Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe domener?

firkantsopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at du får dem på tilbud bak Rema 1000 i Hegdehaugsveien ....

Neida, spøk til side ....

Først må du ha et godt navn på lur til domenet, deretter må du ha rettighetene til navnet, ellers vil du få en advokat i bakhodet som suer deg for domenet i stedet.

Skal du regge .no domener må du ha et foretak registrert i foretaksregisteret.

registraren (norid) skal ha penger for et domene du registrerer, i tillegg skal den/de som drifter DNS tjenesten for domenet ditt ha betalt for jobben.

Disse prisene varierer fra leverandør til leverandør.

Lykke til :)

Har ett par domener selv, men salg er ikke MIN hensikt :)

:ph34r:

edit: Stygg typo!

Endret av nifty
Lenke til kommentar

Å registrere domenene hos one.com for et slikt formål som trådstarter ønsker virker for meg helt unødvendig. Da er det bedre å registrere det hos for eksempel godaddy.com hvor man kun får domenet uten lagringsplass som er det helt klart beste alternativet når det kommer til videresalg.

Når det gjelder videresalg så tviler jeg på at det er så veldig store penger og hent. Det hører nok med til skjeldenhetene at du får kapret et navn som folk er villige til å betale for.

Forøvrig så er denne posten litt feilpostet. Burde vært i Nett-tjenester kategorien istedet for Webprogramvare etter min mening.

Lenke til kommentar

Så jeg kan bare velge hvilket domene jeg vil, og sikre meg rettighetene til det gratis? Eller hvor mye koster det?

La oss si jeg hadde fått rettighetent til disse domenene for noen år siden:

www.rodt.no

www.krekar.no

www.fugleinfluensa.no

www.tromso2018.no

www.newage.no

Hvor mye kunne jeg regne med å tjene?

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt ann på hva kjøper ønsker å betale.

StatoilHydro vil sikkert betale mer for statoilhydro.no en hva Per Nilsen Matvarer ENK vil betale for pernilsenmatvarer.no.

Noen tjener noen kjappe hundrelapper, andre tjener hundrevis av tusen(sjeldent). Og noen innimellom. Andre får ikke en dritt fordi de blir gjennomskuet og saksøkt.

Slik som eieren av goggle.no for eks.

Lenke til kommentar

Du kan regne med å tjene null og niks. Fordi du vil bli fratatt domenene. Dette pga. at det strider mot Norid's regler å registrere domener som tilhører merkenavn og er veldig like merkenavn med eneste formål å tjene penger på de ved videresalg.

Goggle.no har faktisk drift på siden sin som ikke har noe med Google å gjøre. Sannsynligvis derfor han har overlevd :)

-C-

Lenke til kommentar

.no domener er ikke mulig å selge i utlandet, ihvertfall ikke uten triks og lureri, derfor er de omtrent bare verdt noe for de som har norsk bedrift eller kjenner noen i norsk bedrift.

hvis du finner noen som veldig gjerne vil ha et av de domenene, så kan det selge for hva enn kjøperen er villig til å betale, men noe ausjoin blir det neppe..

med et bra .com kan du tjene opptil millioner, men dette er da selvfølgelig utrolig sjeldent.

beste tipset jeg kan gi til deg er å kjøpe et .com du liker som er enkelt å si/skrive/huske, lage en webside med bra ide slik at det tiltrekker folk, så får du trafikk til domenet ditt og da blir det automatisk verdt noe.

så med andre ord et domene på markedet er verdt noe pga tre ting:

1. trafikk

2. bra navn (f eks sex.com)

3. en kjøper liker navnet ditt og vil ha det rett og slett

Vil også tilføye at alle de bra ordbok ordene er tatt i .com, så det er liten vits i å lete.

Endret av xaoc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...