Eon83 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg gikk over på det digitale nettet i dag, uten noen pakke. Skal da få inn 3 NRK kanaler + TV2 ut 2009. TV2 mangler. Jeg får opp informasjon om hvilke program som går, men får feilmeldingen "Kanalen sender ikke lengre". Noen som vet hva det kan skyldes? NRK kanalene kommer inn krystallklart. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Selv om TV 2 sender gratis tror jeg du må ha en dekoder for å få den inn siden det fra 2009 vil bli betal TV. De har liksom allerede lagt seg inn på det systemet. Det er bare NRK som sender åpent og fritt. AKIRA Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Den der forsto jeg ikke... Man kan jo ikke være på det digitale bakkenettet i det hele tatt uten en dekoder vel? Og siden jeg får opp NRK kanalene (samt samtlige andre kanaler, men de ser jeg trenger et kort) så er jo jeg oppe å går. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du må ha ett kort for og få inn TV2, dette kortet får du gratis. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Dekoder = kort = my bad... Men ja! AKIRA Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Du må ha "kanalpakken" EnkeltKanaler for å se TV2. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sikkert noe feil med kanallista de. Prøv å søk inn på nytt. Tror neppe det er dekodinga det er galt med siden du får opp feilmeldingen at den ikke sender mer. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sikkert noe feil med kanallista de. Prøv å søk inn på nytt. Tror neppe det er dekodinga det er galt med siden du får opp feilmeldingen at den ikke sender mer. 9419992[/snapback] Les det som er blitt skrevet tidligere, du må kort for å få inn TV2. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Les, hele innlegget mitt så står det klart at det sikkert er noe feil med lista hans også side ndet står at kanalen ikke sender mer. Uansett så må du ha kort, me nda antar jeg at det ville stått noe ala "kan ikke dekode" eller bare en svart skjerm. Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hei igjen. Da har jeg fått tak i et kort med "enkeltpakken", men nå har jeg et nytt problem. Istede for at det sto "sender ikke lenger" får jeg nå ingenting. Kanalvelgeren hopper over nr3 (Tv2) hver gang jeg søker inn, jeg kan ikke velge den manuelt heller. Det virker som om nr3 har blitt fjernet. Jeg har prøvd å sette det opp flere ganger, sette tilbake til fabrikkinstillinger osv men uten hell. Til slutt tok jeg ut kortet og søkte inn enda en gang, men fortsatt ingenting. Tv2 har blitt helt borte, selv om jeg har enkeltpakke kortet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det var det jeg sa at problemet var at tuneren ikke kunne finne TV2 og ikke det at han ikke hadde kort. Du må enten prøve med større antenne (hvis du bare har bordantenne), eller så får du prøve å legge inn manuelt. Jeg har dessverre aldri vært borti boksen deres slik at jeg ikke kan hjelpe deg der. Men bare ring Rikstv så har de sikkert frekvensen på TV2 og hvordan du kan legge den inn manuelt. Hvis du får lagt den inn manuelt og ikke får opp noe da så er det enten noe feil med antennen/ mottaket ditt eller så er det noe galt hos Riks- TV . Siste tviler jeg på. Så mitt beste råd er å legg det inn manuelt selv. Extra: Kanal planen er visst her http://www.norkring.no/upload/Kanalplan%20...juni%202007.xls Det ser ut som de kjører tre frekvenspakker pluss en lokal frekvens. så hvis ikke det fungerer burde du investere i enn bedre UHF antenne. Vanlig gammeldags NRK antenne er VHF. Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Jeg trodde hele poenget var at dersom du fikk inn en kanal så fikk du inn alle. Jeg får jo inn de 3 NRK kanalene helt fint. Jeg får og inn "gamle" TV2, og det var vel kravet for å bruke digitalnettet. Jeg får slå på tråden til riksTv og høre hva de sier... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Som jeg skrev så har de delt det opp i tre frekvensbolker + en for lokal tv. Er sikkert en av de bolkene det er noe galt med. Men er bedre å ringe de, så får du kanskje svar med en gang. Forklar gjerne hva som var galt. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Jeg trodde hele poenget var at dersom du fikk inn en kanal så fikk du inn alle. Jeg får jo inn de 3 NRK kanalene helt fint. Jeg får og inn "gamle" TV2, og det var vel kravet for å bruke digitalnettet. Jeg får slå på tråden til riksTv og høre hva de sier... 9432066[/snapback] Går ut fra at du befinner deg i Rogaland eller Østfold siden det er der bakkenettet er åpnet. Vær klar over at antennen bør peke mot senderen. Det kan også hjelpe å flytte antennen +/- 15cm i retning mot/fra senderen. Pass også på at det ikke sitter gamle filtere,forsterkere osv. på antennen. Hvor eksakt befinner du deg i Norge ? Endret 5. september 2007 av Bobben1 Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Sorry feilpost (ser ikke ut som feilposting kan slettes...) Endret 5. september 2007 av Bobben1 Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Er i stavanger sentrum omtrent, antennen er rettet mot senderen. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Er i stavanger sentrum omtrent, antennen er rettet mot senderen. 9433802[/snapback] Da er det sannsynligvis kanal26 du har problemer med. Du kan sjekke signalet i kanalsøk menyen hvis du velger manuelt kanalsøk. Da kan du velge Kanal26 og så vil signalmeteret gi utslag. Kvaliteten bør være 100% (eller nær 100%). Det vises også signalstyrke og den er trolig ok bare den er 50% eller mer. http://www.norkring.no/upload/Kanalplan%20...juni%202007.xls Endret 5. september 2007 av Bobben1 Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 ingenting på K26, alle kanalene jeg får inn kommer på K45, frkvens 666mhz. 100 kvalitet, styrke på 40% ca som er innenfor "passe". Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 ingenting på K26, alle kanalene jeg får inn kommer på K45, frkvens 666mhz. 100 kvalitet, styrke på 40% ca som er innenfor "passe". 9434801[/snapback] Det er jo litt merkelig. K45 er mux3 og der er jo ikke NRK. Mangler du også NRK på kanal 31 eller har du signal på K31 og K45 ? Regner med at det må være Lifjell du mottar. MUX1 MUX2 MUX3 Rogaland Lifjell Stavanger 31 26 45 Har du også ny antenne på taket eller er det en gammel antenne med filtere,forsterkere osv. ? Lenke til kommentar
Eon83 Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Får ingenting inn på kanal 31, kun på K45. Det er nok en eldre antenne, kanskje 5-10 år gammel? Hva som står den av forsterkere osv vet jeg ikke, det er huseier som har styrt med den.| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå