Gå til innhold

Elegant bærbar med bra skjerm

metropol

Anbefalte innlegg

Skal gå til anskaffelse av 2 stk bærbare PC'er. Den ene har jeg allerede besluttet; Lenovo x61 (testen viser X60)

Men den andre er til fruen i huset. Hun har følgende spesifikasjoner:

1. Brukes til oppgaveskriving (student)

2. Brukes til oppfølging av pasienter på klinikken (pasientprogrammer) Ergo er sikkerhet og robusthet viktig

3. God skjerm, lyssterk.

4. Relativ portabel da den blir fraktet endel i rundt.

5. Brukervennlig layout på selve maskinen.

6. Ikke for mye stash da den ikke kommer til å bli brukt som noe avansert multimediainstrument.

7. Driftssikker og god ytelse (dvs batterikapasitet), helst lite varmeutvikling.

Det var alt tror jeg.

Tester gjort av hardware.no m.fl er veldig ok, men jeg er også ute etter den vanlige brukeropplevelsen. Hvilke erfaringer sitter dere med og kan anbefale.

Takker!!

Endret av metropol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en HP business notebook 6910p som jeg har hatt en måneds tid nå og som jeg er veldig fornøyd med!

- Den er lett (2,3 kg) og grei og frakte med seg

- Robust og god byggekvalitet

- Alt av innebygget sikkerhet (fingeravtrykksensor, beskyttelse av harddisk ved fall++)

- Skjermen er veldig bra (14,1"), matt slik at det blir minimalt med gjenskinn

- Ikke noe multimediefjas

- Veldig lav varmeutvikling, viften går i praksis ikke ved vanlig bruk, og når den går er den knapt hørbar

- Batteritid på medfølgende batteri er ca 4 timer, men kan kjøpe "reisebatteri" som man fester under maskinen som dobler batteritiden (har det selv, kjekt å ha)

- Et tastatur som er en drøm å skrive på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...