Gå til innhold

3, parts programmer i Vista


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilke 3. parts programmer kjører dere i Vista?

 

Når jeg hadde XP som OS så var det ad-aware, TuneUp, O&O osv som var nødvendig for å holde systemet "up and running".

 

Etter at jeg har byttet til Vista så har jeg en følelse av at disse programmene har en mindre betydning da Viste for det første slipper ikke disse programmene inn og Viste har en generell bedre egen beskyttelse.

 

Pr dd så kjører jeg kun antivirus (avast) og et defrag program som 3. parts.

 

Hva kjører dere og hvilket syn har dere på disse 3. parts programmene.

 

:hmm:

 

Edit: skrivefeil

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg benytter O&O defrag versjon 10.

 

Det jeg observerer med O&O er at den ikke samler filene på samme måte som i XP, filene er spred utover et stort område på harddisken. Leste en plass at Vista var bygget opp på en slik måte, det synes jeg er noe merkelig.

 

Det jeg merker med å benytte O&O er at PC'n jobber mye etter en defrag, jeg får en følelse av at Vista flytter tilbake filene hvor O&O har vært å flyttet på. Altså O&O gjør bare ugangn. Dette er bare en følelse jeg har.

 

Ellers så får man jo ikke sett et visuelt bilde i den originale defrag i Vista.

 

Om den ene er bedre en den andre vites ikke, men på en generell basis så føler jeg at 3. parts programmer ikke slipper inn i Vista. Dersom dette stemmer så er all investeringer på slike programmer bare bortkastet.

 

Er det flere med meg som opplever noe tilsvarende?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Ellers så får man jo ikke sett et visuelt bilde i den originale defrag i Vista.

9416673[/snapback]

 

Er enig i at dette er en STOR svakhet i Vista... Dette har jeg også sett etterlyst mange andre steder, inkludert forumet til microsoft.com. Håper dette er noe de retter på etterhvert.

 

Jeg liker å ha kontroll over hva min egen PC finner på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...