Gå til innhold

ECC / Non ECC - Har jeg kjøpt feil minne?

Bergtora

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brikkene skal ha 1.8V, så det burde ikke lage problemer (ref. Intel-linken). De er også UNBUFFERED og UNREGISTERED (så vidt jeg kunne finne ut), og dermed skal de kunne passe, selv om de støtter ECC.

Problemet med ECC-brikker er at de ofte er REGISTERED (brukes stort sett i servere), men dersom de er unregistered skal de kunne brukes. Uansett; dersom de ikke passer har du jo angrerett på 14 dager, hvis du har bestilt via internet.

Netshop har jo tilbud på dette 4GB-kitet fra Mushkin (en av overklokkernes favorittprodusent) til en mye bedre pris (1495,-) enn de du har valgt ut (2375,-):

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=53876

Raskere er de også...

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Tror ikke du leste siden jeg linket til:

The following Intel® Desktop Boards support unbuffered non-ECC DIMMs only. ECC DIMMs are not supported as they could potentiality exceed the current limitation of the memory voltage regulators

-

Og ellers så er det settet du linket til 4*1gb, og ikke 2*2gb som jeg skal ha..

Men har fått byttet til non-ecc ram, så da er det bare å vente på at de kommer i posten

Lenke til kommentar
Tror ikke du leste siden jeg linket til:

The following Intel® Desktop Boards support unbuffered non-ECC DIMMs only. ECC DIMMs are not supported as they could potentiality exceed the current limitation of the memory voltage regulators

-

Og ellers så er det settet du linket til 4*1gb, og ikke 2*2gb som jeg skal ha..

Men har fått byttet til non-ecc ram, så da er det bare å vente på at de kommer i posten

9418819[/snapback]

Jeg leste Intel-linken. Det var derfor jeg skrev:

Brikkene skal ha 1.8V, så det burde ikke lage problemer (ref. Intel-linken).

1.8 volt overskrider IKKE det hovedkortet gir av spenning til RAM.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...