eUnaas Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 .-...etter at jeg formaterte hardisken har den blitt helt DØD... klarer ikke å intstalere windows på nytt... ...jeg vet jeg må ha gjort noe feil... mulig... fordi jeg ble brutt når jeg skulle instalere windowsXP... Håper virklign oen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
joker Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Død vil det si helt død (ikke noe lyd fra den, du ser den ikke i bios) er den helt død ville jeg skjekke strøm/IDE kabel. Eller så kan jeg tenke meg at du kan ha fått noe problemer på grund av ntfs. prøvde du og formatere disken i med ntfs så vil ikke win9x sin oppstartdisket finne partisjonen.. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 på sjermbilde jeg får når jeg skrur på maskinen ser jeg den... men det er allt! Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Du kan boote med XP-CDen og partisjonere disken (samt formatere den) fra installasjonsprogrammet til XP. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Husk å aktivere disken hvist du har mekka nye partisjoner. [ Denne Melding var redigert av: Espen_^ på 2002-01-02 21:09 ] Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Jeg hadde et lignende problem, etter at jeg fikk undersøkt litt så fant jeg ut at jeg hadde en god del bad sectors på harddisken. Jeg løste dette problemet ved å partisjonere hardissken min i 4 like store deler (den er 80 GB) slik at jeg kunne formatere en om gangen. Dette gjorde jeg fordi jeg ville finne ut om harddisken faktisk var ødelagt, det kunne bare være noe tull. Etter å ha formatert (format c: /c , format d: /c , format e: /c , format f: /c) på den måten så funka alt fint. Alle de derre Bad Sectors forsvant og det var bare for meg å installere alt som skulle installeres igjen. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 ...ja... det er sikkert fint. men hvordan kan jeg få ordnet dette? hari kke så god greie på sånT :sad: ... Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Avpartisjoner disken og sett deretter i Windows98 diskett og prøv siden og kjøre fdisk og partisjonere på nytt. Det kan hjelpe. Deretter prøver du og installere Windows. Gjerne XP. (Prøv) Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Hvis du skal installere XP og har en XP-boot CD, får du spørsmål om du vil opprette nye partisjoner under installasjonen. Svarer du ja på dette, kan du slette eventuelle partisjoner som er på hardisken fra før og opprette nye. Det er ganske enkelt - enklere enn å drive på med fdisk, i hvertfall. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Boot fra en win98 startup disk eller CDROM og sjekk om du finner den i fdisk. Hvis du finner den, som du helt sikkert gjør, formater den i DOS: A:format x: (x er c,d osv hvis du ikke skjønte det :smile:) Da funker det nok. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 ...problemet er at jeg har formatert den i dos(trur jeg) og jeg finner ikke noen f,c,e eller lignene. bare a:-distett stasjon, d:-cdromspiller.... Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Start opp med win9x boot diskett. Skriv fdisk og trykk enter, resten finner du sikkert ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå