Gå til innhold

RivaTuner... hvordan klokke?


tunefish

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert RivaTuner, og har prøvd meg litt frem, men er fortsatt usikker på hva som er det lureste å gjøre her...

 

Tenker først og fremst på om det er lurest å klokke med "low level" eller med "drivers". Sistnevnte har virket mest stabilt så langt.

 

Prøvde litt av begge deler, men fikk svært lite ytelsesøkning.

Har et MSI Ti4600 og får bare 10360poeng i 3dmark.

Har en [email protected] og 256mb pc2700.

Burde jeg ikke få litt mer? Kan noe skyldes min lille mengde ram?

 

Andre forslag? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter tips fra ChriZno så klokket jeg via drivers. (klokker ikke i øyeblikket..)

 

Der står det jo svart på hvitt at driverklokking gir mer informasjon om skjermkortet, at du kan forandre på mer, og at det er tryggere :razz: :razz:

 

Jeg bruker RivaTuner v20 RC10, og velger å bruke driverklokking, og ikke low level, dette ettersom det bruker selve skjermkortdriverne (som kommuniserer bedre med skjermkortet enn rivatunder selv gjør) til å klokke, og du slipper å bruke opp ressurser på rivatuner-programmet som ved low level må ligge i bakgrunnen hele tiden... velger du driverklokking, ser det slik ut når du går inn på skjermkortinstillingene (rivatuner legger seg inn i registeret og starter ingen programmer, ta-da :razz:):

 

Så velg det du :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Kjører mitt Ti4400 på 300/670 med ny kobberkjøler på GPU'n. Skal montere RAM-kjøling får å få [/img]enda mer ut av kortet. Er for øyeblikket opp i samme ytelse som ditt kort.

 

Vil anbefale denne kjøleren:

 

TT Gforce 4.

 

3dfxcool.no > Webshop > VGA-kjøling > TT Gforce 4.

 

Inneholder også kjøleribber til RAM'en.

Lenke til kommentar
Kjører mitt Ti4400 på 300/670 med ny kobberkjøler på GPU'n. Skal montere RAM-kjøling får å få [/img]enda mer ut av kortet. Er for øyeblikket opp i samme ytelse som ditt kort.

 

Hvor mye 3dmarkSE-poeng får du?

Og hvilken detonator anbefales til dette kortet?

R d noe vits å legge inn DX9?

 

Kjører den for øyeblikket på 310/680, så jeg ligger fortsatt litt over deg! :p

Men det var egentlig ikke poenget her.

Det er visst ikke enighet om hvilken metode som er lurest å bruke, så jeg får vel bare prøve meg frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...