Gå til innhold

Gode argumenter for eiendomsskatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er jo en mer rettferdig inndeling av pengene ettersom de som har mye (i eiendom) skatter mer. Men dere høyreekstremister som er mot en hver beskatning som er til alles gode forstår vel ikke slikt?

9411348[/snapback]

Offtopic: Du verden for et usakelig innlegg... :eek:

Ontopic: De rødgrønne ser vel ikke noen grense for skatter og avgifter de skal legge på folk som allerede har skattet for det de eier opptil flere ganger .....De finner stadig på nye måter og få inn extra skattekroner på de da... :wallbash:

Lenke til kommentar

Høyre er også imot eiedomsskatten. Dette kommer direkte fra deres hjemmeside:

Høyre er imot eiendomsskatt og vil arbeide for at den ikke innføres i kommunene. De rødgrønne partiene styrer i 9 av 10 kommuner med høyest eiendomsskatt, ifølge Huseiernes Landsforbund. Kystpartiet har ordfører i den siste kommunen. I kommuner som har eiendomsskatt, vil Høyre arbeide for at den trappes ned og helst avvikles. Høyre har foreslått på Stortinget å avvikle hytteskatten og sette et tak på eiendomsskatten slik at mange kan få halvert skatten.

http://www.hoyre.no/artikler/2007/9/1188654026.46

Lenke til kommentar
Høyre har foreslått [å] sette et tak på eiendomsskatten slik at mange kan få halvert skatten.[/i]

...Slik at skattenivået plutselig stopper opp når du bare blir rik nok...? Er det ikke dem med hus av lav verdi som bør få eiendomsskatten kuttet, først og fremst?

Lenke til kommentar

Eiendomsskatt er bare tull.

Man MÅ ha et sted å bo, og derfor syntes jeg det er tull å legge til avgifter for noe man er nødt til å ha.

Om boligen koster 700k eller 5mill, bør ikke spille noen rolle, da han som kjøper hus til 5mill har råd til det, og har tjent pengene selv.

Skjønner ikke at folk som tar lange utdannelser, slik at de får høy lønn, skal straffes for det...

Lenke til kommentar
Bare se på skoler, eldrepleie, krisepsykiatrien, veier osv. Jada, jeg har stor tillitt til at mine skattepenger blir brukt på en skikkelig måte.

9414724[/snapback]

Det blir jo ikke brukt så veldig masse da...

Men i det minste sitter du med noenlunde gratis grunnutdanning, med mer.

9414989[/snapback]

Og det gjør man feks. ikke i USA? (for å ta et land dere på venstresiden elsker å hate)

9415440[/snapback]

Nei, og eiendomsskatten i USA er høy.

Lenke til kommentar
Bare se på skoler, eldrepleie, krisepsykiatrien, veier osv. Jada, jeg har stor tillitt til at mine skattepenger blir brukt på en skikkelig måte.

9414724[/snapback]

Det blir jo ikke brukt så veldig masse da...

Men i det minste sitter du med noenlunde gratis grunnutdanning, med mer.

9414989[/snapback]

Og det gjør man feks. ikke i USA? (for å ta et land dere på venstresiden elsker å hate)

9415440[/snapback]

nei, gjør man det?

edit: Og hvordan er kvaliteten på undervisningstilbudet deres, sammenlignet med det norske?

Flere steder er også skolene sponset av reklame og avtaler med McDonalds.

9415556[/snapback]

Ja, hvordan tror du ellers USA har blitt verdensledende innen forskning, og utvikling av ny teknologi?. Det er en norsk myte at det offentlig skolesystemet i USA er så dårlig. Variasjoner finnes, men det gjør det da til gangs i det sosialdemokratiske paradiset Norge. Noen ganger blir jeg overrasket over hvor kunnskapsløse dere "USA-hatere" kan være om samfunnet dere kritiserer.

PS! Hva er galt med reklame? Så fremt elevene lærer det de skal ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...