Gå til innhold

Spill PC, C2Q. 26000 NOK.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe pc i høst, det blir nok noe nærmere jul tror jeg. Det jeg lurer litt på er hvilket oppsett av disse to det er lurt å gå for? Fint om dere kunne si litt om hva dere mener. :)

Min spilmaskin, DDR2. vs. Min spillmaskin, DDR3..

Skjermkort blir selvsagt byttet ut med G9X. Men det jeg lurer på er PCI-E 2,0. Den skal være bakoverkompatibel har jeg hørt, men får du utnyttet det fulle potensialet av G9X, med et vanlig PCI-E spor?

Og så blir nå kanskje CPU byttet ut med AMD-Barcelona, vel og merke visst den yter bedre enn Intels Core 2 Quad da. :)

Visst noen lurer har jeg satt budsjettet mitt til 26000 kr, det er kanskje litt lite. Det er bare det at jeg håper å få litt avslag, og så tenkte jeg at jeg skulle bestille skjermen når den er på tilbud, visst ikke prøver jeg å prute litt. Det er ikke første gang jeg handler hos Dell, så jeg bør vel kanskje få en 10-15%? :)

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell har jo 25% avslag på skjermene sine med en til to måneders mellomrom, så du er garantert å få skjermen for 6300 eller lavere i løpet av høsten.

Selv tror jeg at jeg betalte ca 6,7k for 24"-eren for ett år siden.

Resten av dataverdenen er ikke like forutsigbar når det kommer til priser og hvilken teknologi som blir sluppet ut, så hva som er bra her om tre-fire måneder tør jeg ikke å si.

Lenke til kommentar

Skulle du ha kjøpt i dag så ville jeg ha sagt 4gb DDR2.

Men siden du ikke skal kjøpe før nærmere jul, så blir det litt verre. Det er vanskelig å si hva som har skjedd med DDR3 om tre måneder. Minneprodusentene har hatt lanseringskamp i det siste, og kommet med nye og raskere brikker hver uke. Etterhvert som produksjonen kommer skikkelig i gang og konkurransen øker så vil prisene gå nedover også.

På et tidspunkt x (der x er et ukjent tidspunkt i fremtiden), så kommer DDR3 til å bli et bedre valg enn DDR2, men det kan godt hende at x skjer flere måneder etter du har kjøpt pcen din.

Lenke til kommentar
tja, 4 gig ram er ikke og undervurdere ,

alle sier jo ddr3 er vasta nå for det er så dyrt ,, hva med og kjøpe et hk som støtter beggedeler , så kan du kjøpe 4gig ddr2 ram nå , og senere oppgradere med ddr3 og 45nm cpu :)

9409963[/snapback]

Hybridkort er skjelden gode kort. Da er det bedre å bytte hovedkort også når man finner ut at man vil ha DDR3 :thumbup:

Det å prøve å kjøpe datadeler med tanke på oppgradering senere blir uansett aldri som man tenker seg, ting forandrer seg fort og det som ser bra ut idag er skjelden det om ett år :no:

Så enten så driter du i prisen på DDR3 og kjøper det, eller så kjøper du ett godt DDR2-kort og bytter alt når du vil oppgradere igjen :thumbup:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

:D.. jeg valgte ddr3 når jeg kjøpte pcen min jeg... jeg trur den POWNZZZORZ..

at ddr3 koster litt driter jeg i.. kjøper 2 gig ddr3 nå.. så kan jeg heller oppgradere til 4 gig senere når ddr3 blir billigere.. med budsjett på 26000 er ikke akkurat 1500 mer gryn på ddr3 noe stort problem etter min mening :p..

også er det litt deilig å tenke på at jeg slipper å kjøpe nytt HK kort senere som støtter ddr3

<3<3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...