Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele ting på lokalt nett

Anbefalte innlegg

Hjemme har jeg en PC i kjellern som er kobla til modem og router. Oppe har faren min en bærbar og jeg har en PC på rommet. Når jeg og venner har hatt LAN i kjellern har det gått drit fort å sende ting på MSN og over DC++, men det er så tungvint hvis jeg vil ha noe fra PCen nede og opp til meg.

Fînnes det en måte hvor jeg kan lage en mappe som er felles for alle på nettet? hvos jeg kan legge inn ting slik at alle de andre kan se det og ta det ?

Har det slik på skolen. En stor mappe hvor alle klassene har hver sin mappe og hvis man laster opp noe der kan alle de andre se det.

Hadde vært kjekt å ha hjemme.

takker for svar

Gloms

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de er på samme subnet og/eller router så er det bare å sette opp deling som angitt her:

http://articles.techrepublic.com.com/5100-6346-1056018.html

For å koble til den delte mappen fra en annen PC går du på my computer->tools->map network drive. Nettverksbanen blir da \\ipadresse\navn på share.

OBS! Du kan ikke benytte en bruker uten passord til å koble opp mot et network share om jeg ikke husker feil.

OBS2! For å få det til å virke må du disable simple file sharing. Det står forklart i en av kommentarene til artikkelen over.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...