstriden.

Poor Leno: Det er en lang tradisjon innenfor deler av Islam med Muhammedportretter. Så ikke noe "Punktum" der gitt.

9409429[/snapback]

Jeg fatter ikke at de kan hisse seg opp over at folk tegner Muhammed. De må være fullstendige fundamentalister! De burde jo også skjønne at mange synes det er artig at de hisser seg opp, og dermed vil tenge mer og mer.

Edit: Gjelder seff ikke alle muslimer.

Endret av firkantsopp
Lenke til kommentar

Det skal vel også sies at det eneste bilde forbudet som er i ISLAM er det man finner i torahen (det gamle testamentet) hvor det står at man ikke skal gjøre seg noe bilde av Gud.

Ved å appelere dette forbudet på muhammad, setter man muhammad inn i rollen som Gud, og dyrker da avguder. i følge Islams viktigste trosartikkel: Det er EN Gud, Gud er EN..

my two cents

Lenke til kommentar
Jeg vet at dette ikke gjelder alle muslimer, men jeg må likevel si jeg reagerer med avsky på respekten disse menneskene viser for enkeltmenneskets rett til å leve som det vil og tegne det det har lyst til. Islam er en religion som forsøker å kontrollere andre menneskers levesett. De sier jo at alle mennesker faktisk også er muslimer, vi vet det bare ikke selv.

Hva synes dere om måten de reagerer på: brenner flagg og skriker om blodhevn i gatene?

Til 123-mannen: Jeg respekterer muslimer, men ikke det de tror på. Hvis de ikke klarer å skille mellom dette, er det deres problem.

Nok en gang: Jeg vet at de fleste muslimer tar avstand fra både selvmordsbombing og flaggbrenning, og sikkert heller ikke ser det som et problem at Muhammed blir tegnet (å nei, katastrofe!!).

9409365[/snapback]

Vell, i følge deres tro og leveregler er det blasfemi så det er jo helt logisk og selvforklarende at de går amok!

Blir på samme måte som Otto Jespersen ble drapstruet av noen kristne da han tullet med Bondevik...helt logisk og selvforklarende.

Men er jeg slik oppførsel er fornuftig? -Ikke faen!

Men for min del kan de brenne så mye flagg de bare orker så lenge de ikke kommer til norge å praktiserer den type pøbelstreker.

Hva de gjør i sitt eget land er deres sak og om de skjender noen "symboler" fordi noen i et annet land har skjendet deres "symbol" så må de da for i helvette få lov til det!

En annen ting er jo at de omtalte tegningene ble laget av folk med religiøs tilknyttning og det er ikke utenkelig av de lager de tegningene for å framprovosere en reaksjon hos muslimer for å fremheve sin egen religion.

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/01/10/454375.html

etter min mening burde de heller brenne noen kirker!

Nå er jo alle abrahamittiske religioner (jødedummen, kristendummen, islam) ute etter å kontrolere verdens befolkninger, så jeg ser ikke på Islam som noe særeget der!

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
samtidig som jeg skjønner muslimenes vrede.

Du SKJØNNER at de klikker?? Hvordan er det mulig å ta seg nær av en tegning, herregud...

9413126[/snapback]

Hva om det sto i bibelen at det og tegne jesus var en døds-synd, tror kristne hadde klikka hvær gang noen tegna jesus da.

Lenke til kommentar

Du SKJØNNER at de klikker?? Hvordan er det mulig å ta seg nær av en tegning, herregud...

9413126[/snapback]

Hva om det sto i bibelen at det og tegne jesus var en døds-synd, tror kristne hadde klikka hvær gang noen tegna jesus da.

9413155[/snapback]

Ja, og jeg hadde vært like lite forstående.

Ingen av de to religionene respekterer Kardemommeby-loven.

Lenke til kommentar

9413126[/snapback]

9413155[/snapback]

Hahahahahaaaahh... Nei. Vi er ikke dyr.

Edit: Lat oss se hvor mange norske som virkelig bryr seg om vi tegner han.

Endret av MartiniusV
Lenke til kommentar

9413126[/snapback]

Jeg skjønner også hvorfor de klikker, de er jo tross alt blitt hjernevasket fra da de var barn, og hadde jeg eller du blitt det, hadde vi sikkert handlet på lik måte. Men det gir de ingen rett til å handle med vold grunnet noen tegninger, hjernevasket eller ikke, så er det fortsatt like galt.

Det er så utrolig irrasjonelt, og det viser bare hvor farlig religion kan være. Kan de ikke svare med karikaturer av Jesus f.eks.?

Ytringsfrihet er kanskje det viktigste prinsippet vi har i det moderne samfunnet. Vi kan ikke la denne friheten bli trampet på av sinte, irrasjonelle og hjernevaskede droner. Spør du meg er det helt greit å tegne karikaturer av Muhammed bare for å vise at vi ikke kan skrenke inn på ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Helt greit å brenne flagg og dukker som forestiller statsministeren. Det er tross alt bare symboler akkurat som tegningene av Muhammed. Blir noe annet når de faktisk sprenger seg i lufta og planlegger terroraksjoner pga en jævla tegning. Patetiske folk som strengt tatt ikke fortjener livets rett.

Lenke til kommentar
Helt greit å brenne flagg og dukker som forestiller statsministeren. Det er tross alt bare symboler akkurat som tegningene av Muhammed. Blir noe annet når de faktisk sprenger seg i lufta og planlegger terroraksjoner pga en jævla tegning. Patetiske folk som strengt tatt ikke fortjener livets rett.

9413434[/snapback]

Selvsagt, måtte de brenne så mange flagg som de bare vil. Bare de ikke brenner folk, eller andre personer/organisasjoners eiendom skal jeg ikke protestere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...